loading...
akhbar tecnolozh6
saqar بازدید : 58 سه شنبه 16 فروردین 1401 نظرات (0)

نمایندگی تعمیر بوش

بی شک کمپانی بوش احد از بهترین و نیرومند ترین ها در طراحی و فرآوری لوازم خانگی بوده و هست. با این حال، ویرانی و نیاز پیدا کردن به تکنسین تعمیر یخچال فریزر بوش دور از انگار نمی باشد. زیرا یخچال نیز مثل هر وسیله ی دیگری ممکن است مبتلا پریشانی در عملکرد شود. از آنجایی که یخچال فریزر ها جزء حیاتی و بایسته زندگی امروزه شده اند، ویرانی آن ها نیز باعث مختل شدن زندگی خواهد شد. دشواری ها این دستگاه مفصل بوده؛ گاه با یک تعمیر جزئی قابل حل هست، گاه نیز دربایستن به جایگزینی تکه ی معیوب می باشد. 

تعمیرگاه یخچال فریزر بوش با دارا بودن تکنسین هایی هم گام با فناوری و مجرب، نمایندگی تعمیر بوش این اطمینان را به شما می دهد که در قدم اول نخستینگی با تعمیر قطعه می باشد. در صورت بالا بودن نقص وارد شده یا غیر قابل تعمیر بودن آن، ناچار به جایگزینی خواهید شد. ولی با وجود بازار داغ افراد هوده جو، که از قطعات تقلبی و بی کیفیت کاربرد می کنند، تعمیرگاه یخچال بوش، همگی خدمات را به اتفاق با ۱۸۰ روز ضمانت نامه کتبی و رسمی ، جهت اطمینان خاطر شما و مهر تاییدی بر کیفیت عملکرد تیم خدماتی-فنی بوش ارائه می کند.

جهت تعمیر یخچال بوش خود، می توانید با  سرویس تماس گرفته و درخواست خویش را ثبت نمایید. همکاران ما به صورت شبانه روز در ۷ روز هفته، آماده ی پاسخگویی و ثبت تقاضا شما مشتریان گرامی می باشند. با گسیل تعمیرکار کارآزموده و کارآزموده به محل باره عقیده شما، عیب یابی و تعمیر دستگاه در سریع ترین موعد انجام می شود.

خدمات قابل ارائه در  سرویس، تعمیرگاه یخچال فریزر بوش، به اشکال خاصی محدود نمی شود. تعمیر تمامی مشکلات در هر نوع از یخچال های بوش از جمله: ساید بای ساید، فرنچ، بعید این دور و ... را دربرگیرنده می شود. امروزه مدل های مختلفی از یخچال های بوش به بازار عرضه می شود. هر یک از آنها با توجه به تکنولوژی های بکار رفته حائز قابلیت های جدید و کاربردی هستند. همچنین با تکنولوژی های موجود در این مدل یخچال ها آسانی استفاده از آن ها نیز افزایش مکشوف است.

تعمیر یخچال ساید بوش یا مدل های جدید تر، نیازمند تعلیم های متناسب با تکنولوژی های بکار رفته در آن ها می باشد. زیرا به همان میزان که قابلیت ها افزایش می یابد؛ پیچیدگی ها و حساسیت ها نیز افزایش مکشوف که به علم و تعلیم های نو نیازمند است. تعمیرگاه یخچال ساید بای ساید بوش با برگزاری دوره های انبوه گام به گام فناوری، کارشناسان دوره دیده و کارآزموده را در پسندیدن کاربران قرار خواهد داد. علاوه بر اين؛ کارآزمودگان ما نکات و توصيه های مهمی درباره حفاظت و شیوه کاربرد ی صحيح از یخچال فریزر را به شما آموزش خواهند داد، الی بتوانيد از دستگاه خویش کاربرد بهتری داشته باشيد. 

در پیوستگی ما به رسیدگی عیوب متداولی که شدنی شما با آن روبه رو شوید، می پردازیم. فیکسی سرویس در گویه ی تعمیر یخچال فریزر بوش در انواع مدل ها، تجربه ای بعید دارد. شما می توانید در چهره مواجه شدن با هر مشکلی در هر مدل از یخچال فریزر بوش با ما تماس حاصل نمایید. در نخستین تماس با همکاران ما، مشخصات شما جهت بازدید حضوری و گسیل تکنسین در محل ثبت می شود. در کوتاهی ترین موعد در محل شما حاضر می شوند و به عیب یابی دقیق یخچال فریزر بوش شما پرداخته می شود. با فراهم بودن این امکان، مشتریان محترم از پرداخت خرج های هنگفت حمل و نقل و کاستی های مربوط به آن، معاف شده اند و روند عیب یابی و تعمیر در حضور کاربر انجام می گیرد.

علت‌های ویرانی یا کارنکردن یخچال فریزر بوش می‌تواند بسیار متفاوت باشد. اما از متداول‌ ترین مشکلاتی که برای این یخچال فریزر‌ ها در حین کار قبل خواهد آمد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که علت مشخصی نیز دارند و به‌ راحتی توسط تکنسین‌ های گروه فنی ما قابل‌ حل هستند.
علت سر و صدای یخچال فریزر بوش چیست
 

صدای ویبره مانند: این صدا بیشتر زمانی که پایه های یخچال فریزر به راستی بر روی زمین قرار نگرفته است، برپایی می شود. برای حل آن باید از تراز بودن زمینی که یخچال فریزر روی آن قرار دارد اطمینان حاصل شود.
صدای چکه کردن: این صدا حاصل کار کردن جریان کمپرسور یخچال فریزر و جریان روغن داخل آن بوده و طبیعی است.
صدای شرشر کردن: این صدا عموما در چرخه آب شدن یخ ها به گوش می رسد. این صدا نیز کاملا نرمال بوده و جای نگرانی نیست.
صدای وزوز: این صدا از مفتوح و بسته شدن سوپاپ های ورودی آب برای پخش آن یا پر کردن یخساز ایجاد می شود. در صورتی که یخچال فریزر به جریان آب متصل است این صدا نرمال است. اما اگر به جریان آب متصل نیست باید یخ ساز یخچال فریزر خاموش شود تا صدا قطع شود.
اما در ساحل صداهای طبیعی، صداهایی هستند که خبر از وجود مشکل در یکی از قطعات کمی دهند. در صورت شنیدن صدا ممکن است مشکل در هر یک از قطعات ذیل وجود داشته باشد.

مشکل در موتور فن کمپرسور
مشکل در موتور فن اواپراتور
مشکل در موتور فن کندانسور
پروانه های فن یخچال
وجود مشکل در کمپرسور
خرابی در رله استارت
بررسی اتصالات، تخت و لرزه راهبند های موتور
 

جهت رفع صدا های غیر متعارف از دستگاه با فیکسی سرویس جهت تعمیر یخچال فریزر بوش تماس گرفته تا از مشاوره و راهبری های همکاران ما بهره مند شوید.

علت یخ زدن مواد غذایی درون یخچال فریزر بوش
 

تنظیم نبودن دمای یخچال در بازه ی ۳-۶ درجه سانتیگراد.
عدم چیدمان صحیح مواد غذایی در طبقات یخچال، قرار دادن مواد غذایی در جلو یا  نزدیک  به فن داخلی.
در صورتی که سیستم مهار دمپر دچار سخت شده باشد و باز بماند سرمای زیادی وارد یخچال شده و مایه یخ زدگی مواد غذایی آن می شود.
خرابی ترموستات یخچال که وظیفه ی کنترل دما را برعهده دارد.
خرابی سنسور دما (ترمیستور) که وظیفه ی مهار دمای هوا را برعهده دارد.
در مواردی برد الکترونیک دچار سخت می شود و نمی تواند دستور مربوطه را برای عملکرد صحیح دستگاه صادر کند.

saqar بازدید : 51 سه شنبه 16 فروردین 1401 نظرات (0)

ایسوس رسماً تینکر اج آر (Asus Tinker Edge R) را رونمایی کرد. این محصول کامپیوتری تک‌برد و ابعادش ۱۰۰ در ۷۲ میلی‌متر است. کامپیوتر تک‌برد تینجر اج R با اندروید و دبیان سازگاری دارد و از پردازنده‌ی Rockchip RK3399 Pro استفاده می‌کند. ایسوس در کامپیوتر تینکر اج R از شانزده گیگابایت حافظه‌ی فلش eMMC به‌همراه فنی کوچک استفاده کرده است.

فن و قطعات کامپیوتر تک برد ایسوس تینجر اج R

به‌نوشته‌ی نوت‌بوک‌چک، ایسوس فروش کامپیوتر تک‌برد تینر اج R را آغاز کرده است. تینکر اج R درحقیقت نسخه‌ی بزرگ‌تر تینکر برد 2S محسوب می‌شود که پیش‌تر در سال ۲۰۲۰، ایسوس معرفی کرده بود. گفتنی است در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۹ برای نخستین‌بار نمایش تینکر اج R را شاهد بودیم.

درحالی‌که تینکر برد 2S از پردازنده‌ی Rockchip RK3399 بهره می‌برد، کامپیوتر تک‌برد جدید ایسوس به نسخه‌ی قوی‌تر این سیستم-روی-چیپ با پسوند Pro مجهز شده است. همان‌طورکه می‌توان انتظار داشت، تینکر اج R اندکی گران‌تر از تینکر برد 2S است؛ البته این افزایش قیمت صرفاً به استفاده از پردازنده‌ی قوی‌تر مربوط نمی‌شود.

نمای پشت کامپیوتر تک برد ایسوس تینجر اج R

سیستم-روی-چیپ Rockchip RK3399 Pro شش هسته‌ی پردازشی دارد که شامل دو هسته‌ی ARM Cortex-A73 با سرعت کلاک ۱٫۸ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex-A53 با سرعت کلاک ۱٫۴ گیگاهرتز می‌شود. همچنین، تراشه‌ی مذکور میزبان واحد گرافیکی Mali-T860 MP4 با سرعت کلاک ۸۰۰ مگاهرتز است و از واحد پردازش عصبی (NPU) مستقل با قدرت حداکثر ۳۰ تاپس (TOPS) استفاده می‌کند. ایسوس در کامپیوتر تک‌برد تینکر اج R از دو گیگابایت حافظه‌ی رم دوکاناله‌ی LPDDR4 به‌همراه یک گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR3 برای واحد NPU بهره برده است.

نمای جلو کامپیوتر تک برد ایسوس تینجر اج R

ایسوس اعلام کرده است کانفیگ دیگری از کامپیوتر جدید خود را با چهار گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4 و دو گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR3 برای NPU همراه می‌کند. این کامپیوتر از شانزده گیگابایت حافظه‌ی فلش eMMC، اسلات کارت حافظه‌ی میکرو SD و یک اسلات mPCIe برای مودم‌های LTE برخوردار است. کاربر درصورت تمایل می‌تواند از اسلات نانوسیم برای اتصال به شبکه‌ی LTE استفاده کند. تینکر اج R همچون بسیاری از کامپیوترهای تک‌برد، هدر ۴۰ پین GPIO دارد.

پورت های کامپیوتر تک برد ایسوس تینجر اج R

درحال‌حاضر، ایسوس کامپیوتر تینکر اج R را با قیمت پایه‌ی ۱۷۹ دلار برای کانفیگ مجهز به سه گیگابایت حافظه‌ی رم عرضه می‌کند. همچنین، کانفیگی که مجموعاً شش گیگابایت حافظه‌ی رم دارد، با قیمت ۲۲۰ دلار فروخته می‌شود.

منبع: 
saqar بازدید : 47 سه شنبه 16 فروردین 1401 نظرات (0)

ریلمی پد مینی (Realme Pad Mini) سرانجام رسماً برای بازار فیلیپین رونمایی شد. این تبلت از نمایشگر ۸٫۷ اینچی LCD با وضوح ۱٬۳۴۰ در ۸۰۰ پیکسل برخوردار است و از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. به‌نوشته‌ی جی‌اس‌ام آرنا، ریلمی پد مینی به پردازنده‌ی Unisoc T616 مجهز است که در دسته‌ی پردازنده‌های پایین‌رده جای می‌گیرد و از واحد CPU هشت‌هسته‌ای به‌همراه واحد گرافیکی Mali-G57 MP1 استفاده می‌کند.

در کناره‌های این تبلت حاشیه‌های نسبتاً باریکی به چشم می‌خورد؛ اما حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر ضخیم‌تر هستند. ریلمی تبلت پد مینی را با دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی f/2.0 همراه کرده است که از فلاش LED بهره نمی‌برد. در بخش دوربین سلفی نیز، ریلمی پد مینی میزبان دوربین ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است.

مدل آبی ریلمی پد مینی / Realme Pad Mini نمایشگر و پنل پشتی

تبلت ریلمی از باتری ۶٬۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ ۱۸ وات استفاده و از فناوری شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصات تبلت جدید ریلمی می‌توان به پشتیبانی از Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac و بلوتوث ۵٫۰ اشاره کرد. در لبه‌ی پایینی این دستگاه درگاه USB-C و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون به‌چشم می‌خورد. وزن ریلمی پد مینی ۳۷۲ گرم و ابعادش ۲۱۱٫۸ در ۱۲۴٫۴۸ در ۷٫۶ میلی‌متر است.

پنل پشتی ریلمی پد مینی / Realme Pad Mini در دست

علاقه‌مندان در فیلیپین می‌توانند ریلمی پد مینی را در رنگ‌های آبی یا خاکستری پیش‌خرید کنند. مدل مجهز به ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی این تبلت ۱۹۵ دلار و مدل مجهز به ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن ۲۳۵ دلار قیمت دارد. گفتنی است برخی منابع می‌گویند ریلمی قصد دارد کانفیگ دیگری با ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و بدون پشتیبانی از LTE نیز عرضه کند.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/tablet/380854-realme-pad-mini-tablet-specs-price-official/

saqar بازدید : 54 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (1)

کابل شبکه و انواع آن
کابل شبکه انواع مختلفی دارد. ولی عموما تا صحبت از کابل شبکه میشود ذهن ها به سمت کابل مسی سوق داده میشود. بخشی از کار هر مهندس شبکه ، درک کابل شبکه است. اینکه انواع مختلف کابلهای موجود در بازار و قابلیت های آنها و موارد استفاده از آنها به چه صورت است . در این مقاله ، برخی از متداول ترین انواع کابل شبکه در شرکت ها را بررسی کرده و توضیح داده میشود که چرا در حاهای مختلف از کابل های متفاوت استفاده میشود. شناخت بهتر کابل ها باعث می شود انتخاب بهتری داشته باشیم.

انواع کابل شبکه که بیشترین کاربرد را در شبکه های امروزی دارند به شرح ذیل است :

1- کابل شبکه مسی

2- کابل فیبر نوری

3- کابل Twinaxial

در زیر هر کدام از این کابل ها را بیشتر خواهیم شناخت :

کابل شبکه مسی:
کابل مسی گسترده ترین وسیله انتقال اطلاعات در شبکه های سازمانی است.  یک کابل شبکه ، به تنهایی ازهشت سیم تشکیل شده است که محکم به یکدیگر پیچیده شده اند. این به سیگنالهای الکترونیکی کمک می کند تا ضمن طی کردن طول کابل ، قدرت خود را حفظ کنند. کابل شبکه مس تقریباً به طور انحصاری از RJ45 برای اتصال به کارت شبکه ، روتر ، سوئیچ و سایر دستگاههای مجهز به اترنت مس، استفاده می کند. هزینه کابل کشی شبکه

كابل شبكه یکی از مواردی است که توجه کمی به آن می‌شود و شاید این تصور غلط وجود داشته باشد که کیفیت کابل شبکه تاثیری بر عملکرد شبکه ندارد ؛ ولی پارامترهایی كه در زیر برای یك كابل شبکه به آن اشاره شده نه تنها خلاف این موضع را ثابت كرده بلكه به اهمیت آن به یكی از مهمترین اجزاء شبكه تاکید خواهد کرد:

کابل شبکه مسیفلز به کار رفته در زوج‌سیم‌های کابل آلیاژی ترکیبی از چند فلز است که در میان آنها فلز مس نقش بسزائی در کیفیت کابل مسی دارد و هرچه میزان این فلز بشتر باشد می‌توان به کابل مورد نظر مطمئن‌تر بود.

اما در این میان قیمت مس باعث پدپد آمدن مسائلی شده است. بعنوان مثال در مورد اقسام کابل‌ شبکه مانند  انواع کابل شبکه‌ UTP ، به دلیل افزایش قیمت مس، کارخانه‌های متفرقه اقدام به تولید کابل‌ شبکه هایی با جعل مارک‌های معتبر نموده‌اند که در آن کابل‌ها مقدار آلیاژ مس استفاده شده در کابل شبکه از حد استاندارد پایین‌تر است . در برخی کابل‌های Cat5e که در چین تولید می‌شود زوج 1 و 2 و زوج 3 و6 آن از مس است و زوج 4 و five و زوج 7 و 8 آن کاملا آهن است.

بنابراین در کابل‌ شبکه های مسی های تقلبی زوج 4 و 5 و زوج 7 و 8 از آهن است یا در آنها از آلیاژ مس کمتری استفاده شده است.

فاصله زوج ها در طول کابل شبکه مسی
همانطور که می‌دانید کابل‌ UTP که از خانواده three به بعد آن یعنی Cat4 , CAT5 و Cat6 و Cat7  در ایجاد شبکه استفاده می‌شوند دارای 8 رشته یا 4 زوج ( Pair ) دوتایی می‌باشند. هر زوج به هم تابیده شده‌اند که این پیچش کابل‌ها و اندازه ‌تاب‌ها و ثابت بودن فاصله دو کابل شبکه به هم تابیده شده در طول کابل شبکه از پارمترهای مهم دیگر کابل می‌باشد.

saqar بازدید : 50 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (0)
پاوِل والِریویچ دوروف، موسس شبکه اجتماعی تلگرام اعلام کرد: قابلیت لایو تصویری به تلگرام از اضافه خواهد شد.

به گزارش دیده بان ایران، "پاوِل والِریویچ دوروف" موسس شبکه اجتماعی تلگرام اعلام کرد: قابلیت لایو تصویری به تلگرام از اضافه خواهد شد.

 

تلگرام به خاطر قابلیت‌های فراوان به یکی از محبوبترین پیام‌رسان‌های دنیا بدل شده است.

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews81641.html

saqar بازدید : 49 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (0)
روز دوشنبه ۳ می (۱۳ اردیبهشت) تصاویری نچندان واضح از Galaxy Z Fold۳، پرچمدار آینده گوشی‌های تاشو سامسونگ منتشر شد که نشان می‌دهد این گوشی از یک طراحی جدید ماژول دوربین، دوربین سلفی همسان شده با صفحه نمایش و همچنین پشتیبانی از S Pen، بهره می‌برد.

مدتهاست که گزارش‌های متعددی در خصوص جدیدترین گوشی‌های تاشو سامسونگ، نشان می‌دهد که این غول فناوری قصد دارد تا پایان سال میلادی جاری این دو پرچمدار را روانه بازار‌ها کند. همین امر سبب شد تا شایعات بسیاری در خصوص این دو گوشی هوشمند منتشر شود که آخرین آن ها، افشای اولین تصاویر از مدل Galaxy Z Fold3 است که اگرچه این تصاویر وضوع قابل توجهی ندارند، اما می‌تواند ما را با برخی از جزئیات این گوشی پرچمدار آشنا سازد.

 

کمپانی سامسونگ الکترونیکس، پس از عرضه اولین سری گوشی تاشو Galaxy Fold، گوشی Galaxy Z Fold 2 را به عنوان دومین سری از این محصول روانه بازار کرد که با توجه به مشخصات بهتر، نمایشگر بدون بریدگی و صفحه جلد بزرگتر، مدلی کاملاً ارتقا یافته نسبت به مدل اولیه به شمار می‌رفت. حالا و پس از عرضه Galaxy Z Fold 2، تصاویری از مدل بعدی این سری یعنی Galaxy Z Fold3 به بیرون درز کرده است که نشان می‌دهد این مدل جدید، بازهم با تغییراتی عمده نسبت به Galaxy Z Fold 2 به بازار خواهد آمد.

 

اگرچه این تصاویر جدید افشا شده از Galaxy Z Fol3 وضوح چندانی ندارد، با این همه ما می‌توانیم با اطمینان تشخیص دهیم که طراحی ماژول دوربین عقب این گوشی متفاوت از ماژول دوربین Contour Cut است که در سری Galaxy S21 یافت می‌شود. این تصاویر تأکید می‌کند که این ماژول، از یک جزیره دوربین عمودی بهره می‌برد که دارای سه دوربین و یک فلاش LED است. گزارش‌های متعدد قبلی ادعا کرده بودند که Galaxy Z Fold3 از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند و حالا این اطلاعات جدید نشان می‌دهد که کاربران Z Fold3 قادر به نوشتن یادداشت با استفاده از قلم S هنگام مکالمه ویدیویی هستند.

 

در حالی که گزارش‌ها ادعا کرده اند که تلفن تاشو دارای یک مکان اختصاصی برای قرار دادن S Pen است، اما هنوز این موضوع تأیید نشده است که این قلم به طور جداگانه فروخته می‌شود یا در داخل جعبه دستگاه قرار داده می‌شود. به گزارش فرارو، به نظر نمی‌رسد که قلم S Pen نگرانی از بابت آسیب زدن به صفحه نمایش ایجاد کند چراکه سامسونگ احتمالاً راه حلی برای قرار دادن قلم بر روی دستگاه یافته است، بدون اینکه آسیبی به صفحه نمایش بزند.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11074491.html

saqar بازدید : 59 شنبه 14 فروردین 1400 نظرات (0)

کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس که قرار است امسال چهار فضانورد غیر نظامی را به فضا ببرد، به قطعه‌ای جدید مجهز خواهد شد: گنبدی شیشه‌ای که بر فراز فضاپیما نصب می‌شود تا به گردشگران نمای ۳۶۰ درجه از کیهان بدهد. برنامه‌ی نصب این پنجره روز سه‌شنبه اعلام شد؛ زمانی‌که اسپیس ایکس و تیم مسئول مأموریت گردشگری اینسپریشن ۴ (Inspiration4)، خدمه‌ی کامل برای این سفر فضایی پیش رو را معرفی کردند.

ازآنجا که کرو دراگون در مأموریت یادشده به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل نخواهد شد، پنجره‌ی گنبدی‌شکل شیشه‌ای با رابط اتصال کپسول در دماغه‌ی آن جایگزین خواهد شد. پنجره‌ی جدید به ماژول مشهور کاپولا در ایستگاه فضایی شباهت دارد؛ اما گنبد کرو دراگون ظاهرا یک ورق غیر منقطع شیشه‌ای است و هیچ ساختار پشتیبانی ندارد که نمای پنجره را تقسیم کند.

پوسته‌ی ایرودینامیک محافظ کرو دراگون که منطقه‌ی در دریچه را حین پرتاب می‌پوشاند، به‌ محض قرارگیری ایمن فضاپیما در مدار گشوده خواهد شد تا گنبد شیشه‌ای را نمایان کند. بر اساس تصویر رندری که اسپیس ایکس در توییتر منتشر کرده است، دست ‌کم یک عضو خدمه از سینه به بالا در گنبد جا خواهد گرفت تا بتواند نمای پانوراما از فضا را تماشا کند.

اسپیس ایکس، کرو دراگون را با قراردادی ۲٫۶ میلیارد دلاری در برنامه‌ی خدمه‌ی تجاری ناسا ساخت. هدف از راه‌اندازی این طرح دولتی خصوصی، توسعه و ساخت کپسول‌هایی فضایی بود که به‌عنوان وسیله‌ی حمل‌ونقل برای ارسال فضانوردان ناسا به مدار به کار روند. بوئینگ نیز تحت همین برنامه در حال ساخت کپسول خود به نام استارلاینر است. کرو دراگون ‌اکنون در فاز عملیاتی به سر می‌برد و تاکنون دو خدمه از فضانوردان دولتی را به فضا فرستاده است.

ناسا که سال گذشته کرو دراگون را برای پرواز فضانوردان تأیید کرد، می‌گوید قصد ندارد از نسخه‌ی کاپولای کرو دراگون برای مأموریت‌های فضانوردی خود استفاده کند و نصب این پنجره به تأییدیه‌ی ایمنی این سازمان نیاز ندارد. جاش فینچ، سخنگوی ناسا، به خبرگزاری ورج گفت: «ناسا ‌اکنون برنامه‌ای برای پرواز نسخه‌ی تغییریافته‌ی کرو دراگون ندارد. ناسا به تأیید طراحی اسپیس ایکس برای مأموریت‌های خصوصی این شرکت نیاز ندارد و از طریق فعالیت معمول خود به حفظ آگاهی از سامانه‌های اسپیس ایکس شامل اشتراک‌گذاری داده‌های پرواز از مأموریت‌های غیر دولتی ادامه خواهد داد.»

منبع: 
saqar بازدید : 64 شنبه 14 فروردین 1400 نظرات (0)

تاریخچه VDI

ایده مجازی سازی دسکتاپ‌های مجازی سازی دسکتاپ ویندوزی به اوایل سنه ۲۰۰۲ مفتوح می‌گردد زمانی که مشتریان VMware سیستم عامل‌های دسکتاپی خود را بر روی سرور قرار می‌دادند. در آن زمان، مفهوم مجازی سازی دسکتاپ به صورت معمول معاصر استعمال نداشت. کاربران از طریق پروتکل RDP به طور سر راست به دسکتاپ اختصاصی خویش که ویندوز ایکس‌پی بود و روی سرور قرار داشت متصل می‌شدند. در سال ۲۰۰۵ کمپانی VMware مفهوم Connection Broker را تعریف کرد و در سنه ۲۰۰۶ عملا VDI متولد شد و در طول موعد به فناوری کامل و رایج فعلی رسید.

 

چرا باید از فناوری مجازی سازی دسکتاپ کاربرد کنیم؟

در شکل سنتی دسکتاپ‌ها، تمام پروسس‌ها و بیشتر فایل‌ها بر روی هاردهای لوکال سیستم قرار می‌گیرند. برای هر کاربر سیستم عامل و برنامه ها متمایز نصب می‌شود. به روز رسانی سیستم عامل‌ها و برنامه‌ها به صورت متمایز روی هر سیستم اعمال می‌شود. حالا انگاشت کنید تعداد زیادی PC داریم، زمان بسیار زیادی را برای مدیریت تک به تک این کامپیوترها صرف می‌کنیم، شمار زیادی اپلیکیشن، کاربرهایی که فاقد تخصص لازم برای شغل با رایانه هستند و ادمین هایی که از تکرار طاقت‌فرسای کارهای یومیه خسته شده‌اند و صدها دشوار سایر …

 

مثالی می‌زنم تا جستار قابل لمس شود: فرض کنید یک شرکت بازرگانی را در گزین کردن گرفته‌اید. نصب و پیکربندی سخت افزاری تمام کامپیوترها در مرحله اول بر دوش شما است سپس وظیفه دارید برنامه های درخواستی کاربران را نصب کرده و در انتها تعمیر و حفاظت و بروز رسانی سالیانه را اتمام دهید. همانگونه که آگاه هستید هزینه‌ها و سررسید بسیاری زیادی برای انجام این امور باید صرف کنید. با استفاده از زیرساخت های دسکتاپ مجازی می‌توانید با یک تین کلاینت و زیرو کلاینت و یا حتی موبایل به همه موارد دسترسی داشته باشید. VDI امکان دسترسی به رایانه را از هر کجا و در هر موعد و از طریق نرم انگیزه ها فراهـم می‌آورد.

 

چرا باید از فناوری مجازی سازی دسکتاپ کاربرد کنیم؟

نرم اسباب های VDI را چه کمپانی هایی فرآوری می‌کنند؟

تولیدکنندگان کبیر در پهنه دسکتاپ مجازی و VDI عبارت‌اند از:

 

Microsoft

Citrix

VMware

بر پای بست، آمارگرفتن منتشر شده بیشترین سهم بازار در پسندیدن سیتریکس بوده و بعد متعلق به VMware و در منتهی Microsoft قرار دارد. در ابتدای پیشه سیتریکس و مایکروسافت با برنامه های مجازی و دسکتاپ های اشتراکی بر اساس محاسبات سروری به بازار ورود کردند و پس متعلق به VDI بر اساس سیستم عامل های PC ارائه شد. در حالی که VMware در ابتدای گذرگاه VDI را راه‌اندازی کرده و بعدا سراغ برنامه های مجازی رفت.

saqar بازدید : 49 شنبه 14 فروردین 1400 نظرات (0)

به گزارش 9to5Mac، مدتی قبل نخستین شایعه‌های مرتبط به نسل بعد آیفون SE اپل را شنیدیم و اخیرا اطلاعات بیشتری در این زمینه فاش شده‌ است. راس یانگ، تحلیلگر صنعت صفحه‌نمایش، با انتشار پستی در توییتر مدعی شد آیفون اس ای ۲۰۲۲ (Apple iPhone SE ۲۰۲۲) احتمالا فرم فاکتور ۴٫۷ اینچی را حفظ می‌کند و به فناوری 5G (شامل نسخه‌ی Sub-6 GHz) مجهز می‌شود؛ اما در سال ۲۰۲۳ ممکن است اتفاقات جالب‌تری رخ دهد.

راس یانگ از تحلیلگران DSCC محسوب می‌شود؛ بنابراین آنچه او ادعا می‌کند به‌طور معمول متکی ‌بر اتفاقاتی است که در زنجیره‌ی تأمین رخ می‌دهد. مینگ‌چی کو نیز اطلاعاتش را از زنجیره‌ی تأمین دریافت می‌کند.

راس یانگ می‌گوید آیفون SEا۲۰۲۳ ممکن است به ‌جای بریدگی و حاشیه، دارای حفره‌ای در صفحه‌نمایش باشد. بدین ترتیب انتظار می‌رود سری آیفون SE هیچ‌گاه سراغ استفاده از بریدگی (ناچ) نرود. مدل ۲۰۲۰ این گوشی‌ همچون گوشی‌های قدیمی اپل در بخش بالا و پایین صفحه‌نمایش حاشیه‌ی بزرگی دارد و از دکمه‌ی هوم استفاده می‌کند. طبق ادعای یانگ، آیفون اس ای ۲۰۲۳ به صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچ مجهز خواهد شد. 

گزارش راس یانگ با آنچه مینگ‌چی کو در ماه گذشته‌ی میلادی ادعا کرده بود هم‌راستا است. کو گفته بود آیفون اس ای سال ۲۰۲۲ به فناوری 5G مجهز می‌شود و صفحه‌نمایش ۴٫۷ اینچ را حفظ می‌کند. البته کو به بهره‌مندی آیفون اس ای ۲۰۲۳ از حفره‌ی صفحه‌نمایش اشاره نکرد. 

مینگ‌چی کو مدعی شده است احتمال دارد اپل در آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس در سال ۲۰۲۲ بریدگی صفحه‌نمایش را کنار بگذارد و سراغ استفاده از «طراحی حفره برای صفحه‌نمایش»‌ برود؛ به‌ همین دلیل منطقی است اگر بخواهد پس از سری آیفون 14، در سال ۲۰۲۳ سری آیفون SE را هم به حفره‌ی صفحه‌نمایش مجهز کند. 

در هر صورت به ‌نظر می‌رسد اپل قصد ندارد مدل جدید آیفون SE را در سال ۲۰۲۱ معرفی کند تا مدل ۲۰۲۰ یک سال دیگر به حیات خود ادامه بدهد. همچنین سرنوشت آیفون SE پلاس که در برخی شایعه‌ها به آن اشاره بود نامشخص است. 

منبع: 
 
saqar بازدید : 56 سه شنبه 10 فروردین 1400 نظرات (0)

برخی محصولاتی که در رابطه با VDI ارائه شده عبارت هست از :

 

VMware View

Citrix Xen Desktop

Microsoft Remote Desktop Virtualization

توسط این تکنولوژی، سیستم عامل کامپیوترهای خصوصی مجازی سازی دسکتاپ از ماشین فیزیکی به ماشین مجازی تبدیل می شود و به جای اینکه پردازش بر روی کامپیوتر خود کاربر انجام شود ، روی یک سرور مرکزی اجرا و ذخیره می‏ شود. بنابراین وقتی کاربران در حال کار با ماشین خودشان هستند، همه برنامه‏ های مورد نیازشان به همراه عملیات پردازشی و داده‏ های هستفاده شده توسط آنان از روی سرور مرکزی اجرا و نگهداری می‏ شود.

 

مجازی سازی دسکتاپ امکان دسترسی کاربران به کامپیوترهایشان با هر وسیله‏ ای از قبیل کامپیوترهای خصوصی، نوت بوک، Smart Phone یا Thin Client را میدهد. درک این فرآیند زیاد ساده هست، به جای اینکه نسخه‏ ای از سیستم عامل بر روی کامپیوتر کاربران به صورت محلی اجرا شود، بصورت مجازی در سرور اجرا خواهد شد و کاربران می نیروند به صورت Remote به کامپیوتر مجازی خود واقع در سرور وصل شده و سیستم عامل ویندوز ماشین خود (Windows XP, Vista, 7 و یا هر سیستم عامل سایر) را به همراه کلیه نرم افزارهای نصب شده در آن اجرا کنند. با هستفاده از این تکنولوژی کاربران می نیروند از هر کلاینتی برای دسترسی به کامپیوتر خود هستفاده کنند.

 

دلایل هستفاده از VDI

کاهش خرج خرید سخت افزار، نگهداری و بروز رسانی آن

نگهداری بهتر و راحت تر از سیستم عامل ها

کنترل دسترسی کاربران به Drive CD USB و امنیت غالبا اطلاعات

قابلیت داشتن برق اضطراری برای Dara Center این امکان را میدهد که در موقع قطعی برق هم همهی Desktop ها در دسترس باشند.

این نرم افزار با هستفاده از پروتکل PCoIP یا RDP به کاربر امکان هستفاده از میز خصوصی‏شان را بر روی بستر LAN یا WAN می دهد. کاربران به واسطه ی دستگاه های متنوع اعم از Tablet ، Thin client ، Smart phone و … می نیروند به میز کارشان دسترسی داشته باشند بدون آن که امنیت اطلاعات ارگان به مخاطره بیفتد. در این حالت کارمند چه در اداره، فرودگاه، خانه و یا هر جای سایری باشد می نیرود به سیستم خود دسترسی داشته باشد. فقط کافیست به اینترنت یا اینترانت ارگان دسترسی داشته باشد تا بنیرود از طریق شبکه و از راه دور وارد شبکه ارگان شده و دسکتاپ خود را ببیند.

 

پروتکل RDP که مخفف (Remote Desktop Protocol)می باشد یک پروتکل انحصاری مایکروسافت هست که به کمک آن می نیرو از طریق شبکه به یک سیستم سایر به صورت گرافیکی وصل شد و آن را کنترل کرده و از امکانات آن بهره برد. در حالت  قبل فرض، سرویسRDP از پورت tcp 3389 هستفاده می کند.

 

پروتکل تماسیPCoIP که مخفف (PC over IP) پروتکلی بهینه شده در جهت کاهش پهنای باند برای انتقال دسکتاپ، برنامه، صدا و تصویر می باشد که بر روی بستر LAN و WAN قابل هستفاده هست. قابلیت های این پروتکل شامل موارد ذیل می باشد:

 

تماس کاربران بیرون از شبکه و پشت فایروال با هستفاده از VPN

هستفاده از پروتکل رمزنگاری AES 128 به صورت قبل فرض و قابلیت تغییر آن

تماس با سیستم عامل دسکتاپ ها از طریق View Agent

قابلیت برقراری تماس از هر نوع دستگاه کلاینت

کاهش پهنای باند مصرفی روی LAN و WAN

پشتیبانی از صفحه نمایش ۳۲ بیتی

تماس بی درنگ صدا و تصویر

امکان کپی کردن اطلاعات بین کلاینت و سرور

امکان USB Redirection بر روی برخی کلاینتها

محیط Horizon View به عنوان یکی از محصولات ارائه دهنده سرویس VDI از اجزا متنوعی تشکیل شده هست که عبارتند از:

 

View Server Connection: سرور داخلی که وظیفه مدیریت و فراهم آوری تماس با دسکتاپ ها را بر عهده دارد.

 

View Server Security: سروری در محیط DMZ که با سرور Connection در تماس خواهد بود و دسکتاپ ها را برای اتصال های بیرون از شبکه فراهم خواهد نمود.

 

View Composer: برای ساخت میز کار مجازی به صورت Linked Clone یا کپی هستفاده می شود. مدیریت میز کار های مجازی را تسهیل و در فضای ذخیره سازی صرفه جویی می کند.

 

View Agent: روی هر میز کار مجازی یا RDS نصب خواهد شد و امکان اتصال به آن را فراهم خواهد نمود.

 

View Client: روی کامپیوتر کاربر نصب خواهد شد و امکان اتصال به سرور Connection و میز کار مجازی را فراهم خواهد نمود.

 

ThinApp: مجازی سازی نرم افزار ها را بر عهده خواهد داشت تا بنیرو از آنها در میز کار مجازی یا فیزیکی هستفاده نمود.

 

نکته: سرور Horizon View Connection از اجزای کلیدی برای مجازی سازی میزکار ها هست و بدون آن امکان پیاده سازی Horizon VMware وجود نخواهد داشت.

تعداد صفحات : 20

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 196
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 2,085
  • بازدید کلی : 10,912