loading...
akhbar tecnolozh6
saqar بازدید : 66 سه شنبه 20 اسفند 1398 نظرات (0)

انواع بازاریابی در مرکز جامع مدیریت بازاریابی “پارک بازاریابی ایران” که در شرکت ها پیاده سازی و اجرایی می گردد، گونه ها بازاریابی عبارتست از:

بازاریابی و فروش سیستماتیک FG360انواع بازاریابی در ایران - بازاریابی

 

بازاریابی عصبی

 

بازاریابی اینترنتی

 

بازاریابی سبز

 

بازاریابی خدمات

 

بازاریابی اجتماعی

 

بازاریابی پارتیزانی

 

بازاریابی تلفنی

 

بازاریابی صنعتی

 

بازاریابی مستقیم

 

بازاریابی شبکه ای

 

بازاریابی حسی

 

پارک بازاریابی ایران، مرکز جامع خدمات آموزش بازاریابی ، مشاور بازاریابی و تحقیقات بازاریابی  در ایران می باشد. کلیه این فرایندها مطابق برنامه بازاریابی و فروش سیستماتیک که بدست  اعضای هئیت علمی پارک بازاریابی ایران (۳۰ تن از دکترین و متخصصان بنام مدیریت بازاریابی و اقتصاد) گردآوری گردیده است، در کمپانی های مختلف پیاده سازی و اجرا می گردد.

 

انواع بازاریابی که در کشورهای گوناگون باره استفاده پیمان می گیرند، متفاوتند و بسیار گوناگون هستند. ولی باید رویت که روش های گوناگون و گونه ها بازاریابی را مدیران با چه هدفی تعقیب می کنند.

 

هدف اصلی مدیران و مالکین کمپانی ها از پیمودن انواع بازاریابی در کمپانی ها، ایجاد یک برند نیرومند یا یک برند معروف یا مواردی از این قبیل است. کل کارآزمودگان مدیریت بازاریابی می دانند که فروش در سایه بازاریابی حاصل می شود و در صورتی که کلیه فرایند های مربوط به بازاریابی از قبیل ، تحقیقات بازاریابی ، معرفی نیازها و اراده های مشتریان و در نهایت طریق های کسب خوشنودی مشتریان باید به واقعیت طی شود لغایت از کمپانی شما یک برند با هویت مثبت در ذهن مشتریان برپایی گردد.

 

اما چگونه می طاقت مطمئن بود که مسیری را که مدیران کمپانی در آن گام نهاده اند، به سمت و سوی درستی پیش می رود. روشی که بتوان به این قطعیت رسید که انواع بازاریابی به راستی در کمپانی باره استفاده پیمان گرفته است و همچنین اهداف مدیران در نیل به یک برند نیرومند در جامعه محقق می گردد، از راه تحقیقات بازاریابی جامع در میان بازار قصد دست یافتنی است. البته ضروری است که ما پس از اتمام تحقیقات بازاریابی صحیح و ریزبین جهت بکارگیری انواع بازاریابی (با روش های علمی) ، برنامه راهبرد بازاریابی و بلند مدت و در ضمن برنامه های کوتاهی مدت برای مدیریت بازاریابی سازمانی خود تدوین کنیم.

 

انواع بازاریابی - kind of marketing

 

برخی مفاهیم و انواع بازاریابی عبارتند از:

بازاریابی تقاضا به اقدام Call to Action Marketing

 

این بازاریابی بخشی از بازاریابی درون سیستمی است که در داخل وب سایت از راه بنر، متن یا یک تصویر اتفاق می افتد، این ابزارها، کوشش می نمایند الی فرد را به کلیک بر روی آن ترغیب نموده وارد تونل بستگی با سایت گردد که نهایتاً به یک فروشگاه آنلاین ختم شده و آن را به فروش تبدیل نماید.

 

بازاریابی Alliance Marketing

 

بدین معنا که چند کمپانی که با یکدیگر بر راز منابع خود ائتلاف نموده الی یک محصول یا خدمت گسترش نموده و به فروش برسانند. در این حالت، نه فقط فایده بیشتری برای سهامداران خود ایجاد مینمایند، بلکه سهم بازار خود را نیز افزایش و تاثیری اکثریت بر بازار خواهند داشت.

 

بازاریابی گاز انبری Ambush Marketing

 

شناسایی و حضور در محل کمپین برندینگ یک شرکت، برای سپریدن تبلیغات درباره یک برند دیگر، بدون پرداخت هیچ مبلغی به عنوان سرمایه گذار به شرکت برگزارکننده آن کمپین ، که این امر مایه تفریق ارزش سرمایه گذاری بر آن کمپین ازنقطه نظر اسپانسرها می گردد.

 

بازاریابی اندک Close Range Marketing 

 

این گونه بازاریابی را بازاریابی از نوع تقریبا  Proximity Marketing نیز میگویند. از تکنولوژی هایی همانند Wi-Fi یا Bluetooth در جهت ترویج محصولات و خدمات در تقرب محل حضور مشتریان سهم می گیرد.

 

بازاریابی اَبری Cloud Marketing

 

این نوع بازاریابی در باره بازاریابی در فضای وب است، جایی که تمام منابع و امکانات بازاریابی تحت شبکه آنلاین جابجا می گردد و مخاطبین در فرایند این گونه بازاریابی قادر به توسعه، اصلاح، کاربرد و یا به اشتراک گذاری آن هستند.

 

بازاریابی مشارکتی Affinity Marketing

 

بازاریابی مشارکتی Partnership Marketing نیز خوانده می شود،این تکنیک سبب ایجاد یک رابطه عمیق بین برندهای مکمل می گردد، از سوی دیگر این استراتژی مشارکتی حائز منافع بر هر دو برند(شرکت) خواهد بود. هنگامی که احد از شرکت ها در جهت کسب درآمد برای خود موجب خلق ارزش برای یک مشتری می شود، سایر درحال برپایی ارتباط با مشتریان جدید است.

 

بازاریابی گروه اجتماعی Community Marketing

 

این تکنیک بازاریابی در خصوص اجابت نیازها و احتیاجات مشتریان آماده در یک گروه اجتماعی در یک ناحیه جغرافیایی ویژه است و با جذب مصرف کنندگان جدید از خارج آن گروه نیز مخالف است.

 

بازاریابی درونمایه Content Marketing

 

در این مورد، درونمایه تولید و در کانال ها و بسترهای متفاوتی منتشر می گردد . این درونمایه در جهت ارائه اطلاعاتی در مورد خدمات و محصولات مشخص به مشتری نهفته و تأثیرگذاری بر آن، بدون استفاده از هیاهوی سنتی فروش و فروشندگی است.

 

بازاریابی مفهومی Context Marketing

 

در بازاریابی مفهومی تمرکز بر مشخصات فرآورده و خدمات نیست، بلکه تمرکز بر ایجاد رابطه و شناسایی و تبیین یک سبک حیات است. بازاریابی مفهومی به معنای انتقال محتوا به کسان مناسب، از کانال پسندیده و در سررسید پسندیده است.

 

بازاریابی با مثال مجانی Free Sample Marketing

 

این گونه بازاریابی مانند به بازاریابی شبه مجانی نیست، زیرا صرف نظر از آنکه بر ارائه فرآورده مجانی تکیه دارد، ولی این ارائه رایگان در جهت آشنایی مشتری با فرآورده است. کمپانی امیدوار است الی با تأثیر مناسب بر مشتری، او را برای خرید در آینده ترغیب نماید.

 

بازاریابی پایگاه دیتا Database Marketing

 

این بازاریابی با استفاده از اطلاعات موجود در پایگاه داده پیوسته با مشتریان موجود و یا مشتریان خفته در جهت سفارشی نمودن راهبرد ارتباط با مشتری و با استفاده از آن راهبرد در هرگونه کانال در جهت ترویج محصول یا خدمت اتفاق می افتد.

 

بازاریابی دیجیتال Digital Marketing

 

این گونه بازاریابی با استفاده از ساز و برگ دیجیتال همانند تلفن به اتفاق هوشمند، رایانه، تبلت و بیلبوردهای دیجیتال برای مطلع نمودن مشتریان و شرکای تجاری در باره کالا و خدمات می پردازد. بازاریابی اینترنتی، عنصر کلیدی در بازاریابی دیجیتال است.

 

بازاریابی مستقیم Direct Marketing

 

این اصطلاح اشاره به تکنیکی دارد که سازمان از راه آن به صورت سر راست با مشتری خویش ارتباط پایدار می نمایند، نظیر: نامه، ایمیل، اس.ام.اس، پوستر و سایر ابزارهای ترویجی.

 

بازاریابی متنوع Diversity Marketing

 

هدف از این نوع استراتژی، جلب عقیده فرهنگ های گوناگون است. این فرهنگ ها حائز اعتقادات، باورها، انتظارات، سلایق و نیازهایی هستند که باید با در نظر دریافت این عناوین، یک برنامه بازاریابی اختصاصی برای اثرگذاری بر این دسته از مشتریان منظور تبیین و پایه سازی گردد.

 

بازاریابی رسانه متقاطع Cross-media Marketing

 

استفاده از کانال های چندگانه نظیر ایمیل، نامه، صفحات وب و نظیر آن در جهت ارائه اطلاعات در خصوص محصولات و خدمات به مشتری در جریان گسترش متقابلCross-promotion، بکار گرفته می شود. ( تعریف بازاریابی متقابل )

 

بازاریابی بشارتی Evangelism Marketing 

انواع بازاریابی در ایران

این گونه بازاریابی، مانند به بازاریابی دهان به دهان است. برای به کارگیری بازاریابی بشارتی، شرکت می بایست میزان مشتریان پشتیبان برند خویش را افزایش دهد، این به دین معناست که این مشتریان ویژگی های محصول یا خدمات را گسترش می دهند و فایده کمپانی را افزایش خواهند داد.

 

بازاریابی بدون عوض؛ شبه رایگان Freebie Marketing

 

در این حالت، محصول را باقیمت بسیار کم فروخته و یا کاملاً رایگان به مشتری ارائه می نمایند. هدف، فروش سایر ساز و برگ تکمیل کننده این نوع محصولات یا خدمات در مراحل بعدی به همان مشتری است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 196
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 19
  • بازدید سال : 2,078
  • بازدید کلی : 10,905