loading...
akhbar tecnolozh6
saqar بازدید : 61 سه شنبه 16 فروردین 1401 نظرات (0)

نمایندگی تعمیر بوش

بی شک کمپانی بوش احد از بهترین و نیرومند ترین ها در طراحی و فرآوری لوازم خانگی بوده و هست. با این حال، ویرانی و نیاز پیدا کردن به تکنسین تعمیر یخچال فریزر بوش دور از انگار نمی باشد. زیرا یخچال نیز مثل هر وسیله ی دیگری ممکن است مبتلا پریشانی در عملکرد شود. از آنجایی که یخچال فریزر ها جزء حیاتی و بایسته زندگی امروزه شده اند، ویرانی آن ها نیز باعث مختل شدن زندگی خواهد شد. دشواری ها این دستگاه مفصل بوده؛ گاه با یک تعمیر جزئی قابل حل هست، گاه نیز دربایستن به جایگزینی تکه ی معیوب می باشد. 

تعمیرگاه یخچال فریزر بوش با دارا بودن تکنسین هایی هم گام با فناوری و مجرب، نمایندگی تعمیر بوش این اطمینان را به شما می دهد که در قدم اول نخستینگی با تعمیر قطعه می باشد. در صورت بالا بودن نقص وارد شده یا غیر قابل تعمیر بودن آن، ناچار به جایگزینی خواهید شد. ولی با وجود بازار داغ افراد هوده جو، که از قطعات تقلبی و بی کیفیت کاربرد می کنند، تعمیرگاه یخچال بوش، همگی خدمات را به اتفاق با ۱۸۰ روز ضمانت نامه کتبی و رسمی ، جهت اطمینان خاطر شما و مهر تاییدی بر کیفیت عملکرد تیم خدماتی-فنی بوش ارائه می کند.

جهت تعمیر یخچال بوش خود، می توانید با  سرویس تماس گرفته و درخواست خویش را ثبت نمایید. همکاران ما به صورت شبانه روز در ۷ روز هفته، آماده ی پاسخگویی و ثبت تقاضا شما مشتریان گرامی می باشند. با گسیل تعمیرکار کارآزموده و کارآزموده به محل باره عقیده شما، عیب یابی و تعمیر دستگاه در سریع ترین موعد انجام می شود.

خدمات قابل ارائه در  سرویس، تعمیرگاه یخچال فریزر بوش، به اشکال خاصی محدود نمی شود. تعمیر تمامی مشکلات در هر نوع از یخچال های بوش از جمله: ساید بای ساید، فرنچ، بعید این دور و ... را دربرگیرنده می شود. امروزه مدل های مختلفی از یخچال های بوش به بازار عرضه می شود. هر یک از آنها با توجه به تکنولوژی های بکار رفته حائز قابلیت های جدید و کاربردی هستند. همچنین با تکنولوژی های موجود در این مدل یخچال ها آسانی استفاده از آن ها نیز افزایش مکشوف است.

تعمیر یخچال ساید بوش یا مدل های جدید تر، نیازمند تعلیم های متناسب با تکنولوژی های بکار رفته در آن ها می باشد. زیرا به همان میزان که قابلیت ها افزایش می یابد؛ پیچیدگی ها و حساسیت ها نیز افزایش مکشوف که به علم و تعلیم های نو نیازمند است. تعمیرگاه یخچال ساید بای ساید بوش با برگزاری دوره های انبوه گام به گام فناوری، کارشناسان دوره دیده و کارآزموده را در پسندیدن کاربران قرار خواهد داد. علاوه بر اين؛ کارآزمودگان ما نکات و توصيه های مهمی درباره حفاظت و شیوه کاربرد ی صحيح از یخچال فریزر را به شما آموزش خواهند داد، الی بتوانيد از دستگاه خویش کاربرد بهتری داشته باشيد. 

در پیوستگی ما به رسیدگی عیوب متداولی که شدنی شما با آن روبه رو شوید، می پردازیم. فیکسی سرویس در گویه ی تعمیر یخچال فریزر بوش در انواع مدل ها، تجربه ای بعید دارد. شما می توانید در چهره مواجه شدن با هر مشکلی در هر مدل از یخچال فریزر بوش با ما تماس حاصل نمایید. در نخستین تماس با همکاران ما، مشخصات شما جهت بازدید حضوری و گسیل تکنسین در محل ثبت می شود. در کوتاهی ترین موعد در محل شما حاضر می شوند و به عیب یابی دقیق یخچال فریزر بوش شما پرداخته می شود. با فراهم بودن این امکان، مشتریان محترم از پرداخت خرج های هنگفت حمل و نقل و کاستی های مربوط به آن، معاف شده اند و روند عیب یابی و تعمیر در حضور کاربر انجام می گیرد.

علت‌های ویرانی یا کارنکردن یخچال فریزر بوش می‌تواند بسیار متفاوت باشد. اما از متداول‌ ترین مشکلاتی که برای این یخچال فریزر‌ ها در حین کار قبل خواهد آمد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که علت مشخصی نیز دارند و به‌ راحتی توسط تکنسین‌ های گروه فنی ما قابل‌ حل هستند.
علت سر و صدای یخچال فریزر بوش چیست
 

صدای ویبره مانند: این صدا بیشتر زمانی که پایه های یخچال فریزر به راستی بر روی زمین قرار نگرفته است، برپایی می شود. برای حل آن باید از تراز بودن زمینی که یخچال فریزر روی آن قرار دارد اطمینان حاصل شود.
صدای چکه کردن: این صدا حاصل کار کردن جریان کمپرسور یخچال فریزر و جریان روغن داخل آن بوده و طبیعی است.
صدای شرشر کردن: این صدا عموما در چرخه آب شدن یخ ها به گوش می رسد. این صدا نیز کاملا نرمال بوده و جای نگرانی نیست.
صدای وزوز: این صدا از مفتوح و بسته شدن سوپاپ های ورودی آب برای پخش آن یا پر کردن یخساز ایجاد می شود. در صورتی که یخچال فریزر به جریان آب متصل است این صدا نرمال است. اما اگر به جریان آب متصل نیست باید یخ ساز یخچال فریزر خاموش شود تا صدا قطع شود.
اما در ساحل صداهای طبیعی، صداهایی هستند که خبر از وجود مشکل در یکی از قطعات کمی دهند. در صورت شنیدن صدا ممکن است مشکل در هر یک از قطعات ذیل وجود داشته باشد.

مشکل در موتور فن کمپرسور
مشکل در موتور فن اواپراتور
مشکل در موتور فن کندانسور
پروانه های فن یخچال
وجود مشکل در کمپرسور
خرابی در رله استارت
بررسی اتصالات، تخت و لرزه راهبند های موتور
 

جهت رفع صدا های غیر متعارف از دستگاه با فیکسی سرویس جهت تعمیر یخچال فریزر بوش تماس گرفته تا از مشاوره و راهبری های همکاران ما بهره مند شوید.

علت یخ زدن مواد غذایی درون یخچال فریزر بوش
 

تنظیم نبودن دمای یخچال در بازه ی ۳-۶ درجه سانتیگراد.
عدم چیدمان صحیح مواد غذایی در طبقات یخچال، قرار دادن مواد غذایی در جلو یا  نزدیک  به فن داخلی.
در صورتی که سیستم مهار دمپر دچار سخت شده باشد و باز بماند سرمای زیادی وارد یخچال شده و مایه یخ زدگی مواد غذایی آن می شود.
خرابی ترموستات یخچال که وظیفه ی کنترل دما را برعهده دارد.
خرابی سنسور دما (ترمیستور) که وظیفه ی مهار دمای هوا را برعهده دارد.
در مواردی برد الکترونیک دچار سخت می شود و نمی تواند دستور مربوطه را برای عملکرد صحیح دستگاه صادر کند.

saqar بازدید : 54 سه شنبه 16 فروردین 1401 نظرات (0)

ایسوس رسماً تینکر اج آر (Asus Tinker Edge R) را رونمایی کرد. این محصول کامپیوتری تک‌برد و ابعادش ۱۰۰ در ۷۲ میلی‌متر است. کامپیوتر تک‌برد تینجر اج R با اندروید و دبیان سازگاری دارد و از پردازنده‌ی Rockchip RK3399 Pro استفاده می‌کند. ایسوس در کامپیوتر تینکر اج R از شانزده گیگابایت حافظه‌ی فلش eMMC به‌همراه فنی کوچک استفاده کرده است.

فن و قطعات کامپیوتر تک برد ایسوس تینجر اج R

به‌نوشته‌ی نوت‌بوک‌چک، ایسوس فروش کامپیوتر تک‌برد تینر اج R را آغاز کرده است. تینکر اج R درحقیقت نسخه‌ی بزرگ‌تر تینکر برد 2S محسوب می‌شود که پیش‌تر در سال ۲۰۲۰، ایسوس معرفی کرده بود. گفتنی است در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۹ برای نخستین‌بار نمایش تینکر اج R را شاهد بودیم.

درحالی‌که تینکر برد 2S از پردازنده‌ی Rockchip RK3399 بهره می‌برد، کامپیوتر تک‌برد جدید ایسوس به نسخه‌ی قوی‌تر این سیستم-روی-چیپ با پسوند Pro مجهز شده است. همان‌طورکه می‌توان انتظار داشت، تینکر اج R اندکی گران‌تر از تینکر برد 2S است؛ البته این افزایش قیمت صرفاً به استفاده از پردازنده‌ی قوی‌تر مربوط نمی‌شود.

نمای پشت کامپیوتر تک برد ایسوس تینجر اج R

سیستم-روی-چیپ Rockchip RK3399 Pro شش هسته‌ی پردازشی دارد که شامل دو هسته‌ی ARM Cortex-A73 با سرعت کلاک ۱٫۸ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex-A53 با سرعت کلاک ۱٫۴ گیگاهرتز می‌شود. همچنین، تراشه‌ی مذکور میزبان واحد گرافیکی Mali-T860 MP4 با سرعت کلاک ۸۰۰ مگاهرتز است و از واحد پردازش عصبی (NPU) مستقل با قدرت حداکثر ۳۰ تاپس (TOPS) استفاده می‌کند. ایسوس در کامپیوتر تک‌برد تینکر اج R از دو گیگابایت حافظه‌ی رم دوکاناله‌ی LPDDR4 به‌همراه یک گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR3 برای واحد NPU بهره برده است.

نمای جلو کامپیوتر تک برد ایسوس تینجر اج R

ایسوس اعلام کرده است کانفیگ دیگری از کامپیوتر جدید خود را با چهار گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4 و دو گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR3 برای NPU همراه می‌کند. این کامپیوتر از شانزده گیگابایت حافظه‌ی فلش eMMC، اسلات کارت حافظه‌ی میکرو SD و یک اسلات mPCIe برای مودم‌های LTE برخوردار است. کاربر درصورت تمایل می‌تواند از اسلات نانوسیم برای اتصال به شبکه‌ی LTE استفاده کند. تینکر اج R همچون بسیاری از کامپیوترهای تک‌برد، هدر ۴۰ پین GPIO دارد.

پورت های کامپیوتر تک برد ایسوس تینجر اج R

درحال‌حاضر، ایسوس کامپیوتر تینکر اج R را با قیمت پایه‌ی ۱۷۹ دلار برای کانفیگ مجهز به سه گیگابایت حافظه‌ی رم عرضه می‌کند. همچنین، کانفیگی که مجموعاً شش گیگابایت حافظه‌ی رم دارد، با قیمت ۲۲۰ دلار فروخته می‌شود.

منبع: 
saqar بازدید : 50 سه شنبه 16 فروردین 1401 نظرات (0)

ریلمی پد مینی (Realme Pad Mini) سرانجام رسماً برای بازار فیلیپین رونمایی شد. این تبلت از نمایشگر ۸٫۷ اینچی LCD با وضوح ۱٬۳۴۰ در ۸۰۰ پیکسل برخوردار است و از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. به‌نوشته‌ی جی‌اس‌ام آرنا، ریلمی پد مینی به پردازنده‌ی Unisoc T616 مجهز است که در دسته‌ی پردازنده‌های پایین‌رده جای می‌گیرد و از واحد CPU هشت‌هسته‌ای به‌همراه واحد گرافیکی Mali-G57 MP1 استفاده می‌کند.

در کناره‌های این تبلت حاشیه‌های نسبتاً باریکی به چشم می‌خورد؛ اما حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر ضخیم‌تر هستند. ریلمی تبلت پد مینی را با دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی f/2.0 همراه کرده است که از فلاش LED بهره نمی‌برد. در بخش دوربین سلفی نیز، ریلمی پد مینی میزبان دوربین ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است.

مدل آبی ریلمی پد مینی / Realme Pad Mini نمایشگر و پنل پشتی

تبلت ریلمی از باتری ۶٬۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ ۱۸ وات استفاده و از فناوری شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصات تبلت جدید ریلمی می‌توان به پشتیبانی از Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac و بلوتوث ۵٫۰ اشاره کرد. در لبه‌ی پایینی این دستگاه درگاه USB-C و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون به‌چشم می‌خورد. وزن ریلمی پد مینی ۳۷۲ گرم و ابعادش ۲۱۱٫۸ در ۱۲۴٫۴۸ در ۷٫۶ میلی‌متر است.

پنل پشتی ریلمی پد مینی / Realme Pad Mini در دست

علاقه‌مندان در فیلیپین می‌توانند ریلمی پد مینی را در رنگ‌های آبی یا خاکستری پیش‌خرید کنند. مدل مجهز به ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی این تبلت ۱۹۵ دلار و مدل مجهز به ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن ۲۳۵ دلار قیمت دارد. گفتنی است برخی منابع می‌گویند ریلمی قصد دارد کانفیگ دیگری با ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و بدون پشتیبانی از LTE نیز عرضه کند.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/tablet/380854-realme-pad-mini-tablet-specs-price-official/

saqar بازدید : 56 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (1)

کابل شبکه و انواع آن
کابل شبکه انواع مختلفی دارد. ولی عموما تا صحبت از کابل شبکه میشود ذهن ها به سمت کابل مسی سوق داده میشود. بخشی از کار هر مهندس شبکه ، درک کابل شبکه است. اینکه انواع مختلف کابلهای موجود در بازار و قابلیت های آنها و موارد استفاده از آنها به چه صورت است . در این مقاله ، برخی از متداول ترین انواع کابل شبکه در شرکت ها را بررسی کرده و توضیح داده میشود که چرا در حاهای مختلف از کابل های متفاوت استفاده میشود. شناخت بهتر کابل ها باعث می شود انتخاب بهتری داشته باشیم.

انواع کابل شبکه که بیشترین کاربرد را در شبکه های امروزی دارند به شرح ذیل است :

1- کابل شبکه مسی

2- کابل فیبر نوری

3- کابل Twinaxial

در زیر هر کدام از این کابل ها را بیشتر خواهیم شناخت :

کابل شبکه مسی:
کابل مسی گسترده ترین وسیله انتقال اطلاعات در شبکه های سازمانی است.  یک کابل شبکه ، به تنهایی ازهشت سیم تشکیل شده است که محکم به یکدیگر پیچیده شده اند. این به سیگنالهای الکترونیکی کمک می کند تا ضمن طی کردن طول کابل ، قدرت خود را حفظ کنند. کابل شبکه مس تقریباً به طور انحصاری از RJ45 برای اتصال به کارت شبکه ، روتر ، سوئیچ و سایر دستگاههای مجهز به اترنت مس، استفاده می کند. هزینه کابل کشی شبکه

كابل شبكه یکی از مواردی است که توجه کمی به آن می‌شود و شاید این تصور غلط وجود داشته باشد که کیفیت کابل شبکه تاثیری بر عملکرد شبکه ندارد ؛ ولی پارامترهایی كه در زیر برای یك كابل شبکه به آن اشاره شده نه تنها خلاف این موضع را ثابت كرده بلكه به اهمیت آن به یكی از مهمترین اجزاء شبكه تاکید خواهد کرد:

کابل شبکه مسیفلز به کار رفته در زوج‌سیم‌های کابل آلیاژی ترکیبی از چند فلز است که در میان آنها فلز مس نقش بسزائی در کیفیت کابل مسی دارد و هرچه میزان این فلز بشتر باشد می‌توان به کابل مورد نظر مطمئن‌تر بود.

اما در این میان قیمت مس باعث پدپد آمدن مسائلی شده است. بعنوان مثال در مورد اقسام کابل‌ شبکه مانند  انواع کابل شبکه‌ UTP ، به دلیل افزایش قیمت مس، کارخانه‌های متفرقه اقدام به تولید کابل‌ شبکه هایی با جعل مارک‌های معتبر نموده‌اند که در آن کابل‌ها مقدار آلیاژ مس استفاده شده در کابل شبکه از حد استاندارد پایین‌تر است . در برخی کابل‌های Cat5e که در چین تولید می‌شود زوج 1 و 2 و زوج 3 و6 آن از مس است و زوج 4 و five و زوج 7 و 8 آن کاملا آهن است.

بنابراین در کابل‌ شبکه های مسی های تقلبی زوج 4 و 5 و زوج 7 و 8 از آهن است یا در آنها از آلیاژ مس کمتری استفاده شده است.

فاصله زوج ها در طول کابل شبکه مسی
همانطور که می‌دانید کابل‌ UTP که از خانواده three به بعد آن یعنی Cat4 , CAT5 و Cat6 و Cat7  در ایجاد شبکه استفاده می‌شوند دارای 8 رشته یا 4 زوج ( Pair ) دوتایی می‌باشند. هر زوج به هم تابیده شده‌اند که این پیچش کابل‌ها و اندازه ‌تاب‌ها و ثابت بودن فاصله دو کابل شبکه به هم تابیده شده در طول کابل شبکه از پارمترهای مهم دیگر کابل می‌باشد.

saqar بازدید : 53 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (0)
پاوِل والِریویچ دوروف، موسس شبکه اجتماعی تلگرام اعلام کرد: قابلیت لایو تصویری به تلگرام از اضافه خواهد شد.

به گزارش دیده بان ایران، "پاوِل والِریویچ دوروف" موسس شبکه اجتماعی تلگرام اعلام کرد: قابلیت لایو تصویری به تلگرام از اضافه خواهد شد.

 

تلگرام به خاطر قابلیت‌های فراوان به یکی از محبوبترین پیام‌رسان‌های دنیا بدل شده است.

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews81641.html

saqar بازدید : 53 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (0)
روز دوشنبه ۳ می (۱۳ اردیبهشت) تصاویری نچندان واضح از Galaxy Z Fold۳، پرچمدار آینده گوشی‌های تاشو سامسونگ منتشر شد که نشان می‌دهد این گوشی از یک طراحی جدید ماژول دوربین، دوربین سلفی همسان شده با صفحه نمایش و همچنین پشتیبانی از S Pen، بهره می‌برد.

مدتهاست که گزارش‌های متعددی در خصوص جدیدترین گوشی‌های تاشو سامسونگ، نشان می‌دهد که این غول فناوری قصد دارد تا پایان سال میلادی جاری این دو پرچمدار را روانه بازار‌ها کند. همین امر سبب شد تا شایعات بسیاری در خصوص این دو گوشی هوشمند منتشر شود که آخرین آن ها، افشای اولین تصاویر از مدل Galaxy Z Fold3 است که اگرچه این تصاویر وضوع قابل توجهی ندارند، اما می‌تواند ما را با برخی از جزئیات این گوشی پرچمدار آشنا سازد.

 

کمپانی سامسونگ الکترونیکس، پس از عرضه اولین سری گوشی تاشو Galaxy Fold، گوشی Galaxy Z Fold 2 را به عنوان دومین سری از این محصول روانه بازار کرد که با توجه به مشخصات بهتر، نمایشگر بدون بریدگی و صفحه جلد بزرگتر، مدلی کاملاً ارتقا یافته نسبت به مدل اولیه به شمار می‌رفت. حالا و پس از عرضه Galaxy Z Fold 2، تصاویری از مدل بعدی این سری یعنی Galaxy Z Fold3 به بیرون درز کرده است که نشان می‌دهد این مدل جدید، بازهم با تغییراتی عمده نسبت به Galaxy Z Fold 2 به بازار خواهد آمد.

 

اگرچه این تصاویر جدید افشا شده از Galaxy Z Fol3 وضوح چندانی ندارد، با این همه ما می‌توانیم با اطمینان تشخیص دهیم که طراحی ماژول دوربین عقب این گوشی متفاوت از ماژول دوربین Contour Cut است که در سری Galaxy S21 یافت می‌شود. این تصاویر تأکید می‌کند که این ماژول، از یک جزیره دوربین عمودی بهره می‌برد که دارای سه دوربین و یک فلاش LED است. گزارش‌های متعدد قبلی ادعا کرده بودند که Galaxy Z Fold3 از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند و حالا این اطلاعات جدید نشان می‌دهد که کاربران Z Fold3 قادر به نوشتن یادداشت با استفاده از قلم S هنگام مکالمه ویدیویی هستند.

 

در حالی که گزارش‌ها ادعا کرده اند که تلفن تاشو دارای یک مکان اختصاصی برای قرار دادن S Pen است، اما هنوز این موضوع تأیید نشده است که این قلم به طور جداگانه فروخته می‌شود یا در داخل جعبه دستگاه قرار داده می‌شود. به گزارش فرارو، به نظر نمی‌رسد که قلم S Pen نگرانی از بابت آسیب زدن به صفحه نمایش ایجاد کند چراکه سامسونگ احتمالاً راه حلی برای قرار دادن قلم بر روی دستگاه یافته است، بدون اینکه آسیبی به صفحه نمایش بزند.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11074491.html

saqar بازدید : 62 شنبه 14 فروردین 1400 نظرات (0)

کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس که قرار است امسال چهار فضانورد غیر نظامی را به فضا ببرد، به قطعه‌ای جدید مجهز خواهد شد: گنبدی شیشه‌ای که بر فراز فضاپیما نصب می‌شود تا به گردشگران نمای ۳۶۰ درجه از کیهان بدهد. برنامه‌ی نصب این پنجره روز سه‌شنبه اعلام شد؛ زمانی‌که اسپیس ایکس و تیم مسئول مأموریت گردشگری اینسپریشن ۴ (Inspiration4)، خدمه‌ی کامل برای این سفر فضایی پیش رو را معرفی کردند.

ازآنجا که کرو دراگون در مأموریت یادشده به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل نخواهد شد، پنجره‌ی گنبدی‌شکل شیشه‌ای با رابط اتصال کپسول در دماغه‌ی آن جایگزین خواهد شد. پنجره‌ی جدید به ماژول مشهور کاپولا در ایستگاه فضایی شباهت دارد؛ اما گنبد کرو دراگون ظاهرا یک ورق غیر منقطع شیشه‌ای است و هیچ ساختار پشتیبانی ندارد که نمای پنجره را تقسیم کند.

پوسته‌ی ایرودینامیک محافظ کرو دراگون که منطقه‌ی در دریچه را حین پرتاب می‌پوشاند، به‌ محض قرارگیری ایمن فضاپیما در مدار گشوده خواهد شد تا گنبد شیشه‌ای را نمایان کند. بر اساس تصویر رندری که اسپیس ایکس در توییتر منتشر کرده است، دست ‌کم یک عضو خدمه از سینه به بالا در گنبد جا خواهد گرفت تا بتواند نمای پانوراما از فضا را تماشا کند.

اسپیس ایکس، کرو دراگون را با قراردادی ۲٫۶ میلیارد دلاری در برنامه‌ی خدمه‌ی تجاری ناسا ساخت. هدف از راه‌اندازی این طرح دولتی خصوصی، توسعه و ساخت کپسول‌هایی فضایی بود که به‌عنوان وسیله‌ی حمل‌ونقل برای ارسال فضانوردان ناسا به مدار به کار روند. بوئینگ نیز تحت همین برنامه در حال ساخت کپسول خود به نام استارلاینر است. کرو دراگون ‌اکنون در فاز عملیاتی به سر می‌برد و تاکنون دو خدمه از فضانوردان دولتی را به فضا فرستاده است.

ناسا که سال گذشته کرو دراگون را برای پرواز فضانوردان تأیید کرد، می‌گوید قصد ندارد از نسخه‌ی کاپولای کرو دراگون برای مأموریت‌های فضانوردی خود استفاده کند و نصب این پنجره به تأییدیه‌ی ایمنی این سازمان نیاز ندارد. جاش فینچ، سخنگوی ناسا، به خبرگزاری ورج گفت: «ناسا ‌اکنون برنامه‌ای برای پرواز نسخه‌ی تغییریافته‌ی کرو دراگون ندارد. ناسا به تأیید طراحی اسپیس ایکس برای مأموریت‌های خصوصی این شرکت نیاز ندارد و از طریق فعالیت معمول خود به حفظ آگاهی از سامانه‌های اسپیس ایکس شامل اشتراک‌گذاری داده‌های پرواز از مأموریت‌های غیر دولتی ادامه خواهد داد.»

منبع: 
saqar بازدید : 67 شنبه 14 فروردین 1400 نظرات (0)

تاریخچه VDI

ایده مجازی سازی دسکتاپ‌های مجازی سازی دسکتاپ ویندوزی به اوایل سنه ۲۰۰۲ مفتوح می‌گردد زمانی که مشتریان VMware سیستم عامل‌های دسکتاپی خود را بر روی سرور قرار می‌دادند. در آن زمان، مفهوم مجازی سازی دسکتاپ به صورت معمول معاصر استعمال نداشت. کاربران از طریق پروتکل RDP به طور سر راست به دسکتاپ اختصاصی خویش که ویندوز ایکس‌پی بود و روی سرور قرار داشت متصل می‌شدند. در سال ۲۰۰۵ کمپانی VMware مفهوم Connection Broker را تعریف کرد و در سنه ۲۰۰۶ عملا VDI متولد شد و در طول موعد به فناوری کامل و رایج فعلی رسید.

 

چرا باید از فناوری مجازی سازی دسکتاپ کاربرد کنیم؟

در شکل سنتی دسکتاپ‌ها، تمام پروسس‌ها و بیشتر فایل‌ها بر روی هاردهای لوکال سیستم قرار می‌گیرند. برای هر کاربر سیستم عامل و برنامه ها متمایز نصب می‌شود. به روز رسانی سیستم عامل‌ها و برنامه‌ها به صورت متمایز روی هر سیستم اعمال می‌شود. حالا انگاشت کنید تعداد زیادی PC داریم، زمان بسیار زیادی را برای مدیریت تک به تک این کامپیوترها صرف می‌کنیم، شمار زیادی اپلیکیشن، کاربرهایی که فاقد تخصص لازم برای شغل با رایانه هستند و ادمین هایی که از تکرار طاقت‌فرسای کارهای یومیه خسته شده‌اند و صدها دشوار سایر …

 

مثالی می‌زنم تا جستار قابل لمس شود: فرض کنید یک شرکت بازرگانی را در گزین کردن گرفته‌اید. نصب و پیکربندی سخت افزاری تمام کامپیوترها در مرحله اول بر دوش شما است سپس وظیفه دارید برنامه های درخواستی کاربران را نصب کرده و در انتها تعمیر و حفاظت و بروز رسانی سالیانه را اتمام دهید. همانگونه که آگاه هستید هزینه‌ها و سررسید بسیاری زیادی برای انجام این امور باید صرف کنید. با استفاده از زیرساخت های دسکتاپ مجازی می‌توانید با یک تین کلاینت و زیرو کلاینت و یا حتی موبایل به همه موارد دسترسی داشته باشید. VDI امکان دسترسی به رایانه را از هر کجا و در هر موعد و از طریق نرم انگیزه ها فراهـم می‌آورد.

 

چرا باید از فناوری مجازی سازی دسکتاپ کاربرد کنیم؟

نرم اسباب های VDI را چه کمپانی هایی فرآوری می‌کنند؟

تولیدکنندگان کبیر در پهنه دسکتاپ مجازی و VDI عبارت‌اند از:

 

Microsoft

Citrix

VMware

بر پای بست، آمارگرفتن منتشر شده بیشترین سهم بازار در پسندیدن سیتریکس بوده و بعد متعلق به VMware و در منتهی Microsoft قرار دارد. در ابتدای پیشه سیتریکس و مایکروسافت با برنامه های مجازی و دسکتاپ های اشتراکی بر اساس محاسبات سروری به بازار ورود کردند و پس متعلق به VDI بر اساس سیستم عامل های PC ارائه شد. در حالی که VMware در ابتدای گذرگاه VDI را راه‌اندازی کرده و بعدا سراغ برنامه های مجازی رفت.

saqar بازدید : 52 شنبه 14 فروردین 1400 نظرات (0)

به گزارش 9to5Mac، مدتی قبل نخستین شایعه‌های مرتبط به نسل بعد آیفون SE اپل را شنیدیم و اخیرا اطلاعات بیشتری در این زمینه فاش شده‌ است. راس یانگ، تحلیلگر صنعت صفحه‌نمایش، با انتشار پستی در توییتر مدعی شد آیفون اس ای ۲۰۲۲ (Apple iPhone SE ۲۰۲۲) احتمالا فرم فاکتور ۴٫۷ اینچی را حفظ می‌کند و به فناوری 5G (شامل نسخه‌ی Sub-6 GHz) مجهز می‌شود؛ اما در سال ۲۰۲۳ ممکن است اتفاقات جالب‌تری رخ دهد.

راس یانگ از تحلیلگران DSCC محسوب می‌شود؛ بنابراین آنچه او ادعا می‌کند به‌طور معمول متکی ‌بر اتفاقاتی است که در زنجیره‌ی تأمین رخ می‌دهد. مینگ‌چی کو نیز اطلاعاتش را از زنجیره‌ی تأمین دریافت می‌کند.

راس یانگ می‌گوید آیفون SEا۲۰۲۳ ممکن است به ‌جای بریدگی و حاشیه، دارای حفره‌ای در صفحه‌نمایش باشد. بدین ترتیب انتظار می‌رود سری آیفون SE هیچ‌گاه سراغ استفاده از بریدگی (ناچ) نرود. مدل ۲۰۲۰ این گوشی‌ همچون گوشی‌های قدیمی اپل در بخش بالا و پایین صفحه‌نمایش حاشیه‌ی بزرگی دارد و از دکمه‌ی هوم استفاده می‌کند. طبق ادعای یانگ، آیفون اس ای ۲۰۲۳ به صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچ مجهز خواهد شد. 

گزارش راس یانگ با آنچه مینگ‌چی کو در ماه گذشته‌ی میلادی ادعا کرده بود هم‌راستا است. کو گفته بود آیفون اس ای سال ۲۰۲۲ به فناوری 5G مجهز می‌شود و صفحه‌نمایش ۴٫۷ اینچ را حفظ می‌کند. البته کو به بهره‌مندی آیفون اس ای ۲۰۲۳ از حفره‌ی صفحه‌نمایش اشاره نکرد. 

مینگ‌چی کو مدعی شده است احتمال دارد اپل در آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس در سال ۲۰۲۲ بریدگی صفحه‌نمایش را کنار بگذارد و سراغ استفاده از «طراحی حفره برای صفحه‌نمایش»‌ برود؛ به‌ همین دلیل منطقی است اگر بخواهد پس از سری آیفون 14، در سال ۲۰۲۳ سری آیفون SE را هم به حفره‌ی صفحه‌نمایش مجهز کند. 

در هر صورت به ‌نظر می‌رسد اپل قصد ندارد مدل جدید آیفون SE را در سال ۲۰۲۱ معرفی کند تا مدل ۲۰۲۰ یک سال دیگر به حیات خود ادامه بدهد. همچنین سرنوشت آیفون SE پلاس که در برخی شایعه‌ها به آن اشاره بود نامشخص است. 

منبع: 
 
saqar بازدید : 60 سه شنبه 10 فروردین 1400 نظرات (0)

برخی محصولاتی که در رابطه با VDI ارائه شده عبارت هست از :

 

VMware View

Citrix Xen Desktop

Microsoft Remote Desktop Virtualization

توسط این تکنولوژی، سیستم عامل کامپیوترهای خصوصی مجازی سازی دسکتاپ از ماشین فیزیکی به ماشین مجازی تبدیل می شود و به جای اینکه پردازش بر روی کامپیوتر خود کاربر انجام شود ، روی یک سرور مرکزی اجرا و ذخیره می‏ شود. بنابراین وقتی کاربران در حال کار با ماشین خودشان هستند، همه برنامه‏ های مورد نیازشان به همراه عملیات پردازشی و داده‏ های هستفاده شده توسط آنان از روی سرور مرکزی اجرا و نگهداری می‏ شود.

 

مجازی سازی دسکتاپ امکان دسترسی کاربران به کامپیوترهایشان با هر وسیله‏ ای از قبیل کامپیوترهای خصوصی، نوت بوک، Smart Phone یا Thin Client را میدهد. درک این فرآیند زیاد ساده هست، به جای اینکه نسخه‏ ای از سیستم عامل بر روی کامپیوتر کاربران به صورت محلی اجرا شود، بصورت مجازی در سرور اجرا خواهد شد و کاربران می نیروند به صورت Remote به کامپیوتر مجازی خود واقع در سرور وصل شده و سیستم عامل ویندوز ماشین خود (Windows XP, Vista, 7 و یا هر سیستم عامل سایر) را به همراه کلیه نرم افزارهای نصب شده در آن اجرا کنند. با هستفاده از این تکنولوژی کاربران می نیروند از هر کلاینتی برای دسترسی به کامپیوتر خود هستفاده کنند.

 

دلایل هستفاده از VDI

کاهش خرج خرید سخت افزار، نگهداری و بروز رسانی آن

نگهداری بهتر و راحت تر از سیستم عامل ها

کنترل دسترسی کاربران به Drive CD USB و امنیت غالبا اطلاعات

قابلیت داشتن برق اضطراری برای Dara Center این امکان را میدهد که در موقع قطعی برق هم همهی Desktop ها در دسترس باشند.

این نرم افزار با هستفاده از پروتکل PCoIP یا RDP به کاربر امکان هستفاده از میز خصوصی‏شان را بر روی بستر LAN یا WAN می دهد. کاربران به واسطه ی دستگاه های متنوع اعم از Tablet ، Thin client ، Smart phone و … می نیروند به میز کارشان دسترسی داشته باشند بدون آن که امنیت اطلاعات ارگان به مخاطره بیفتد. در این حالت کارمند چه در اداره، فرودگاه، خانه و یا هر جای سایری باشد می نیرود به سیستم خود دسترسی داشته باشد. فقط کافیست به اینترنت یا اینترانت ارگان دسترسی داشته باشد تا بنیرود از طریق شبکه و از راه دور وارد شبکه ارگان شده و دسکتاپ خود را ببیند.

 

پروتکل RDP که مخفف (Remote Desktop Protocol)می باشد یک پروتکل انحصاری مایکروسافت هست که به کمک آن می نیرو از طریق شبکه به یک سیستم سایر به صورت گرافیکی وصل شد و آن را کنترل کرده و از امکانات آن بهره برد. در حالت  قبل فرض، سرویسRDP از پورت tcp 3389 هستفاده می کند.

 

پروتکل تماسیPCoIP که مخفف (PC over IP) پروتکلی بهینه شده در جهت کاهش پهنای باند برای انتقال دسکتاپ، برنامه، صدا و تصویر می باشد که بر روی بستر LAN و WAN قابل هستفاده هست. قابلیت های این پروتکل شامل موارد ذیل می باشد:

 

تماس کاربران بیرون از شبکه و پشت فایروال با هستفاده از VPN

هستفاده از پروتکل رمزنگاری AES 128 به صورت قبل فرض و قابلیت تغییر آن

تماس با سیستم عامل دسکتاپ ها از طریق View Agent

قابلیت برقراری تماس از هر نوع دستگاه کلاینت

کاهش پهنای باند مصرفی روی LAN و WAN

پشتیبانی از صفحه نمایش ۳۲ بیتی

تماس بی درنگ صدا و تصویر

امکان کپی کردن اطلاعات بین کلاینت و سرور

امکان USB Redirection بر روی برخی کلاینتها

محیط Horizon View به عنوان یکی از محصولات ارائه دهنده سرویس VDI از اجزا متنوعی تشکیل شده هست که عبارتند از:

 

View Server Connection: سرور داخلی که وظیفه مدیریت و فراهم آوری تماس با دسکتاپ ها را بر عهده دارد.

 

View Server Security: سروری در محیط DMZ که با سرور Connection در تماس خواهد بود و دسکتاپ ها را برای اتصال های بیرون از شبکه فراهم خواهد نمود.

 

View Composer: برای ساخت میز کار مجازی به صورت Linked Clone یا کپی هستفاده می شود. مدیریت میز کار های مجازی را تسهیل و در فضای ذخیره سازی صرفه جویی می کند.

 

View Agent: روی هر میز کار مجازی یا RDS نصب خواهد شد و امکان اتصال به آن را فراهم خواهد نمود.

 

View Client: روی کامپیوتر کاربر نصب خواهد شد و امکان اتصال به سرور Connection و میز کار مجازی را فراهم خواهد نمود.

 

ThinApp: مجازی سازی نرم افزار ها را بر عهده خواهد داشت تا بنیرو از آنها در میز کار مجازی یا فیزیکی هستفاده نمود.

 

نکته: سرور Horizon View Connection از اجزای کلیدی برای مجازی سازی میزکار ها هست و بدون آن امکان پیاده سازی Horizon VMware وجود نخواهد داشت.

saqar بازدید : 25 سه شنبه 10 فروردین 1400 نظرات (0)

وان پلاس در سال‌های گذشته صرفا گوشی‌های هوشمندی تولید می‌کرد که مشخصات فنی بسیار خوبی داشتند و با قیمت پایین عرضه می‌شدند و به ‌همین دلیل از آن‌ها به‌عنوان قاتل پرچمداران یاد می‌شد؛ اما گوشی‌های پرچم‌دار نسل جدید این شرکت یعنی سری وان پلاس 9 قیمتی مشابه پرچمداران جدید سامسونگ و اپل دارند.

البته وان پلاس هنوز تولید دستگاه‌هایی که ارزش خرید بالایی دارند به‌طور کامل متوقف نکرده است. این شرکت چینی سال گذشته‌ی میلادی سه مدل گوشی میان‌رده عرضه کرد و تمامی این دستگاه‌ها توسط کاربران حاضر در بازارهای کلیدی مثل ایالات متحده مورد استقبال قرار گرفتند.

به‌ گزارش MSPoweruser،‌ انتظار می‌رود وان پلاس در سال جاری میلادی نیز دستگاه‌های میان‌رده‌ای با برند Nord عرضه کند. بر اساس شایعه‌ای جدید، وان پلاس به دلایلی نامعلوم تصمیم گرفته است عرضه‌ی یکی از گوشی‌های خانواده‌ی نورد که برای اواسط ماه جاری میلادی برنامه‌ریزی شده بود لغو کند. گفته می‌شود گوشی لغوشده‌ی شرکت چینی، وان پلاس نورد اس ای (OnePlus Nord SE) نام داشته و از لحاظ ظاهری اندکی متفاوت با مدل اولیه‌ی وان پلاس نورد بوده است.

قرار بود وان پلاس نورد SE مدل ویژه‌ی اولین گوشی سری وان پلاس نورد باشد. منابع مطلع ادعا کرده‌اند وان پلاس ناگهان تغییر موضع داده است و قصد ندارد وان پلاس نورد SE را عرضه کند. ظاهرا مشکل اصلی به نام محصول مربوط نمی‌شود؛ زیرا احتمال دارد وان پلاس در آینده از عبارت Nord SE در نام گوشی‌های میان‌رده‌ی بعدی‌اش استفاده کند. بدین ترتیب ممکن است در آینده شاهد وان پلاس نورد SE با مشخصات جدید و طراحی متفاوتی باشیم.

برخی منابع ادعا کرده بودند وان پلاس نورد SE از پردازنده‌ی اسنپدراگون 765G کوالکام، فناوری شارژ سریع ۶۵ وات و صفحه‌نمایش AMOLED استفاده می‌کند. این مشخصات باعث می‌شدند مدل SE در برخی زمینه‌ها بهتر از مدل عادی وان پلاس نورد باشد.

گفته می‌شود وان پلاس در حال کار روی نورد 2 به‌عنوان جایگزین اصلی نورد است.  طبق شایعات، وان پلاس نورد 2 کمتر از پنج ماه دیگر عرضه می‌شود. 

منبع: 
saqar بازدید : 29 سه شنبه 10 فروردین 1400 نظرات (0)

دکتر شانا سوان، استاد پزشکی محیط زیست و بهداشت عمومی دانشکده پزشکی مانت ساینای در نیویورک روندهای باروری را مطالعه می‌کند. وی در سال ۲۰۱۷ نشان داد که چگونه میانگین تعداد اسپرم در مردان غربی طی ۴۰ سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کم شده است. کتاب جدید او شمارش معکوس (Count Down) نام دارد. در ادامه، مصاحبه‌ی وی را با روزنامه گاردین می‌خوانید.

شما بیش از بیست سال را صرف مطالعه‌ی اثرات مواد شیمیایی ﻣﺨﺘﻞ‌ﻛﻨﻨﺪه‌ی هورمون‌ها روی سلامت باروری کرده‌اید. آیا اکنون زنگ خطر را به صدا درمی‌آورید؟

من مستقیما درباره‌ی این مشکل پنهان صحبت می‌کنم که مردم دوست ندارند درمورد آن صحبت کنند، یعنی مشکلات تولیدمثلی یا قدرت پایین تولیدمثلی و اینکه چگونه با محیط گره خورده است. مردم درحال درک این مسئله هستند که با بحران سلامت باروری مواجه هستیم، اما می‌گویند به خاطر تأخیر در فرزندآوری، انتخاب یا سبک زندگی است و نمی‌تواند شیمیایی باشد. می‌خواهم مردم متوجه شوند که چنین چیزی ممکن است و مواد شیمیایی می‌توانند چنین اثری داشته باشد. نمی‌گویم که عوامل دیگر نقش ندارند، اما می‌گویم مواد شیمیایی نقش مهم و اصلی را دارند. البته استفاده از کلمه‌ی «علت» دشوار است، اما این مجموعه‌ای از شواهد است. ما مکانیسم‌ها، مطالعات حیوانی و چندین مطالعه‌ی انسانی داریم.

باروری زنان به‌سرعت پس از ۳۵ سالگی کم می‌شود. آیا به همین دلیل افراد زیادی به IVF (لقاح مصنوعی) روی می‌آورند؟

به این سادگی نیست. وقتی من و یکی از همکارانم تغییر در توانایی باروری را بررسی کردیم، از اینکه می‌دیدیم زنان جوان نسبت‌به گروه‌های مسن‌تر نقص باروری بیشتری را تجربه می‌کنند، تعجب کردیم. این امر نشان می‌دهد که عامل دیگری در کنار سن و تأخیر در فرزندآوری روی باروری اثر می‌گذارد. علاوه‌بر‌این، شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که خطر سقط جنین در میان زنان تمام گروه‌های سنی درحال افزایش بوده است.

کدام مواد شیمیایی بیش از همه برای سلامت باروری نگران‌کننده‌اند و چه تأثیری دارند؟

مواد شیمیایی که می‌توانند در هورمون‌های جنسی (مانند تستوسترون و استروژن) اختلال ایجاد کنند یا از آن‌ها تقلید کنند، بیشتر از همه خطرناک هستند، زیرا این هورمون‌های جنسی هستند که تولیدمثل را ممکن می‌سازند. آن‌ها می‌توانند موجب شوند که بدن تصور کند مقدار کافی از هورمونی خاص وجود دارد و به ساختن مقداری بیشتری از آن نیازی نیست، بنابراین تولید آن‌ها کم می‌شود.

فتالات‌ها که برای انعطاف‌پذیر شدن پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرند، بیشتر از همه نگران کننده‌اند. آن‌ها در بدن همه وجود دارند و احتمالا عمدتا ازطریق غذاها درمعرض آن‌ها قرار می‌گیریم، زیرا از پلاستیک‌های نرم در فرایند تولید، فرآوری و بسته‌بندی غذا استفاده می‌کنیم. فتالات‌ها موجب کاهش تستوسترون می‌شوند. بنابراین بیشترین تأثیر را روی مردان دارند. برای مثال، تعداد اسپرم را کاهش می‌دهند اگرچه برای زنان نیز مضر هستند و نشان داده شده است میل جنسی را کاهش داده، خطر بلوغ زودرس، نارسایی زودرس تخمدان، سقط جنین و زایمان زودرس را افزایش می‌دهند.

بیسفنول ای (BPA) که برای سخت کردن پلاستیک استفاده می‌شود و در رسیدهای صندوق فروشگاهی و پوشش برخی از ظروف غذاهای کنسروی یافت می‌شود، مورد دیگری است. این ماده از استروژن تقلید می‌کند و خصوصا برای زنان خطرناک است و خطر مشکلات باروری را افزایش می‌دهد اما می‌تواند بر مردان هم اثر داشته باشد. مردانی که به‌واسطه‌ی شغل خود درمعرض بیسفنول ای قرار داشتند، کاهش در کیفیت اسپرم، کاهش میل جنسی و نرخ بالاتر اختلال نعوظ را نشان می‌دادند. سایر مواد شیمیایی نگران‌کننده شامل پیشگیرنده‌های شعله و برخی از آفت‌کش‌ها مانند آترازین هستند.

منبع: 
saqar بازدید : 29 سه شنبه 10 فروردین 1400 نظرات (0)

شیائومی عصر امروز مراسم مهمی برای رونمایی جدیدترین دستگاه‌هایش برگزار کرد. یکی از محصولات معرفی‌شده، شیائومی می 11 آی (Xiaomi Mi 11i) نام دارد که به‌نوعی مدل ری‌برند‌شده‌ی شیائومی ردمی K40 پرو پلاس محسوب می‌شود. این گوشی همچون دو گوشی می 11 پرو و می 11 اولترا با پردازنده‌ی اسنپدراگون 888 کوالکام همراه می‌شود. می 11 آی در پنل جلویی از صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچ AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۶۰ هرتز استفاده می‌کند. 

بر اساس گزارش GSMArena،‌ در پنل پشتی شیائومی می 11 آی شاهد استفاده از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با حسگر ایزوسل HM2 سامسونگ هستیم. این حسگر ابعاد بزرگ‌تری درمقایسه‌با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی ایزوسل GN2 دارد و ابعادش به 1/1.52 اینچ می‌رسد؛ بااین‌حال به‌لطف سیستم ترکیب پیکسل‌ها هر ۹ پیکسل مجاور را در کنار هم قرار می‌دهد تا ابعاد مؤثر پیکسل به ۲٫۱ میکرومتر برسد. ایزوسل HM2 از بزرگ‌نمایی نیتیو سه برابری دیجیتالی بدون افت کیفیت بهره‌مند است.

پنل پشتی مدل آبی شیائومی می 11 آی / Mi 11i

بزرگ‌نمایی سه برابری دوربین اصلی برای شیائومی Mi 11i اهمیت محسوسی دارد چون این گوشی ازطریق دوربین‌های دیگرش بزرگ‌نمایی ارائه نمی‌دهد. در پنل پشتی می 11i افزون‌بر دوربین اصلی شاهد استفاده از دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی با میدان دید ۱۱۹ درجه‌ای و دوربین پنج مگاپیکسلی تله‌ماکرو هستیم. 

گوشی شیائومی می 11 آی از باتری ۴۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی با توان ۳۳ وات استفاده می‌کند و در عرض ۵۲ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود. صفحه‌نمایش گوشی با شیشه‌ی گوریلا گلس 5 پوشانده شده است. شیائومی می 11 آی از گواهی IP53 استفاده می‌کند. 


saqar بازدید : 22 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

مجازی سازی دسکتاپ یا VDI چیست؟

VDI یا به عبارت دیگر Virtual Desktop Infrastructure همان مجازی سازی در لایه دسکتاپ یا میز شغل ها است.

 

VDI یک فرآورده یا یک برنامه نیست، یک مفهوم یا یک اصطلاح است. حتما کسانی که با  VMware آشنایی دارند نام VMware View را هم شنیدند، این فرآورده پیوستگی سر راست با جستار VDIدارد. خویش VMware معنی VDI را منتقل کردن Desktop از Data Center تعریف می کند، VDIیک سیستم عامل Desktop با دسترسی راه بعید است که از روی یک Data Center با استفاده از یک رایانه شخصی یا یک Thin Client قابل دسترسی است.

مجازی سازی دسکتاپ

برخی محصولاتی که درباره VDI ارائه شده عبارت است از :

 

VMware View

Citrix Xen Desktop

Microsoft Remote Desktop Virtualization

توسط این تکنولوژی، سیستم عامل کامپیوترهای شخصی از ماشین فیزیکی به ماشین مجازی تبدیل می شود و به جای اینکه پردازش بر روی کامپیوتر خود کاربر انجام شود ، روی یک سرور مرکزی اجرا و اندوخته می‏ شود. بنابراین وقتی کاربران در حال شغل با ماشین خودشان هستند، تمام برنامه‏ های باره نیازشان به همراه عملیات پردازشی و داده‏ های کاربرد شده بدست آنان از روی سرور مرکزی اجرا و نگهداری می‏ شود.

 

مجازی سازی دسکتاپ امکان دسترسی کاربران به کامپیوترهایشان با هر وسیله‏ ای از قبیل کامپیوترهای شخصی، نوت بوک، Smart Phone یا Thin Client را میدهد. فهم این فرآیند زیاد ساده است، به جای اینکه نسخه‏ ای از سیستم عامل بر روی رایانه کاربران به چهره محلی اجرا شود، بصورت مجازی در سرور اجرا خواهد شد و کاربران می توانند به صورت Remote به رایانه مجازی خویش واقع در سرور وصل شده و سیستم عامل ویندوز ماشین خود (Windows XP, Vista, 7 و یا هر سیستم عامل دیگر) را به به اتفاق کلیه نرم افزارهای نصب شده در آن اجرا کنند. با به کارگیری این فناوری کاربران می توانند از هر کلاینتی برای دسترسی به رایانه خود استفاده کنند.

 

دلایل استفاده از VDI

کاهش خرج خرید دشوار افزار، نگهداری و بروز رسانی آن

نگهداری بهتر و راحت تر از سیستم عامل ها

کنترل دسترسی کاربران به Drive CD USB و امنیت اغلب اطلاعات

قابلیت داشتن برق اضطراری برای Dara Center این امکان را میدهد که در اثناء قطعی برق هم تمامی Desktop ها در دسترس باشند.

این نرم انگیزه ها با به کارگیری پروتکل PCoIP یا RDP به کاربر امکان استفاده از میز شخصی‏شان را بر روی بستر LAN یا WAN می دهد. کاربران به واسطه ی دستگاه های گوناگون اعم از Tablet ، Thin client ، Smart phone و … می توانند به میز کارشان دسترسی داشته باشند بدون آن که امنیت اطلاعات سازمان به مخاطره بیفتد. در این حالت کارمند چه در اداره، فرودگاه، منزل و یا هر جای دیگری باشد می تواند به سیستم خود دسترسی داشته باشد. فقط کافیست به اینترنت یا اینترانت سازمان دسترسی داشته باشد الی بتواند از طریق شبکه و از طریق بعید وارد شبکه سازمان شده و دسکتاپ خویش را ببیند.

 

پروتکل RDP که مخفف (Remote Desktop Protocol)می باشد یک پروتکل انحصاری مایکروسافت است که به کمک آن می تاب از راه شبکه به یک سیستم سایر به صورت گرافیکی وصل شد و آن را مهار کرده و از امکانات آن بهره برد. در حالت  پیش فرض، سرویسRDP از پورت tcp 3389 استفاده می کند.

 

پروتکل ارتباطیPCoIP که مخفف (PC over IP) پروتکلی بهینه شده در جهت تفریق پهنای باند برای انتقال دسکتاپ، برنامه، صدا و تصویر می باشد که بر روی بستر LAN و WAN قابل بهره‌گیری است. قابلیت های این پروتکل دربرگیرنده موارد زیر می باشد:

 

ارتباط کاربران خارج از شبکه و پشت فایروال با استفاده از VPN

استفاده از پروتکل رمزنگاری AES 128 به چهره پیش فرض و قابلیت تغییر آن

ارتباط با سیستم عامل دسکتاپ ها از راه View Agent

قابلیت برقراری پیوستگی از هر گونه دستگاه کلاینت

کاهش پهنای باند مصرفی روی LAN و WAN

پشتیبانی از صفحه نمایش ۳۲ بیتی

ارتباط بدون فوت وقت صدا و تصویر

امکان کپی کردن اطلاعات بین کلاینت و سرور

امکان USB Redirection بر روی بعضی کلاینتها

محیط Horizon View به عنوان احد از محصولات ارائه دهنده سرویس VDI از پاره ها گوناگونی ساختن شده است که عبارتند از:

 

View Server Connection: سرور داخلی که وظیفه مدیریت و فراهم آوری ارتباط با دسکتاپ ها را بر دوش دارد.

 

View Server Security: سروری در محیط DMZ که با سرور Connection در ارتباط خواهد بود و دسکتاپ ها را برای پیوندیدن های خارج از شبکه فراهم خواهد نمود.

 

View Composer: برای ساخت میز پیشه مجازی به چهره Linked Clone یا کپی کاربرد می شود. مدیریت میز شغل های مجازی را تسهیل و در فضای ذخیره سازی صرفه جویی می کند.

 

View Agent: روی هر میز کار مجازی یا RDS نصب خواهد شد و امکان پیوندیدن به آن را فراهم خواهد نمود.

 

View Client: روی رایانه کاربر نصب خواهد شد و امکان پیوندیدن به سرور Connection و میز شغل مجازی را فراهم خواهد نمود.

 

ThinApp: مجازی سازی نرم انگیزه ها ها را بر دوش خواهد داشت لغایت بتوان از آنها در میز شغل مجازی یا فیزیکی بهره‌گیری نمود.

 

نکته: سرور Horizon View Connection از اجزای کلیدی برای مجازی سازی میزکار ها است و بدون آن امکان پیاده سازی Horizon VMware وجود نخواهد داشت.

مجازی سازی دسکتاپ یا VDI چیست؟

تصویر از علی کارآگاه علی کارآگاه ارسال به ایمیلاردیبهشت ۲, ۱۳۹۸آخرین بروزرسانی: اردیبهشت ۲, ۱۳۹۸۵2,799 موعد تقریبی مطالعه 4 دقیقه

VDI یا به عبارت دیگر Virtual Desktop Infrastructure همان مجازی سازی در لایه دسکتاپ یا میز شغل ها است.

 

VDI یک فرآورده یا یک برنامه نیست، یک مفهوم یا یک اصطلاح است. حتما کسانی که با  VMware آشنایی دارند نام VMware View را هم شنیدند، این فرآورده پیوستگی سر راست با جستار VDIدارد. خویش VMware معنی VDI را منتقل کردن Desktop از Data Center تعریف می کند، VDIیک سیستم عامل Desktop با دسترسی راه بعید است که از روی یک Data Center با استفاده از یک رایانه شخصی یا یک Thin Client قابل دسترسی است.

 

 

 

برخی محصولاتی که درباره VDI ارائه شده عبارت است از :

 

VMware View

Citrix Xen Desktop

Microsoft Remote Desktop Virtualization

توسط این تکنولوژی، سیستم عامل کامپیوترهای شخصی از ماشین فیزیکی به ماشین مجازی تبدیل می شود و به جای اینکه پردازش بر روی کامپیوتر خود کاربر انجام شود ، روی یک سرور مرکزی اجرا و اندوخته می‏ شود. بنابراین وقتی کاربران در حال شغل با ماشین خودشان هستند، تمام برنامه‏ های باره نیازشان به همراه عملیات پردازشی و داده‏ های کاربرد شده بدست آنان از روی سرور مرکزی اجرا و نگهداری می‏ شود.

 

مجازی سازی دسکتاپ امکان دسترسی کاربران به کامپیوترهایشان با هر وسیله‏ ای از قبیل کامپیوترهای شخصی، نوت بوک، Smart Phone یا Thin Client را میدهد. فهم این فرآیند زیاد ساده است، به جای اینکه نسخه‏ ای از سیستم عامل بر روی رایانه کاربران به چهره محلی اجرا شود، بصورت مجازی در سرور اجرا خواهد شد و کاربران می توانند به صورت Remote به رایانه مجازی خویش واقع در سرور وصل شده و سیستم عامل ویندوز ماشین خود (Windows XP, Vista, 7 و یا هر سیستم عامل دیگر) را به به اتفاق کلیه نرم افزارهای نصب شده در آن اجرا کنند. با به کارگیری این فناوری کاربران می توانند از هر کلاینتی برای دسترسی به رایانه خود استفاده کنند.

 

دلایل استفاده از VDI

کاهش خرج خرید دشوار افزار، نگهداری و بروز رسانی آن

نگهداری بهتر و راحت تر از سیستم عامل ها

کنترل دسترسی کاربران به Drive CD USB و امنیت اغلب اطلاعات

قابلیت داشتن برق اضطراری برای Dara Center این امکان را میدهد که در اثناء قطعی برق هم تمامی Desktop ها در دسترس باشند.

این نرم انگیزه ها با به کارگیری پروتکل PCoIP یا RDP به کاربر امکان استفاده از میز شخصی‏شان را بر روی بستر LAN یا WAN می دهد. کاربران به واسطه ی دستگاه های گوناگون اعم از Tablet ، Thin client ، Smart phone و … می توانند به میز کارشان دسترسی داشته باشند بدون آن که امنیت اطلاعات سازمان به مخاطره بیفتد. در این حالت کارمند چه در اداره، فرودگاه، منزل و یا هر جای دیگری باشد می تواند به سیستم خود دسترسی داشته باشد. فقط کافیست به اینترنت یا اینترانت سازمان دسترسی داشته باشد الی بتواند از طریق شبکه و از طریق بعید وارد شبکه سازمان شده و دسکتاپ خویش را ببیند.

 

پروتکل RDP که مخفف (Remote Desktop Protocol)می باشد یک پروتکل انحصاری مایکروسافت است که به کمک آن می تاب از راه شبکه به یک سیستم سایر به صورت گرافیکی وصل شد و آن را مهار کرده و از امکانات آن بهره برد. در حالت  پیش فرض، سرویسRDP از پورت tcp 3389 استفاده می کند.

 

پروتکل ارتباطیPCoIP که مخفف (PC over IP) پروتکلی بهینه شده در جهت تفریق پهنای باند برای انتقال دسکتاپ، برنامه، صدا و تصویر می باشد که بر روی بستر LAN و WAN قابل بهره‌گیری است. قابلیت های این پروتکل دربرگیرنده موارد زیر می باشد:

 

ارتباط کاربران خارج از شبکه و پشت فایروال با استفاده از VPN

استفاده از پروتکل رمزنگاری AES 128 به چهره پیش فرض و قابلیت تغییر آن

ارتباط با سیستم عامل دسکتاپ ها از راه View Agent

قابلیت برقراری پیوستگی از هر گونه دستگاه کلاینت

کاهش پهنای باند مصرفی روی LAN و WAN

پشتیبانی از صفحه نمایش ۳۲ بیتی

ارتباط بدون فوت وقت صدا و تصویر

امکان کپی کردن اطلاعات بین کلاینت و سرور

امکان USB Redirection بر روی بعضی کلاینتها

محیط Horizon View به عنوان احد از محصولات ارائه دهنده سرویس VDI از پاره ها گوناگونی ساختن شده است که عبارتند از:

 

View Server Connection: سرور داخلی که وظیفه مدیریت و فراهم آوری ارتباط با دسکتاپ ها را بر دوش دارد.

 

View Server Security: سروری در محیط DMZ که با سرور Connection در ارتباط خواهد بود و دسکتاپ ها را برای پیوندیدن های خارج از شبکه فراهم خواهد نمود.

 

View Composer: برای ساخت میز پیشه مجازی به چهره Linked Clone یا کپی کاربرد می شود. مدیریت میز شغل های مجازی را تسهیل و در فضای ذخیره سازی صرفه جویی می کند.

 

View Agent: روی هر میز کار مجازی یا RDS نصب خواهد شد و امکان پیوندیدن به آن را فراهم خواهد نمود.

 

View Client: روی رایانه کاربر نصب خواهد شد و امکان پیوندیدن به سرور Connection و میز شغل مجازی را فراهم خواهد نمود.

 

ThinApp: مجازی سازی نرم انگیزه ها ها را بر دوش خواهد داشت لغایت بتوان از آنها در میز شغل مجازی یا فیزیکی بهره‌گیری نمود.

 

نکته: سرور Horizon View Connection از اجزای کلیدی برای مجازی سازی میزکار ها است و بدون آن امکان پیاده سازی Horizon VMware وجود نخواهد داشت.

 

انواع سرورهای Connection

۱- سرور  Standard: نخستین سرو های نصب شده Connection از این گونه خواهند بود.

۲- سرور Replica: سرور های Connection اضافه نصب شده از این گونه خواهند بود. سرور های Replica برای فراهم آوری Availability High و بالانس (Load Balance) کاربرد دارد.

۳- سرور security: نصب سرور Security در DMZ امنیت زیر ساخت را بالا خواهد برد. نصب این سرور این امکان را فراهم می کند تنها کاربرانی بتوانند به شبکه درونی متصل شوند که اول احراز هویت آن ها به کامیابی تشخیص داده شود.

انواع سرورهای Connection

۱- سرور  Standard: نخستین سرو های نصب شده Connection از این گونه خواهند بود.

۲- سرور Replica: سرور های Connection اضافه نصب شده از این گونه خواهند بود. سرور های Replica برای فراهم آوری Availability High و بالانس (Load Balance) کاربرد دارد.

۳- سرور security: نصب سرور Security در DMZ امنیت زیر ساخت را بالا خواهد برد. نصب این سرور این امکان را فراهم می کند تنها کاربرانی بتوانند به شبکه درونی متصل شوند که اول احراز هویت آن ها به کامیابی تشخیص داده شود.

saqar بازدید : 23 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

بریو (Brave) که برندن آیک، یکی از مدیران اجرایی پیشین موزیلا، آن را بنیان‌گذاری کرده است، دو سال پس از انتشار عمومی مرورگری وب با تمرکز بر حریم خصوصی، قصد دارد با کسب‌و‌کار موتور جست‌و‌جوی گوگل مستقیما رقابت کند. معرفی رسمی موتور جست‌و‌جوی بریو با نام بریو سرچ (Brave Search) باعث می‌شود شرکت بریو در‌حال‌حاضر از دو طرف با گوگل رقابت کند.

آیک می‌گوید موتور جست‌و‌جوی بریو در نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی منتشر می‌شود. این موتور جست‌وجو کاربران را رهگیری نمی‌کند و برای آنان پروفایل آنلاین نمی‌سازد. بریو در‌حال‌حاضر مدل کاربر ناشناس پیش‌فرض دارد که هیچ داده‌ای از کاربر جمع‌آوری نمی‌کند و این حالت در موتور جست‌و‌جو نیز ادامه می‌یابد. بدین‌ترتیب، موتور جست‌و‌جوی بریو آدرس IP را جمع‌آوری نمی‌کند. بریو مشغول بررسی گزینه‌های مختلف است تا بتواند دو مدل موتور جست‌و‌جو بسازد: یکی پولی و بدون تبلیغات و دیگری رایگان و با تبلیغات.

موتور جست‌و‌جوی Brave در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۱ راه‌اندازی می‌شود

طراحی و توسعه‌ی موتور جست‌و‌جو کار ساده‌ای نیست و عملی‌کردنش به زمان طولانی و هزینه‌ی فراوانی نیاز دارد. الگوریتم‌های جست‌و‌جوی گوگل دهه‌ها است که در وب حضور دارند و مشغول بررسی آن هستند. همین موضوع باعث شده است الگوریتم‌های گوگل صدهامیلیارد وب‌سایت را شناسایی و آن‌ها را براساس معیارهایی خاص رتبه‌بندی کنند.

الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل بسیار دقیق هستند و دقت این الگوریتم‌ها باعث شده است کمتر کاربری حاضر شود برای جست‌و‌جو در فضای وب سراغ موتوری به‌غیر از گوگل برود. ازلحاظ آمار جهانی، نزدیک‌ترین رقیب گوگل مایکروسافت بینگ است که صرفا ۲٫۷ درصد از سهم بازار موتورهای جست‌و‌جو را دراختیار دارد. ایندکس وب بینگ نتایج موردنظر را به دیگر رقبای گوگل، نظیر داک داک گو هم می‌دهد و داک داک گو از بینگ به‌عنوان یکی از چهارصد منبع برای نمایش نتایج جست‌و‌جو استفاده می‌کند. 

به‌گفته‌ی آیک، بریو قصد ندارد موتور جست‌و‌جو یا سیستم ایندکس را از صفر بسازد و در‌عین‌حال، نمی‌خواهد از سیستم ایندکس بینگ یا دیگر شرکت‌های حوزه‌ی فناوری استفاده کند. به‌جای این کار، بریو شرکت Tailcat را خریده است که شاخه‌ای از موتور جست‌و‌جوی آلمانی Cliqz محسوب می‌شود. Cliqz پیش‌تر ازآنِ Hubert Burda Media بود که سال گذشته تعطیل شد.

برندن آیک می‌گوید برخی از کاربران می‌توانند به‌صورت اختیاری اجازه دهند داده‌هایشان به‌صورت ناشناس جمع‌آوری شود که از این داده‌‌ها برای بهبود نتایج جست‌و‌جو استفاده خواهد شد. آنچه Tailcat انجام می‌دهدة این است که به‌صورت ناشناس نگاهی به گزارش جست‌و‌جو و گزارش کلیک‌ها می‌اندازد و به‌واسطه‌ی همین داده‌ها، امکان خلق ایندکس را پیدا می‌کند. مدت‌ها است که Tailcat این ایندکس را به Cliqz ارائه می‌کند و به‌مرور زمان بزرگ‌تر می‌شود.

آیک اعتراف می‌کند ایندکس ارائه‌شده‌ی Tailcat ازلحاظ عمیق‌بودن حتی به نزدیکی ایندکس گوگل هم نمی‌رسد؛ اما برترین نتایجی که به‌نمایش می‌گذارد، تا حد زیادی مثل نتایج گوگل هستند. به‌باور آیک ، کاربران به وب اهمیت می‌دهند و شما مجبور نیستید مثل گوگل تمام فضای وب را بلافاصله بگردید. 

اعضای تیم Brave Search مشغول کار روی فیلترهایی با نام گاگلز (Goggles) هستند. به‌لطف گاگلز، کاربر می‌تواند فهرست منابع مدنظرش را به Brave Search بدهد و این موتور جست‌و‌جو صرفا نتایج را از آن وب‌سایت‌ها به‌نمایش بگذارد. برای مثال، مردم می‌توانند از فیلترهای Brave Search برای مشاهده‌ی مقالات بررسی محصول استفاده کنند که حاوی لینک افیلیت (Affiliate) نیستند‌. همچنین، فیلترهای خاصی ارائه می‌شوند تا با استفاده از آن‌ها صرفا مقالات رسانه‌های خبری مستقل را مشاهده کنید. 

موتور جست‌و‌جوی Brave برخلاف گوگل کاربران را رهگیری نمی‌کند

به‌زودی گوگل ممکن است با رقابت شدیدتری نیز روبه‌رو شود؛ زیرا طبق اعلام گزارش‌های تأییدنشده، اپل نیز روی موتور جست‌و‌جوی اختصاصی‌اش کار می‌کند. ساخت موتور جست‌و‌جوی اختصاصی ممکن است درنهایت باعث از‌دست‌رفتن میلیاردها دلار پولی شود که گوگل سالانه به اپل پرداخت می‌کند تا موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض مرورگر سافاری باشد.

یکی دیگر از رقبای گوگل قرار است Neeva باشد که مهندسان پیشین گوگل آن را طراحی کرده‌اند. Neeva قصد دارد از مدل اشتراکی جست‌و‌جو استفاده کند. از دیگر رقبای اهالی مانتین‌ویو می‌توان به You.com و استارتاپ بریتانیایی Mojeek اشاره کرد. Mojeek می‌گوید با استفاده از ابزار اختصاصی خزنده‌ی وب (Web Crawler) توانسته است بیش از سه‌میلیارد صفحه‌ی وب را شناسایی کند. 

اینکه رقبای یادشده چقدر می‌توانند روی تسلط گوگل بر بازار جست‌و‌جو اثر بگذارند،‌ سؤالی که است که مشخص‌شدن پاسخش به زمان نیاز دارد. رقبای گوگل ممکن است بتوانند در بازارهای محلی موفق شوند و در مقیاس بسیار کوچک‌تری درمقایسه‌با آن،‌ درآمد کسب کنند. آمار نشان می‌دهد موتور جست‌و‌جوی Seznam امروزه ۱۱ درصد از سهم جست‌جوی جمهوری چک و موتور Yandex تقریبا ۴۵ درصد از سهم جست‌وجوی روسیه را دراختیار دارند.  داک داک گو که اکثر کاربرانش در ایالات متحده و اروپا حضور دارند، از سال ۲۰۱۴ تاکنون سوددهی می‌کند و در نخستین ماه از سال جاری میلادی، اولین‌بار صدمیلیون جست‌و‌جوی روزانه را تجربه کرد. 

تعطیلی شرکت Cliqz درس مهمی به‌همراه داشت. وقتی این شرکت در آوریل ۲۰۲۰ (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹) تعطیل شد، اعلام کرد با وجود داشتن صدهاهزار کاربر، نتوانسته است ازپسِ هزینه‌هایش بربیاید. در کسب‌و‌کار جست‌و‌جو، برخی معیارها اهمیت زیادی دارند. Cliqz در اطلاعیه‌‌ی مربوط به اعلام تعطیلی‌اش گفته بود: «دنیا به موتور جست‌جوی خصوصی‌ای نیاز دارد که در بطن خود صرفا از بینگ یا گوگل استفاده نکند.»

بریو درمقایسه‌با بسیاری از رقبای موتور جست‌و‌جوی گوگل مزیت مهمی دارد و آن مرورگر اختصاصی‌اش است. بریو می‌گوید مرورگر این شرکت که در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد در‌حال‌حاضر، ۲۵ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که همه‌ی آن‌ها در آینده ممکن است به کاربر موتور جست‌و‌جوی بریو هم تبدیل شوند. به‌گفتهی‌آیک، Brave Search قرار نیست به‌صورت اجباری به کاربران مرورگر بریو ارائه شود. موتور جست‌و‌جوی Brave Search هنوز به کار نیاز دارد و در ابتدا موتور پیش‌فرض نیست؛ بااین‌حال، به‌مرور‌زمان ممکن است بتواند به موتور پیش‌فرض مرورگر بریو تبدیل شود

 

منبع : 

https://www.zoomit.ir/internet-network/368804-brave-search-engine-browser-privacy-rival-google/

saqar بازدید : 22 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

صبح امروز (دوشنبه، ۱۸ اسفند ۹۹)، مبین‌نت از شبکه 5G خود برای استفاده‌ی مشترکان خانگی و سازمانی رونمایی کرد. اینترنت خانگی 5G همان FWA است که امکان اتصال نقطه‌ای کاربران به اینترنت را از طریق هات‌اسپات مرکزی و به‌صورت بی‌سیم فراهم می‌کند.

اوایل پاییز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از فعال ‌شدن اینترنت 5G به‌صورت نقطه‌ای برای کاربران خانگی تا آخر اسفند خبر داد. با راه‌اندازی سایت 5G ایرانسل به‌صورت عمومی در پارک آب و آتش تهران در اواخر بهمن، استفاده‌ی عمومی از اینترنت 5G آغاز شد.

حسین طهرانی مدیرعامل مبین نت در مراسم رونمایی 5G خانگی FWA مبین نت

محمدجواد آذری جهرمی چند روز پیش با اشاره به اینکه شرکت مخابرات نتوانست ۵ میلیون پورت VDSL را برای امسال تأمین کند، از عرضه‌ی اینترنت خانگی 5G به مردم خبر داد. حال شرکت ارتباطات مبین‌نت به‌عنوان اولین شرکت، این خدمت را عرضه کرده است.

به گزارش زومیت، وزیر ارتباطات در مراسم امروز ضمن بیان اینکه وضعیت اینترنت خانگی خوب نیست و فشار بر اپراتورهای همراه وجود دارد، گفت با توجه به تقاضا و هزینه‌ها، توسعه‌ی شبکه برای اپراتورها به‌صرفه نیست. او راه برون‌رفت از چنین شرایطی را ارائه‌ی پروانه WTTX عنوان کرد که طی همین روال، مبین‌نت ۶ ماه پیش این پروانه را دریافت کرد و اکنون شبکه‌ی خود را با بهره‌گیری از 5G توسعه می‌دهد.

به ‌گفته‌ی وزیر ارتباطات هنوز سه چالش بر سر راه این توسعه وجود دارد؛ قیمت مودم، هزینه‌های سرمایه‌گذاری و جذب مشترک. آذری جهرمی در مورد قیمت بالای مودم‌ 5G، از آغاز بومی‌سازی این مودم‌ها خبر داد. وی گفت:

شرکت «اتصال صنعت میانه» کار تولید مودم‌های 5G را در کشور آغاز کرد و این مودم اکنون نزد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و مراحل اخذ تأییدیه را می‌گذراند. با استفاده از تولید داخل می‌توان قیمت‌ها را کاهش داد.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در مراسم رونمایی 5G خانگی FWA مبین نت

جهرمی راه ‌حل دیگر این مشکل را اختصاص یک خط اعتباری از بانک‌های کشور عنوان کرد تا مردم بتوانند مودم 5G را به‌صورت وام و با پرداخت اقساط بلندمدت خریداری کنند.

وزیر ارتباطات در مورد هزینه‌های سرمایه‌گذاری، به مبین‌نت پیشنهاد کرد از ظرفیت سهام‌دار اصلی خود یعنی همراه اول برای احداث سایت استفاده کند. جهرمی به مبین‌نت گفت برای حل حالش جذب مشتری  می‌توان با شرکت‌های FCP‌ مذاکره کرد و با توجه به نارضایتی آن‌ها از سرویس‌های مخابرات و اینکه حق‌السهم دولت از قراردادهای B2B صفر است، می‌توان به چنین شرکت‌هایی سرویس داد.

وزیر ارتباطات با توجه به اظهار نگرانی مدیرعامل مبین‌نت در مورد افزایش مالیات دولت از اپراتورهای مخابراتی، اعلام کرد این موضوع قابل بررسی است و مبین‌نت می‌تواند طرح تجاری خود را به کمیسیون تنظیم مقررات ارسال کند تا مشکل آن رفع شود.

آذری جهرمی از اپراتورها درخواست کرد که تا حد امکان، از تولیدات داخلی برای توسعه‌ی 5G استفاده کنند تا بخش‌های مختلف صنعت بتوانند پابه‌پای هم رشد کنند.

وزیر ارتباطات در بخشی از سخنان خود به مشکلات روند خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ایران اشاره کرد. او اظهار کرد که این واگذاری، دستاوردهای خوب مانند جداسازی همراه اول داشته است و اگر همراه اول رقیب نداشت، توسعه پیدا نمی‌کرد. اما این روند، اشتباهاتی هم داشته که باعث ایجاد انحصار شده است. جهرمی در این‌باره گفت:

این اشتباه در سال ۱۳۸۸ صورت گرفت و داکت‌ها و سیم مسی که جزو اموال مردم است، به مخابرات واگذار شد. مخابرات هم سودهای ناشی از درآمد سالانه‌اش را به‌عنوان اقساط به دولت پرداخت کرد و سرمایه‌گذاری نکرد.

به‌ گفته‌ی جهرمی، اکنون دولت لایحه‌ای در کمیسیون اقتصادی بررسی می‌کند تا انتزاع داکت و سیم مسی را بررسی کند و احتمالا تا پایان دولت به مجلس فرستاده می‌شود.

به ‌گفته‌ی رئیس هیأت مدیره‌ی مبین‌نت به خبرنگار زومیت، قطعا پس از تهران، شهرهای بزرگ کشور در اولویت پوشش 5G هستند؛ اما زمینه‌ی هماهنگی با اپراتورهای دیگر نیز برای گسترش پوشش‌دهی فراهم شده است. مهدی غیناقی با اشاره به اینکه آنتن استفاده‌شده در مراسم امروز توسط مبین نت تولید شده، اذعان کرد که به ‌خاطر مدیریت منابع و کاهش هزینه‌ی ارزبری قرار است منابع دیگر اپراتورها نیز به کار گرفته شود.

غیناقی همچنین در مورد قیمت اینترنت نسل پنجم ارتباطات برای کاربر نهایی به زومیت گفت مشکل اصلی مربوط به قیمت مودم بوده که بالای ۵۰۰ دلار است. در همین زمینه، مبین‌نت تاکنون با سه شرکت وارد همکاری شده و هدف اصلی‌اش، تولید مودم داخلی است. غیناقی اضافه کرد که قیمت بسته‌ها متفاوت با بسته‌های گذشته نیست؛ همچنین در این خصوص نرخ مقرر رگولاتوری وجود دارد که مبین‌نت نیز تابع آن است.

منبع : 
saqar بازدید : 25 سه شنبه 19 اسفند 1399 نظرات (0)

تنظیمات میزبان

میزبان رایانه ای است که منظور دارید VMware Workstation را روی آن نصب نمائید. پیش از نصب نرم انگیزه ها باید میزبان را بررسی نمائید لغایت برای استوار سازی محیط تست ما پسندیده باشد. قطعاً روی هر کامپیوتری که قبل نیازهای نصب نرم اسباب (Minimum Requirement) را داشته باشد می توانید فرآیند نصب را سپریدن دهید. اما در اینجا قصد آموزش نصب ماشین مجازی داریم پا را فراتر گذاریم و به رسیدگی مشکل اسباب میزبان بپردازیم.

 

پردازنده و هسته ها ی پردازنده ایجاد می کنید یک سیستم عامل مجزا خواهد بود که هسته های پردازنده میزبان برای آن ماشین در دسترس خواهد بود و شما می توانید آن را به ماشین مجازی خویش برگزیدن دهید. اگر می خواهید بهترین کارایی را در ماشین مجازی داشته باشید بهتر است از تمام هسته های پردازنده خویش استفاده نکنید! برای مثال اگر میزبان (سیستم اصلی) یک پردازنده چهار هسته دارد. آرمانی است تا کمینه یک هسته را به ماشین مجازی وابستگی ندهید. در این حالت میتوانید سه ماشین مجازی هر کدام با یک هسته پردازنده یا یک ماشین با 3 هسته پردازنده داشته باشید

 

نکته اول

در پیرامون های مجازی دشوار افزار میزبان با ماشین های مجازی به اشتراک گذاشته می شود، استفاده از تمامی منابع دشوار افزار تفریق تاثیر را بهمراه دارد.

 

نکته دوم

انتخاب شمار هسته پردازنده اصل مشخصی ندارد.شما حتی با یک پردازنده تک هسته می توانید چندین ماشین مجازی داشته باشید اما این سناریو پیشنهاد Memory

در زمانی که همه فضای حافظه RAM شما اشغال شود سیستم عامل اقدام به انتقال آن به دیسک خواهد ارائه کرد (Swap, Page File) که این عمل تاثیر را به شدت کاهش خواهد داد. برای ممانعت از این عمل همیشه حافظه کافی در سیستم میزبان داشته باشید. در واقع کل حافظه وابستگی داده شده به ماشین های مجازی بعاوه 2GB نباید از میزان حافظه میزبان بیشتر باشد.

 

حافظه برای سیستم میزبان به زبان ساده:

حافظه میزبان = 2GB + حافظه ماشین های مجازی n x

پیشنهاد می شود سیستم میزبان کمینه 4GB حافظه یا بیشتر داشته باشد. ولی اگر هم وجود ندارد و می خواهید ماشین مجازی بسازید و حافظه زیادی ندارید، VMware Workstation با حداقل 1GB حافظه هم می تواند مورد کاربرد پیمان گیرد.

 

فضای ذخیره سازی یا دیسک مشکل (Disk Space)

مهمترین بخش گزینش سخت افزار ذخیره سازی است. هر ماشین مجازی بطور میانگین به 10 GB فضا یا اغلب مکان نیاز دارد. برای داشتن کارایی مناسب به فضایی به مراتب بیشتر نیاز دارد فضایی نزدیک چند صد گیگا بایت. بهتر است برای کارایی بهتر از دیسک مجزا کاربرد کنید. درواقع دیسک حاوی سیستم عامل و دیسک در بر گیرنده ماشین های مجازی در این حالت عاوه بر بالا بردن کارایی از تفرق اطلاعات نیز جلوگیری خواهد شد.

 

برای شروع بایستی یک سیستم به به اتفاق ویندوز داشته باشید و نرم انگیزه ها VMware Workstation را دانلود نموده باشید.

 

نصب VMware Workstation - پنجره شروع نصب

نصب VMware Workstation - پنجره بار گذاری

نصب VMware Workstation - پنجره توافق نامه

1-با مطالعه توافق نامه و گزینش گزینه I Accept روی Next کلیک کنید

 

نصب VMware Workstation - برگزیدن نوع نصب

2-فایل نصب نرم انگیزه ها را جدا نمائید، به شما دو گزینه نمایش داده خواهد شد (custom typical) گزینه typical روشنگری چندانی ندارد و با برگزیدن آن نصب با تنظیم های پیشفرض نخست خواهد شد. در این کتاب به شرح گزینه custom (سفارشی) می پردازیم.

 

نصب VMware Workstation - گزینش اجزای نصب

3-در زبانه بعدی اجزایی که می توانید نصب نمایید، نمایان خواهد شد.

 

هسته اصلی نرم افزار است

 

Core Components

 

اگر یک توسعه دهنده هستید و می خواهید نرم اسباب خود برای مدیریت یا مانیتورینگ ماشین های مجازی بسازید، این گزینه برای شماست

 

VIX Application Programming Interface

 

برای کارایی بهتر کیبورد، درصورتیکه از زبانی غیر از زبان ماشین مجازی کاربرد می کنید.

 

Enhanced Keyboard Utility

 

برای رفع خطاهای نرم افزار VMware Workstation توسط VisualStudio استعمال دارد

 

Visual Studio plugin

 

بعد از انتخاب گزینه های مورد نظرتان روی next کلیک کنید.

 

نصب VMware Workstation - اجزای Workstation Server

4-می توانید از راه Workstation Web Server به ماشینهای مجازی VMware Workstation دسترسی داشته باشید برای این دسترسی بطور پیش فرض پورت (443) HTTPS انتخاب شده است می توانید مشخص کنید این پیوست روی کدام پورت چهره پذیرد. پس از انتخاب، next کنید. (این قابلیت بعدا بررسی خواهد شد).

 

5-در دومین پنجره گزینه اطاع از بروز رسانی نرم افزار قراردارد، با گزینش این گزینه در صورت وجود بروز رسانی برای VMware Workstation به شما اطاع دیتا خواهد شد گزینه دیگر اطاع VMware از شیوه بهره‌گیری شما از نرم انگیزه ها است. با گزینش این گزینه اطلاعات نرم اسباب بصورت ناشناس برای کمپانی VMware فرستاده خواهد شد، درصورتیکه نمی خواهید اطلاعات شما ارسال شود این گزینه را غیرفعال کنید. می توانید مشخص کنید که میانبر (Shortcut) نرم اسباب در منوی برنامه ها و میز شغل پیمان گیرد یا خیر.

 

نصب VMware Workstation - پیمان دادن Shortcut های برنامه

نصب VMware Workstation - ارسال تجربه کاری به کمپانی VMware

نصب VMware Workstation - بروزرسانی خودکار Workstation

نصب VMware Workstation - پروسه نصب

نصب VMware Workstation - پروسه نصب

6-بعد از برگزیدن گزینه های فوق روی “continue” کلیک کنید. پروسه نصب پیش درآمد خواهد شد و نزدیک 3GB فایل روی میزبان (سیستم اصلی) کپی خواهد شد. ممکن است بسته به مشخصات دشوار افزاری میزبان این فرآیند چند دقیقه به درازا انجامد.

 

نصب VMware Workstation - وارد نمودن سریال نرم افزار

7-پس از انجام نصب از شما عدد سریال تقاضا خواهد شد. می توانید سریال را وارد کنید و گزینه Enter را بزنید یا بدون وارد نمودن سریال گزینه skip را انتخاب کنید. با برگزیدن گزینه skip نرم افزار بصورت Trial و بمدت 30 روز پرکار خواهد بود. با انجام این موعد نرم اسباب در موعد اجرا از شما سریال را خواهد اراده و درصورت وارد نکردن سریال، نرم افزار اجرا نخواهد شد.

 

نصب VMware Workstation - اتمام نصب

8-نصب آخر یافته، روی Finish کلیک نمایید.

 

نصب VMware Workstation - تنظیمات پیشرفته

نصب VMware Workstation - داشبورد

اولین اجرا بعد از نصب

بعد از نصب نرم افزار، می توانید برای اولین بار آن را اجرا کنید، اما قبل از ساخت ماشین مجازی چند مرحله را باید طی کنید.

 

اول صفحه dashboard (داشبورد) را مشاهده خواهید نمود.

 

یک سری از گزینه ها با icon های بزرگ برای شما در فیش (Home (Tab وجود دارد که در فصل های آینده به روشنگری آن ها پرداخته خواهد شد. در فصل آینده نحوه ساخت اولین ماشین مجازی آموزش دیتا خواهد شد. ولی قبل از ساخت اولین ماشین مجازی چندین تنظیم باید صورت پذیرد. برای دسترسی به تنظیمات VMware Workstation از منوی Edit گزینه preferences را گزینش کنید

 

برگه Preferences به شما پروانه خواهد عدل لغایت قابلیت های متنوع نرم اسباب را مدیریت کنید.قابلیتهای جذاب و کارآمد. هرچند در این فصل به تشریح این گزینه ها پرداخته خواهد شد اما بعضی از آنها را در فصلهای بعدی فرا خواهید گرفت. مطالعه مجدد این تقسیم بعد از مطالعه کامل کتاب خالی از لطف نخواهد بود.

هدف نگارشش کتابی جامع در زمینه مجازی سازی بوده است لذا کوشش شده تمامی بخشها پوشش داده شود. شدنی است برخی قسمتها برای شما روشن و بدیهی باشد. قصد آن بوده تا کسانی که آشنایی کافی با این فناوری را ندارند نیز بتوانند از این کتاب بهره‌گیری کنند.

saqar بازدید : 25 سه شنبه 19 اسفند 1399 نظرات (0)
تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که سهم ویندوز ۱۰ از بازار رایانه‌های جهان از مرز ۵۰ درصد نیز عبور کرده است.

به گزارش ایسنا، سال گذشته بود که مایکروسافت به‌عنوان شرکت توسعه و ارائه‌دهنده سیستم عامل محبوب و پرطرفدار ویندوز، اعلام کرد که تنها تا اول سال ۲۰۲۰ میلادی از نسخه ویندوز ۷ پشتیبانی می‌کند و شرکت‌ها و سازمان‌هایی که می‌خواهند همچنان از این نسخه نسبتا قدیمی استفاده کنند، باید با پرداخت مبلغی معلوم و مشخص، پشتیبانی مایکروسافت را برای دریافت به‌روزرسانی و وصله‌های امنیتی دریافت کنند.

 

بعد از آن آمار قابل توجهی از کاربران نسخه ویندوز ۷ تصمیم گرفتند که نسخه قدیمی ویندوز ۷ را به روزرسانی کرده و ویندوز ۱۰ را بر روی سیستم عامل رایانه شخصی خود ریخته و نصب کنند. به همین ترتیب تعداد رایانه‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۱۰ به میزان چشمگیری رشد و افزایش یافت تا جایی که اخیرا آمار و گزارش های منتشر شده در وب سایت venturebeat نشان می‌دهد که سهم ویندوز ۱۰ در میان رایانه‌های شخصی از ۵۰ درصد نیز عبور کرده است.

 

این درحالی است که سهم ویندوز ۷ از ۳۶ درصد به ۳۰ درصد کاهش و تقلیل یافته است که این بدان معناست تعداد بیشتری از کاربران رایانه‌های شخصی درحال مهاجرت و کوچ از نسخه‌های قدیمی به جدید سیستم عامل ویندوز هستند.

 

بر اساس نمودار دایره‌ای زیر، سهم نسخه‌های مختلف سیستم عامل ویندوز در کنار سهم سایر سیستم عامل های رایانه‌ای همچون مک‌اواس و لینوکس به ترتیب ذکر شده است:

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,ویندوز ۱۰

 

طبق داده های ذکر شده در نمودار بالا، سهم ویندوز ۱۰، ۵۰.۹۹ درصد، ویندوز ۸.۱، ۴.۲۰ درصد، ویندوز ۸، ۰.۶۳ درصد، ویندوز ۷، ۳۰.۳۴ درصد و ویندوز ایکس پی نیز ۱.۵۷ درصد گزارش و اعلام شده است. 

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11035619.html

saqar بازدید : 24 سه شنبه 19 اسفند 1399 نظرات (0)
شرکت کره‌ای سامسونگ اعلام کرد که عرضه گوشی‌های "گلکسی فولد" از فردا یعنی تاریخ ۶ سپتامبر آغاز خواهد شد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، این شرکت قصد دارد گوشی هوشمند تاشوی خود موسوم به "گلکسی فولد"( Galaxy Fold) را از تاریخ ۶ سپتامبر سال جاری (۱۵ شهریور) در کره جنوبی عرضه کند.

 

البته شگفتانه این گوشی این است که قابلیت پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم (5G) را دارد.

 

همچنین قرار است گلکسی‌فولد در آمریکا، طی چند هفته آتی منتشر شود و در دو رنگ مشکی و نقره‌ای براق به دست مشتریان برسد.

 

شرکت سامسونگ طی بیانیه‌ای اظهار کرد: ما لایه‌ محافظ نمایشگر این گوشی‌ها را گسترش داده‌ایم و کاربران می‌بایست بدانند که نباید این لایه‌ محافظ را از نمایشگر جدا کنند. علاوه بر نکات مذکور سامسونگ برای افزایش محافظت از نمایشگر، لایه‌های فلزی جدیدی را در زیر آن تعبیه کرده است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گلکسی فولد

به گفته کارشناسان و منابع داخلی سامسونگ، این شرکت طراحی لولا و نمایشگر تاشوی گلکسی فولد را بهبود بخشیده و تمامی بررسی و آزمایش‌های مربوط به آن را به درستی انجام داده است تا این محصول را آماده رونمایی و عرضه به بازار کند.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11035920.html

saqar بازدید : 147 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)

نوشته‌ها

تجهیزات لازم برای راه اندازی VOIP

دسامبر 18, 2020/2 دیدگاه /در VOIP, تجهیزات راه اندازی VOIP /توسط مهسا

VOIP چیست؟ انواع تلفن تحت شبکه VOIP کدامند؟ قیمت راه اندازی و تجهیزات VOIP ویپ چقدر است؟ تجهیزات مورد نیاز جهت راه اندازی سیستم VoIP چیست؟ تجهیزات و الزاامات راه اندازی ویپ Voip چیست؟ تجهیزات راه اندازی سیستم تلفن تحت شبکه voip چیست؟ تجهیزات لازم و مناسب راه اندازی voip کدامند؟ سریعترین و کن هزینه ترین راه برای راه اندازی ویگ کدام است؟ راه اندازی voip و پیاده سازی سرویس voip سیسکو چیست؟ معرفی کامل تجهیزات لازم برای راه‌اندازی مرکز تماس هوشمند voip چیست؟ راه اندازی voip در منزل چگونه است؟  تعرفه راه اندازی voip خانگی چقدر می باشد؟ راه اندازی voip با مودم adsl چگونه است؟ راه اندازی تلفن تحت شبکه چیست؟ هزینه راه اندازی voip چقدر می باشد؟ راه اندازی voip سیسکو چگونه است؟ راه اندازی تلفن اینترنتی چیست؟ پروژه voip چیست؟ راه اندازی VoIP  برای کاهش هزینه مکالمات تلفنی چگونه می باشد؟ نرم افزارها و سخت افزارهای لازم برای برقراری ارتباطات VoIP کدامند؟ انتقال تماس بین شعب و یا دفاتر یک شرکت چگونه است؟ انتقال و اتصال تماس بین شعب و دفاتر یک شرکت به وسیله ویپ چگونه است؟

 

در این مقاله قصد داریم، پاسخ تمامی سوالات بالا را بدهیم، لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:

 

راه اندازی VOIP

 

تجهیزات لازم برای راه اندازی زیرساخت VOIP

اولین مرحله بررسی تجهیزات سخت افزاری زیر ساخت شبکه است :

کابل شبکه

Keystone سوکت شبکه کنار هر کاربر

Transfer جهت اتصال کابل ها

Patchpanel جهت منظم سازی کابل های داخلی

Rack جهت نصب سوئیچ و پچ پنل در یک جای محفوظ

Patchcord جهت اتصال پچ پنل به سوئیج

راه اندازی VOIP

 

مقایسه تلفن های سنتی با VOIP

 

 

راه اندازی VOIP

 

مشخصات لازم برای سرور مدیریت تماس‌ها

 

برای راه اندازی سیستم تلفن ویپ نیاز به سیستم عاملی دارید که تمامی تماس‌های تحت شبکه شما را مدیریت کند. در صورت وجود سرور در شبکه‌ی سازمان شما می توانید از همان سرور برای نصب این سیستم عامل استفاده کنید.

درغیر این صورت با مشخصات زیر نیاز می باشد.

 

منابع لازم برای تعداد کاربران 1 الی10

 

 

 

منابع لازم برای تعداد کاربران 50 الی100

 

 

 

گیت وی جهت اتصال خطوط آنالوگ به سرور ویپ

از دیگر سخت افزار های مورد نیاز سیستم ویپ Gateway است.

هر سیستم مرکز تلفن ویپ برای ارتباط با خطوط شهری یا داخلی های آنالوگ به یک مترجم جهت ترجمه سیگنال های برقرار کننده تماس و خود صوت نیاز دارد. وظیفه ی اصلی گیت وی تبدیل کردن اطلاعات خطوط آنالوگ به VoIP و فرستادن این اطلاعات به سمت سرور مدیریت تماس ها می باشد. اگر در سازمان شما سیستم تلفن سانترالی موجود است، برای راه اندازی سیستم VoIP می توانید از طریق گیت وی آن را به ویپ اتصال دهید.

 

مبدل آنالوگ به IP: گیتوی ویپ نیوراک Newrock MX8A-8FXO

 

روتر Router یکی دیگر از تجهیزات راه اندازی VoIP

در صورت داشتن خط سیپ ترانک Sip Trunkبه عنوان خطوط ۴ رقمی و ۵ رقمی شناخته می شوند که توسط مخابرات ارائه می گردد احتیاج به روتر در سیستم ویپ دارید تا امکان تهیه برندهای مختلفی در سناریوهای مختلف امکان پذیر شود. در این میان روترهای سیسکو ، امکان استفاده از ماژول گیت وی که به FXO و FXSشناخته می شود جهت اتصال خطوط آنالوگ به سیستم تلفنی را به شما می دهد و دیگر نیاز به خرید گیت وی ندارید. لذا در موارد بسیاری خرید روتر سیسکو به دلیل دارا بودن این ویژگی منحصربه‌فرد، مقرون به صرفه است.

 

نمونه تلفن تحت شبکه یا هدست

Yealink SIP vice president-T49G

 

 

 

Yealink VP530

 

 

 

Yealink SIP-T58V

saqar بازدید : 24 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)
محققان انگلیسی با استفاده از روشی نوین سریع ترین اینترنت جهان را توسعه دادند آنها طی آزمایشی به رکورد سرعت ۱۷۸ ترابیت در ثانیه دست یافتند. 

به گزارش مهر به نقل از ایونینگ استاندارد، محققان انگلیسی ادعا می کنند سریع ترین اینترنت جهان را توسعه داده اند. با چنین سرعتی می توان کل آرشیو فیلم های شبکه نت فلیکس را در چند ثانیه دانلود کرد.

 

گروهی از محققان به رهبری پژوهشگران کالج لندن با استفاده از آمپلی فایرها شیوه انتقال اطلاعات توسط نور در فیبرهای نوری را ارتقا دادند و به رکورد ۱۷۸ ترابیت در ثانیه دست یافتند. چنین سرعتی حدود ۳ میلیون بار سریع تر از متوسط اینترنت خانگی در انگلیس به حساب می آید.

 

لیدیا گالدینو رهبر این تیم تحقیقاتی در دانشگاه بلومزبری می گوید: چنین سرعت پهنای باندی از نسل آینده اینترنت پشتیبانی می کند و به این ترتیب  خودروهای خودران و زیربنای شهرهای هوشمند را می توان به راحتی به هشبکه های اینترنت ۵G موبایل متصل کرد.

 

برای ثبت رکورد محققان از طیف رنگی وسیع تری برای انتقال سریع اطلاعات(در مقایسه با فیبرهای نوری) استفاده کردند تا پهنای باند را بیشتر کنند.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11058955.html

saqar بازدید : 36 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)
پانوس پانای، مدیر ارشد محصولات مایکروسافت موبایل-تبلت Duo را نخستین بار در سال گذشته رونمایی کرد و حالا زمان عرضه آن به بازار مشخص شده است 

گویا غول نرم‌افزاری دنیا یک بار دیگر در مسیر روزهای اوج خودش قرار گرفته است. عرضه اولین گوشی موبایل اندرویدی مایکروسافت حالا به خبرسازترین اتفاق دنیای تکنولوژی تبدیل شده است. گوشی تاشو و دو صفحه‌ای Surface Duo حالا قرار است شکست‌های مایکروسافت در دنیای گوشی‌های موبایل را به خاطره تبدیل کند. این گوشی که خلاقیت و کارآیی را با هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، در واقع کارکرد یک تبلت یا کامپیوتر شخصی همراه را دارد. این گوشی که نماینده نسل جدید موبایل‌های هوشمند است، می‌تواند آغازی برای تغییر دستگاه‌های دیجیتال همراه شخصی باشد تا به کمک آنها امکان انجام چندین کار به‌صورت همزمان را داشته باشند. همه اینها در کنار اکوسیستم کامل اندروید، دنیایی از امکانات را به کاربرانش پیشکش می‌کند.

 

 

Surface Duo یک کابل ۵۶ دارد که دو صفحه نمایش را به یکدیگر متصل می‌کند و همچنین باتری‌ها و بورد اصلی بین دو قسمت تقسیم شده‌اند. براساس اخبار منتشر شده، این دستگاه یک لولای ۳۶۰ درجه‌ای دارد و می‌تواند در جهت افقی یا عمودی مورد استفاده قرار بگیرد. برنامه‌های مختلف می‌توانند در هر کدام از این دو صفحه اجرا شوند یا برای کارهایی مانند بازی یا نمایش بزرگ‌تر به‌صورت سراسری در دو صفحه نمایش داده شوند. این گوشی وقتی باز می‌شود، با ضخامت ۸/ ۴ میلیم‌تری باریک‌ترین دستگاه موبایل بازار خواهد بود.

 

هرکدام از نمایشگرهای این گوشی به تنهایی اندازه ۶/ ۵ اینچی دارند، اما وقتی این دستگاه کاملا باز می‌شود، اندازه آن به ۱/ ۸ اینچ می‌رسد. این نمایشگرها از نوع AMOLED بوده و از تکنولوژی Corning Gorilla Glass هم بهره می‌برد. لولای این دستگاه امکان چرخش کامل ۳۶۰ درجه را دارد تا به این ترتیب راحتی بیشتری برای کاربرانش به همراه بیاورد. امکان اجرای اپلیکیشن‌ها به‌صورت مجزا روی هر کدام از نمایشگرها وجود دارد و همچنین می‌توان یک اپلیکیشن را روی این دستگاه به‌صورت یک نمایشگر هم اجرا کرد. 

 

گوشی تاشوی جدید مایکروسافت با 250 گرم، جزو سبک‌ترین محصولات دسته خودش است. باتری دوگانه آن با ظرفیت 3577 میلی‌آمپر بر ساعت مجهز به تکنولوژی شارژ سریع بوده و در هر بار شارژ به‌طور متوسط بیش از 15 ساعت قابل استفاده خواهد بود. این دستگاه از پردازنده نه‌چندان جدید Qualcomm Snapdragon 855 که برای کار با گوشی تاشو بهینه‌سازی شده است، بهره می‌برد. احتمالا یکی دیگر از نقاط ضعف Surface Duo داشتن دوربینی با وضوح تصویر 11 مگاپیکسل است. با این حال دوربین این گوشی مجهز به تکنولوژی هوش مصنوعی بوده و امکان فیلمبرداری با وضوح 4K را هم به کاربرانش می‌دهد. محصول جدید مایکروسافت برای بازار گوشی، با رم 6 گیگابایتی و در دو ظرفیت ذخیره‌سازی 128 و 256 گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد. 

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11058927.html

saqar بازدید : 26 یکشنبه 17 اسفند 1399 نظرات (0)

(PIF (Physical Interface

PIF پرتو دهنده رابط شبکه فیزیکی در XenServer است.  که در XenServer از ۱۶ کارت شبکه فیزیکی پشتیبانی می کند

PIF به عنوان رابط های uplink، دسترسی به شبکه فیزیکی را فراهم می کند.

 

اینها درست مانند پورت های uplink در یک سوئیچ فیزیکی هستند که برای پیوستگی به یکدیگر استفاده می شوند.

برای نگریستن کارت های شبکه فیزیکی سرور انواع سوییچ های مجازی می توانید از سربرگ NICs بهره‌گیری کنید.

 

NIC XenServer

 

(VIF (Virtual Interface

VIF نشانه دهنده کارت شبکه های مجازی است که به ماشین مجازی متصل است.

برای نگریستن کارت های شبکه مجازی ماشین مجازی کافیست ماشین مجازی باره عقیده را انتخاب کنید و وارد سربرگ Networking شوید.

 

NIC XenServer

 

Network

یک Network نشان دهنده سوئیچ مجازی است که VIF ها و PIF ها به آن وصل شده اند.

VIF ها اینترفیس های پایین دست هستند که سوئیچ مجازی را به ماشین های مجازی وصل می کنند و PIF ها رابط های بالادست هستند که سوئیچ مجازی را به سوئیچ های فیزیکی متصل می کنند.

برای نگریستن سوییچ های مجازی (Network) وارد سربرگ Networking شوید.

 

NIC XenServer

 

انواع سوییچ های مجازی (Network)

۴ گونه سوییچ در XenServer داریم:

 

External

Bonded

Signal-sever private

Cross-server private

۱- External

یک نوع سوییچ خارجی برای دسترسی ماشین های مجازی به منابع شبکه کاربرد می شود.

در واقع سوییچ External مستقیم به سوییچ راستین شبکه متصل می شود.

 

NIC XenServer

 

۲- Bonded

می تاب چندین کارت شبکه فیزیکی را تبدیل به یک کارت شبکه کرد تا شدامد تفریق یابد.

در این صورت علاوه بر اینکه شدامد تفریق پیدا خواهد کرد و زمانی هم که یکتا از کارت های شبکه از پیشه بیفتد هیچ مشکلی در شبکه به هستی نخواهد آمد چرا که کارت شبکه بعدی به شغل خویش پیوسته خواهد داد.

 

NIC XenServer

 

۳- Single-server private

این نوع شبکه هیچ نوع ارتباطی با شبکه بیرون از سرور نخواهد داشت و بلکه تنها ماشین های مجازی موجود در همین سرور می توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

 

NIC XenServer

 

۴- Cross-server private

این نوع شبکه به راستی امثال Single-server private  میباشد با این تفاوت که اگر چندین سرور داشته باشید و شبکه خویش را از نوع Cross-server private قرار دهید ماشین های مجازی که حتی در یک سرور قرار ندارند می توانند با یکدیگر در ارتباط باشند.

 

Management interface

هر تعداد که کارت شبکه داشته باشید یکی از این کارت های شبکه شما به عنوان Management interface شناخته خواهد شد، که برای کارهای مدیریتی کاربرد می شود.

 

NIC XenServer

 

ایجاد یک سوییچ مجازی در XenServer

تا اینجای پیشه با انواع سوییچ های مجازی آشنا شدیم و اکنون که می خواهیم به روش ایجاد یک سوییچ مجازی بپردازیم.

برای ایجاد یک سوییچ مجازی جدید وارد سربرگ Networking سرور شوید. و بر روی Network کلیک کنید.

 

NIC XenServer

 

در پنجره باز شده باید گونه سوییچ را مشخص کنید که در بالا به توضیح تمامی پرداختیم.

در این سناریو ما یک سوییچ از نوع single-server private Network را برگزیدن می کنیم.

 

NIC XenServer

 

در مرحله بعد می توانید یک اسم برای این سوییچ وارد نمایید.

 

NIC XenServer

 

در مرحله بعد اگر تیک گزینه Automatically add this را برگزیدن کنید از این به پس هر ماشین مجازی جدیدی ایجاد کنید این نوع شبکه به آن گزین کردن خواهد یافت.

 

NIC XenServer

 

حالا توانستیم یک سوییچ مجازی ایجاد کنیم بعد از این شغل باید بتوانیم ماشین مجازی را در این سوییچ قرار دهیم.

برای اینکار وارد سربرگ Networking از ماشین مجازی می شویم و بر روی Add interface کلیک می کنیم.

 

NIC XenServer

 

سپس در فهرست Network میتوانید سوییچی که چند لحظه قبل ایجاد کرده بودید را گزینش کنید.

 

NIC XenServer

saqar بازدید : 25 یکشنبه 17 اسفند 1399 نظرات (0)
بر اساس تصاویری که از روند طراحی گوشی های جدید ال جی منتشر شده، قرار است در این زمینه تغییراتی اساسی ایجاد شود. 

به گزارش فارس به نقل از زددی نت، یکی از گوشی های جدید ال جی که قرار است ماه آینده روانه بازار شود ولوت نام دارد.

 

تصاویری از گوشی ولوت در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد این گوشی دارای سه دوربین مختلف در پشت خود و نیز یک فلاش ال ای دی است. لنزهای این دوربین ها بر مبنای ابعاد مرتب شده اند. خمیدگی قاب و پشت این گوشی از جمله دیگر ویژگی های این تلفن همراه است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, گوشی های جدید ال جی

 

البته منابع مطلع می گویند این گوشی نسبتا گران قیمت خواهد بود و ال جی برای تامین نظر برخی خریداران دیگر عرضه گوشی های ارزان قیمتی را نیز در سال 2020 در دستور کار خود قرار داده است.

 https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11050951.html

saqar بازدید : 20 یکشنبه 17 اسفند 1399 نظرات (0)
از این پس کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام قادر خواهند بود در نسخه وب این پلت‌فرم نیز به پیام های شخصی خود دسترسی پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، گزارش‌های پیشین نشان می‌داد که اینستاگرام قصد دارد قابلیت دسترسی کاربران به قسمت دایرکت یا پیام های خصوصی در این شبکه اجتماعی را به نسخه وب خود نیز اضافه کنند. در ابتدای سال جاری میلادی نیز این قابلیت جدید به صورت محدود و آزمایشی برای عده‌ای از داوطلبان در برخی از کشورهای دنیا فعال شد تا طبق روال همیشگی شبکه های اجتماعی، اینستاگرام بتواند کم و کاستی های آن را برای انتشار و عرضه رسمی و نهایی برای عموم کاربران را بسنجد و در صورت لزوم آنها را برطرف کند.

 

اما بر اساس گزارش وب سایت the verge، این قابلیت در حال حاضر برای تمامی کاربران در کشورهای مختلف جهان فعال شده و از این پس قادر خواهند بود از طریق مرورگر خود یعنی نسخه وب نیز پیام های خصوصی یا دایرکت خود را مشاهده کرده و در صورت تمایل به ارسال پیام به دوستان خود اقدام کنند.

 

به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری، بسیاری از این فاینفلوئنسرها، خبرنگاران و سایر افرادی که روزانه با ارسال و مشاهده خیلی عظیمی از پیام های خصوصی در بخش دایرکت اینستاگرام روبرو می‌شوند، از این قابلیت جدید استقبال خواهند کرد؛ چرا که بسیاری از آنها با استفاده از لپ تاپ‌های خود در فضای این شبکه اجتماعی و انتشار محتوای مورد نظر خود می پردازند.

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews69845.html

saqar بازدید : 22 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)

در پیوستگی این نوشته به طریق طراحی سایت با وردپرس و بها پروژه طراحی سایت با وردپرس اشاره خواهم کرد. همچنین با سیستم مدیریت محتوای جوملا و دروپال هم مقایسه ای خواهیم داشت. ممکنه تعرفه قیمت سایت وردپرس برخی از شما دنبال تعلیم نحوه ایجاد سایت با وردپرس هم باشید که در اون مورد هم مطالب مهمی رو میخوام آموزش بدم. بعد با من در این نوشته به اتفاق باشید.

 

دانلود فایل

رزومه طراحی سایت مهندس پیمان محمدپور لغایت تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ برای دانلود با فرمت PDF قرار دیتا شده است. اگر برای پروژه طراحی سایت با وردپرس به پیگیری پیمانکار مناسب با کیفیت ممتاز هستید، رزومه ما را رسیدگی کنید. قیمت رقابتی و کیفیت ممتاز از خاصیت های اصلی کار ماست.

 

svg icon

نوع فایل

PDF

svg icon

حجم فایل

۵۶۴.۷ KB

svg icon

تعداد دانلود

۱۲۴ بار

پروژه طراحی سایت با وردپرس

یک پروژه طراحی سایت با وردپرس با دانلود کد منبع وردپرس از سایت wordpress.org آغاز میشه. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا یا به انگلیسی Content Management System متن باز و اوپن سورس به انگلیسی Open Source هست.

 

مجوز به کارگیری وردپرس و متن باز بودن کد منبع

این یعنی شما مختار هستید بر پایه مجوز یا لایسنس وردپرس که در یک فایل به اسم license.txt در پوشه اصلی سایت پیمان گرفته در کد منبع تغییراتی بدید و ازش کاربرد کنید. سایت ساز وردپرس تحت پروانه گنو جی پی ال نسخه ۲ یا GNU GPL 2.0 منشر شده. این پروانه یکتا از راحت ترین گونه ها لایسنس نرم اسباب اوپن سورس هست که دشوار گیری زیادی در مورد حوزه دگرگونی ها و روش کاربرد شما از کد منبع نداره.

 

نصب وردپرس روی سرور

ابتدا باید وردپرس رو که از سایت اصلی دانلود کردید روی سرور نصب کنید. مراحل زیر رو انجام بدید:

 

فایل زیپ رو روی سرور مفتوح کنید.

اگر حوزه اینترنتی یا همون اسم سایت رو از قبل تنظیم کردید، محتویات پوشه wordpress رو تو اون کپی کنید.

اگر دامین برگزیدن نکردید یا تنظیم نشده پوشه wordpress رو به اسم دلخواه تغییر بدید و اون رو به عنوان راه اصلی سایت در سرور تنظیم کنید.

آدرس گستره سایت وردپرس خودتون رو در مرورگر اینترنتی (ترجیحا گوگل کروم) وارد کنید و مراحل نصب وردپرس رو تکمیل کنید.

اگه کل مراحل رو درست طی کرده باشید اکنون باید تونسته باشید که وارد پنل مدیریت سایت وردپرس شده باشید.

تنظیمات اولیه سایت وردپرس

پس از نصب وردپرس پروژه رو با تنظیمات اولیه باره نیاز آغاز میکنیم.

 

از منوی تنظیمات وارد دسته تنظیمات عمومی بشید و زبان سایت و موعد محلی و ساختار تاریخ و ساختار سررسید و روز آغازین هفته رو تنظیم کنید.

بعد از منوی تنظیمات وارد تقسیم پیوندهای احد بشید و تنظیمات عمومی رو روی گزینه اسم نوشته بذارید و ذخیره کنید.

افزودن پلاگین یا افزونه به سایت وردپرس

روال عادی اینه که قابلیت ها و عملکردهای مختلف یک سایت در اکو سیستم وردپرس از طریق افزونه یا پلاگین به انگلیسی Plugin به سایت اضافه میشه. البته این یک طریق منسوخ و کهنه هست و معایب زیادی داره. مسیر درست به کارگیری ماژول در وردپرس هست.

 

نکته

راه رایج اما اشتباه افزودن عملکرد و قابلیت به سایت وردپرس به کارگیری پلاگین یا افزونه است. کل این مسیر رو میرن. پیشنهاد من به شما اینه که اشتباه بقیه رو تکرار نکنید. مسیر صحیح اضافه کردن قابلیت به سایت وردپرس استفاده از ماژول هست.

تفاوت اساسی ماژول و پلاگین اینه که ماژول ها قطعات سازگار و یکپارچه ای هستند که به نکویی در ساحل هم پیمان میگیرن و با هم پیشه میکنن. وارونه پلاگین و افزونه که هر پلاگین رو یک تن و با یک الگوی کاملا متفاوت نوشته و کشمکش بسیار بین افزونه های مختلف سبب افت سرعت سایت وردپرس و افت و کاهش تجربه کاربری و عدم رضایتمندی کاربران از رابط کاربری و طراحی عملکردهاست.

 

افزودن و برگزیدن پوسته یا تم به سایت وردپرس

در مرحله بعد باید یک پوسته یا Theme گزینش کنید. پوسته ظاهر سایت وردپرس را تغییر میده و احتمالا یکی از بخش های جذاب طراحی سایت وردپرس همین انتخاب و طراحی پوسته پسندیده برای سایت هست. مراحل ذیل رو تعقیب کنید:

 

از منوی نمایش گزینه پوسته ها رو انتخاب کنید.

از لیست پوسته ها احد از گزینه ها رو به دلخواه برگزیدن و دکمه فعال نمایید رو کلیک کنید.

راه دیگه اینه که روی دکمه افزودن کلیک کنید و یک پوسته از بین پوسته های موجود انتخاب و نصب و سپس پرکار کنید.

پوسته ها بیشتر برای بارگذاری سریع صفحه بهینه نشده اند. چیزی که اهمیت زیادی در ارتقای رتبه گوگل و سئو سایت داره، سرعت بارگذاری صفحه است. وردپرس به چهره قبل فرض برای پرداخت و نمایش صفحات سایت از موتور پرداخت PHP بهره‌گیری می‌کنه. برای بارگذاری خیلی تند بهتره به جای PHP از یک موتور پرداخت تند تر مانند Twig استفاده کنید.

 

نکته

موتور پرداخت Twig زیاد سریعتر از PHP عمل می‌کنه. در صورتی که سایت وردپرس سریع برای شمار بسیار کاربران میخواید این نکته رو فراموش نکنید.

پوسته هایی که در مجموعه ما توسعه دیتا می‌شن همگی از موتور فوق سریع Twig بهره می‌برن. این موتور پرداخت ارتباطی به وردپرس نداره و فریم ورک های پیشرفته وب همانند فریم ورک سیمفونی ازش استفاده می‌کنن. در هر چهره چه از پوسته های معمولی و چه از پوسته های تند توئیگ سهم ببرید، نصب و تاسیس وردپرس با گزینش و نصب پوسته تموم میشه.

 

در پیوستگی میخوام در باره قیمت طراحی سایت با وردپرس براتون کمی صحبت کنم.

 

دانلود فایل

رزومه طراحی سایت مهندس پیمان محمدپور لغایت تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ برای دانلود با فرمت PDF قرار دیتا شده است. اگر برای پروژه طراحی سایت با وردپرس به تعقیب پیمانکار مناسب با کیفیت ممتاز هستید، رزومه ما را رسیدگی کنید. بها رقابتی و کیفیت ممتاز از خاصیت های اصلی پیشه ماست.

 

svg icon

نوع فایل

PDF

svg icon

حجم فایل

۵۶۴.۷ KB

svg icon

تعداد دانلود

۱۲۴ بار

قیمت طراحی سایت با وردپرس

هزینه طراحی سایت با وردپرس به عوامل مختلفی وابستگی داره. گرد از مهمترین عوامل تعیین کننده در آغاز یک پروژه طراحی سایت بحث شیرین و البته احتمالاً تلخ قیمت و هزینه هاست.

 

لایه های طراحی وب سایت

 

اگر هزینه ها با بودجه ای که برای تاسیس سوداگری آنلاین در نظر گرفتیم همخوانی نداشته باشه پروژه آغاز نمیشه یا حتی اگه شروع هم بشه قسمت نامعلومی داره. قبل از آغاز رهنمود میکنم نوشته ای که سال ماضی در باره قیمت طراحی سایت و جدیدترین تعرفه در سنه ۱۳۹۸ منتشر کردم رو حتما مطالعه کنید.

 

پیش‌نیاز مطالعه

قیمت طراحی سایت پیوستگی داره:

 

آیا جذب شدامد و مراجع و مشتری از اینترنت براتون مهمه؟

آیا رتبه موتور جستجوی گوگل براتون مهمه؟

آیا سرعت بارگذاری صفحات براتون مهمه؟

آیا ساختار درختی محتوای صفحات مهمه؟

آیا انطباق با استانداردهای کنسرسیوم وب مهمه؟

آیا میزان دسترس پذیری و Accessibility به درونمایه مهمه؟

آیا انطباق با تجربه های برتر و Best Practices مهمه؟

آیا تجربه کاربری یا User Experience مهمه؟

آیا طراحی رابط کاربری یا User Interface استاندارد مهمه؟

آیا قابلیت ها رو از راه افزونه و پلاگین به سایت اضافه میکنید یا پیاده سازی از طریق ماژول براتون مهمه؟

آیا سایت فروشگاه هم داره؟

آیا طراحی اختصاصی براتون مهمه یا از طراحی موجود استفاده بشه؟

آیا میخواین سایت شما قابلیت وب اپلیکیشن قبل رونده PWA رو هم داشته باشه یا نه؟

هزینه طراحی سایت وردپرس سفارشی

 

در باره وب اپلیکیشن پیشرونده اگه نمیدونید چیه توصیه میکنم از طریق لینک فوق نوشته ای رو که همین ماه قبل در باره Progressive Web Apps نوشتم از دست ندید. همچنین اگه میخواید در باره هزینه ساخت PWA اغلب بدونید میتونید از راه لینک ذیل اطلاعاتی در مورد قیمت توسعه یک وب اپلکیشن پیشرونده به دست بیارید.

 

پیشنهاد برای مطالعه

هزینه ساخت PWA بها پیاده سازی وب اپلیکیشن پیشرونده در ایران چقدره؟

عوامل کیفی کارساز بر هزینه طراحی سایت با وردپرس

علاوه بر عوامل یادشده که لیست شون رو مشاهده کردید یک سری پارامتر کیفی هم هستند که روی کیفیت کد منبع تاثیر سر راست میذارن:

 

معماری نرم انگیزه ها وب چیه؟ یک معماری رایج معماری Single Server با به کارگیری ابزارهای Web 3.0 میتونه باشه.

پایگاه دیتا مورد استفاده چیه؟ دیتابیس پیشفرض در طراحی سایت وردپرس MySQL هست. در ضمن موتور پایگاه داده MariaDB هم حمایت میشه. اطلاعات اغلب در مورد حمایت از موتورهای پایگاه داده دیگه مثل PostgreSQL رو در مستندات وردپرس بخونید.

چارچوب و فریم ورک رابط کاربری چیه؟ اصلا وجود داره؟ بوتسترپ شناخته شده ترین چارچوب طراحی رابط کاربری در دنیاست که ما در کل پروژه هامون توصیه اش میکنیم.

رویکرد برنامه نویسی چیه؟ آیا رویکرد توسعه بر پایه مولفه یا همون Module-based programming هست یا رویکرد برنامه نویسی ساخت مکشوف که اصلا توصیه اش نمیکنم و همکاران در بیشتر پروژه های وردپرس انجامش میدن؟

آیا در برنامه نویسی تست نوشته میشه؟ اگه آزمایش نوشته میشه چه تست هایی؟ تست Functional یا Unit Test یا هر دو؟ در چه سطحی تست نویسی انجام میشه؟ آزمایش نویسی با اینکه کیفیت برنامه رو به سختی بالا میبره اما هزینه ها رو هم افزایش میده.

آیا برنامه و کد منبع در بر گیرنده مستندات هست؟ مستندات در چه سطحی به برنامه و کد منبع اضافه میشن؟ فقط کلاس ها؟ یا متدها؟ ورودی و خروجی متدها یا توضیحات عملکرد متد؟

استایل کد منبع منطبق بر استانداردهای PSR مربوط به گروه PHP-FIG هست؟ کدوم استاندارد استایل کد منبع؟

آیا لاگ رخدادها و Event Logging در برنامه هستی داره؟ چه رخدادهایی لاگ میشن؟

عوامل کیفی تکمیلی موثر بر قیمت طراحی سایت وردپرس

وابستگی‌های کد منبع سمت سرور با چه استانداردی لود میشن؟ آیا مدیریت دیسک و حافظه سرور در این دسته به درستی اتمام میشه؟

استایل های صفحات وب چطور مدیریت میشن؟ از زبان های توسعه استایل مانند SASS استفاده میشه یا استایل ها دستی و سنتی نوشته میشن؟ حتما میدونید که استایل های دستی شدیدا قابل مدیریت و توسعه هستند. اعمال دگرگونی ها در استایل های دستی بعد از مدتی بسیار سخت و پر از خطا است.

طراحی رابط کاربری منطبق بر موبایل و تبلت Mobile Friendly انجام میشه؟ طراحی رابط کاربری واکنشگرا و Responsive هست؟

سرویس دهی منابع استاتیکی از چه پهنه ای اتمام میشه؟ پهنه اصلی سایت یا یک حوزه بدون کوکی؟ سرویس دهی از گستره بدون کوکی سبب افزایش سرعت بارگذاری صفحات و آسانی سرویس دهی و کش شدن منابع از سرور وب میشه.

وابستگی های سمت سرور چطور مدیریت میشن؟ آیا مدیریت نسخه در این مورد اتمام میشه؟

وابستگی های رابط کاربری چطور مدیریت میشن؟ آیا مدیریت نسخه در این باره سپریدن میشه؟

انطباق مرورگر در چه سطحی پشتیبانی میشه؟ مساله Browser Support و در ضمن Browser Compatibility احد از مباحث مهم در طراحی وب Web Design روز جهان است.

آیا کد منبع به راستی نسخه بندی میشه؟ مدیریت نسخه چطور اتمام میشه؟ آیا امکان مراجعت به نسخه های پیشین یا اضافه کردن قابلیت های گوناگون در پیرامون گسترش هستی داره یا همیشه تنها یک نسخه در دسترس وجود داره؟

آیا متدلوژی توسعه نرم افزار شی گرا است؟

پاسخ به همه این سوالات شما رو الی مرز زیادی به بها طراحی سایت وردپرس  نزدیک  میکنه.

 

دانلود فایل

رزومه طراحی سایت مهندس قرار محمدپور تا تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ برای دانلود با فرمت PDF قرار دیتا شده است. اگر برای پروژه طراحی سایت با وردپرس به تعقیب پیمانکار پسندیده با کیفیت ممتاز هستید، رزومه ما را رسیدگی کنید. بها رقابتی و کیفیت ممتاز از خاصیت های اصلی شغل ماست.

 

svg icon

نوع فایل

PDF

svg icon

حجم فایل

۵۶۴.۷ KB

svg icon

تعداد دانلود

۱۲۴ بار

طراحی سایت وردپرس به چهره واکنشگرا یا Mobile Friendly

saqar بازدید : 14 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)
گوشی V50 ThinQ 5G ، اولین گوشی ال‌جی مجهز به اتصالات 5جی در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا/ MWC 2019 در کنار پرچم‌دار LG G8 ThinQ رونمایی شد. 

به گزارش خبرآنلاین، در این مراسم عنوان شد گوشی مجهز به 5جی ال‌جی مجهز به مودم کوآلکوم و تحت شبکه 6 گیگاهرتز از طریق اپراتور اسپرینت در آمریکا توزیع خواهد شد.  

 

برخی از ویژگی‌های گوشی V50 به شرح زیر است:

پردازنده اسنپ دراگون 855 مجهز به اتصالات 4جی و 5 جی / نمایشگر Fullvision در سایز 6.4 اینچی / مجهز به اسکرین دوم که تاشو نیست و به‌عنوان کنترلر از آن استفاده می‌شود / هوش مصنوعی روی دوربین / اسپیکر استریو با فناوری DTS:X 32-bit Quad DAC / باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت / ضخامت گوشی 8.3 میلی‌متر به وزن 183 گرم

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, گوشی ۵جی ال‌جی

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, گوشی ۵جی ال‌جی

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, گوشی ۵جی ال‌جی

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, گوشی ۵جی ال‌جی

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, گوشی ۵جی ال‌جی

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, گوشی ۵جی ال‌جی

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, گوشی ۵جی ال‌جی

اما مشخصات LG G8 ThinQ به شرح زیر اعلام شد:

اولین گوشی جهان مجهز به Vein recognition که از طریق رگ و مویرگ تأییدیه امنیتی برای ورود به سیستم می‌دهد  که 1 در 1 میلیارد هم مشابه نداشته و بنابراین قابل هک شدن نیست / فناوری تشخیص از طریق چهره و دست بسیار امن و سریع است که روی G8 تعریف‌شده است و هنگام رانندگی و پختن غذا می‌توان قفل گوشی را بدون درد سر باز کرد / فناوری Air Motion دارد که از فاصله 20 سانتی‌متری می‌توان ولوم گوشی را کم‌وزیاد کرد و یا به گوشی جواب داد و همچنین بدون لمس گوشی یک اپلیکیشن را باز و بسته کرد / فناوری z-camera باقابلیت‌های منحصربه‌فرد برای گرفتن تصویر عمقی، سلفی و ... / گوشی با ضخامت 8.4 میلی‌متر و اولین گوشی سری G با نمایشگر اولد است / فناوری Crystal Sound OLED که صدا از اسکرین بیرون می‌آید / نمایشگر 6.1 اینچی / دوربین 3 گانه 12، 16 و 12 مگاپیکسل و دوربین 8 سلفی / پردازنده اسنپ دراگون 855 با 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه / باتری 3500 میلی‌آمپر ساعت

 https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11021327.html

saqar بازدید : 26 شنبه 16 اسفند 1399 نظرات (0)
سرانجام بعد از مدتی گمانه زنی گوشی تاشوی هواوی به نام میت ایکس هم عرضه شد تا حاضران در کنگره جهانی موبایل از ويژگی های این گوشی هوشمند نیز مطلع شوند. 

به گزارش فارس، سرانجام بعد از مدتی گمانه زنی گوشی تاشوی هواوی به نام میت ایکس هم عرضه شد تا حاضران در کنگره جهانی موبایل از ویژگی های این گوشی هوشمند نیز مطلع شوند.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوشی تاشوی هواوی

نمایشگر این گوشی به سمت داخل جمع می شود تا دو نمایشگر در حالت تا شده در دو سوی گوشی در دسترس باشند. در حالت عادی نمایشگر این گوشی 8 اینچی و دارای دقت 2480 در 1148 پیکسل است. اما با تا کردن گوشی یک نمایشگر 6.6 اینچی در یک طرف و یک نمایشگر 6.4 اینچی در طرف دیگر گوشی قابل نمایش است. برای ارتقای عملکرد نمایشگر تاشوی این گوشی لولای قدرتمند و بادوامی به نام Falcon Wing برای آن طراحی شده است.

 

این گوشی دارای یک باتری 4500 میلی آمپری هم هست که در دو سوی نمایشگر قرار می گیرد. فناوری شارژ سریع پر شدن 85 درصد باتری این گوشی را تنها در عرض 30 دقیقه ممکن می کند. این گوشی هم با استاندارد مخابراتی نسل پنجم سازگاری دارد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11021337.html

saqar بازدید : 34 پنجشنبه 14 اسفند 1399 نظرات (0)

کامپیوترهای شخصی باستانی به‌مرور وارد لیست بازیافت ملت می‌شوند؛ اما می‌توان با ایده‌هایی جالب هنوز از آن‌ها به‌عنوان ابزارهایی کارآمد کاربرد کرد.

 

 

فروش نمونه‌های جدید کامپیوترهای شخصی، همیشه ادامه دارد. به‌احتمال زیاد، هر قیمت کیس کامپیوتر قدیمی کدام از ما امروز یک یا چند شماره کامپیوتر دسکتاپ یا لپ‌تاپ کهنه داریم که چه بسا استفاده‌ای از آن‌ها نداشته باشیم. شاید هم تصمیم گرفته‌ایم نسل جدیدی از دستگاه‌ها همانند لپ‌تاپ‌های هیبرید یا تبلت‌های نیرومند را برای کارهای رایانشی خود انتخاب کنیم و کامپیوتر قدیمی، انتظار سرنوشتی همچون سطل بازیافت، فروش به بها بسیار ذیل یا خاک خوردن در انباری را می‌کشد.

 

مقاله‌های مرتبط:

5 کاربرد مؤثر از کامپیوترهای کهن و از کار افتاده

روش‌های انتقال فایل از کامپیوتر کهن به کامپیوتر جدید

به‌جای سرنوشت‌های بالا، می‌توان کاربردهایی بهینه‌تر از کامپیوترهای شخصی داشت. اگر کامپیوتر قدیمی شما عمری کمتر از یک دهه داشته باشد، هنوز ابزاری نسبتا پسندیده محسوب می‌شود و خروجی‌های زیاد زیادی می‌توان متعلق به گرفت. منظور از کاربردها، استفاده‌های عادی یا کم‌کاربرد نیست، بلکه می‌توان از همان لپ‌تاپ یا دسکتاپ قدیمی، سیستمی کاملا بهینه و جذاب ساخت.

 

برای استفاده‌ی مجدد و بهینه از کامپیوترهای قدیمی، احتمالاً به‌روزرسانی‌های جزئی احتیاج باشد. افزودن رم حافظه‌ی ذخیره‌سازی، به‌روزرسانی‌های مهم‌تر هستند که احتمالاً در اجرای همه‌ی راهکارهای این مقاله، به شما و رایانه کهن کمک کنند. در برخی از روش‌ها، پیوستگی به اینترنت باید به رایانه باستانی اضافه شده یا نرم‌افزاری روی یک درایو USB کپی شود. به‌هرحال، همه‌ی راهکارها ارزش آزمون کردن و آزمایش راه‌های جدید بهره‌برداری از کامپیوتر کهنه را دارند. بعد از خواندن این روش‌ها، بی گمان از نگه‌داشتن کامپیوتر باستانی شاد خواهید شد.

 

تجربه‌ی سیستم‌عامل سبک‌تر

اگر شما هم جزو علاقه‌مندان به تجربه‌ی پدیده‌های جدید باشید، رایانه کهنه ابزاری پسندیده برای این پیشه است. می‌توانید با نصب سیستم‌های عامل‌ جدید و سخیف روی دستگاه قدیمی، فعالیت‌های جدیدی را تجربه کنید که حتی چه بسا نظرتان را هم نسبت به ناتوان بودن رایانه قدیمی تغییر دهد.

 

کروم بوک

 

اکثر سیستم‌های عامل‌ جایگزین (یعنی هر سیستم‌عامل به‌جز ویندوز و مک)، بر پایه‌ی لینوکس نوشته شده‌اند. لینوکس نیز در توزیع‌های گوناگون از اوبونتو و مینت لغایت المنتاری و بسیاری نام‌های دیگر، در دسترس قرار دارد. به‌علاوه، سیستم‌های عامل‌ با نما ویندوز هم وجود دارند که با پکیج‌های نرم‌افزاری شبیه‌به نرم‌افزارهای محبوب عرضه می‌شوند. از میانی آن‌ها می‌توان به LibreOffice اشاره کرد که به‌صورت رایگان در دسترس عموم پیمان دارد. اکثر نسخه‌های جایگزین در کامپیوترهایی با حافظه‌ی رم ۴ گیگابایت و بیشتر، به‌راحتی اجرا می‌شوند. البته بهتر است قبل از نصب سیستم‌عامل، پیش‌نیازهای آن را مطالعه کنید.

 

انتخاب سایر در تقسیم سیستم‌عامل، تجربه‌ی کروم‌بوک با رایانه قدیمی است. در روشنگری ساده‌ی کروم‌بوک باید کامپیوتری را انگار کنید که مرورگر کروم، به‌نوعی به‌صورت سیستم‌عامل برای آن عمل می‌کند. متاسفانه گوگل سیستم‌عامل کروم را به‌صورت آزاد یا حتی فروشی در پسندیدن کسان و شرکت‌ها پیمان نمی‌دهد. البته، پروژه‌ی متن‌بازی تحت مهار گوگل به‌نام کرومیوم هستی دارد که بر پایه‌ی کد همان سیستم‌عامل تألیف شده است. حتی دانلود نسخه‌ی متن‌باز نیز دشواری‌های ویژه خود را دارد. درنهایت، کاربران کروم همیشه به خریدن کروم‌بوک جدید تشویق می‌شوند و امکان کمی برای تجربه‌ی سیستم‌عامل گوگل روی لپ‌تاپ‌های سایر دارند.

 

می‌توانید توزیع‌های گوناگون لینوکس را در رایانه قدیمی آزمون کنید

با وجود تمام موانعی که بر سر راه نصب سیستم‌عامل کروم هستی دارد، می‌توان از Neverware with CloudReady استفاده کرد. این افزار نصب‌کننده، امکان ایجاد کروم‌بوک و کروم‌باکس را به کاربران می‌دهد. برای این منظور، فقط به‌جز رایانه قدیمی، به یک درایو USB برای کپی کردن ابزار نصب‌کننده دربایستن دارید. راهنمای نصب نیز در این لینک قابل نگریستن است.

 

عاشقان دنیای بازی، می‌توانند از سیستم‌عامل جایگزینی به‌نام SteamOS بهره‌گیری کنند. سیستم‌عاملی مبتنی بر لینوکس که برای اجرای بازی‌های خریداری و دانلودشده از Steam کاربرد دارد. البته از آنجایی که سیستم‌عامل مذکور، مبتنی بر لینوکس است، همه‌ی بازی‌ها در آن قابل اجرا نیستند. از لحاظ پیش‌نیازهای سخت‌افزاری هم به پردازنده‌ی ۶۴ بیت اینتل یا AMD، دست کم ۴ گیگابایت رم، ۲۰۰ گیگابایت فضای هارد و کارت گرافیک اینتل، انویدیا و AMD دربایستن خواهید داشت.

 

سرور خانگی NAS

سرورهای NAS یا Network-Attached Storage می‌توانند به‌عنوان سروری برای شبکه‌ی خانگی یا کسب‌وکار مورد استفاده قرار بگیرند. آن‌ها به‌عنوان مرکزی برای اشتراک فایل‌ها بین کامپیوترهای شبکه، شغل می‌کنند. حتی می‌توان سرورهای NAS را به شبکه‌ی اینترنت نیز متصل کرده و کاربرد گسترده‌تری از آن‌ها گرفت. نسخه‌های متنوع با قیمت‌های متنوعی از این نوع سرورهای ذخیره‌سازی در بازار هستی دارند. اگر شما کامپیوتری کهن با فضای ذخیره‌سازی بالا دارید، می‌توانید به‌جای خریدن سرور NAS،‌ گرد از آن‌ها را برای خویش بسازید.

 

شبکه کامپیوتری

 

نرم‌افزار FreeNAS احد از مفیدترین افزارها برای تشکیل سرورهای NAS محسوب می‌شود. این نرم‌افزار را می‌توان با هر سیستم‌عاملی اجرا کرد و از کاربردهای گوناگون آن لذت برد. علاوه‌بر تبدیل کردن رایانه مقصد به مکانی برای پشتیبان‌گیری و اشتراک‌گذاری فایل‌های کامپیوترهای تو شبکه، می‌توان با استفاده از FreeNAS،‌ محتوای رسانه‌ای را هم به سیستم‌های عامل‌ موبایلی اندروید و iOS استریم کرد. برای اجرای مناسب نرم‌افزار، به ۸ گیگابایت رم و پردازنده‌ی ۶۴ بیتی دربایستن خواهید داشت.

 

حافظه‌ی کامپیوترهای قدیمی، قطعا استعمال زیادی خواهد داشت

یکی سایر از راهکارهای ذخیره‌سازی، به‌نام Tonido در بازار هستی دارد که کامپیوتر را بیشتر به سرور NAS با توانایی دسترسی از راه بعید تبدیل می‌کند. به‌بیان دیگر، می‌توان با به کارگیری Tonido، شبکه‌ی خصوصی ساخت که رایانه کهن را به مرکز ذخیره‌سازی برای دسترسی به فایل‌ها از هر محیط‌ و با هر ابزار، تبدیل می‌کند. می‌توان در خانه و با استفاده از اتصال DLNA یا حتی ازطریق گوشی هوشمند، محتوای رسانه‌ای از سرور جدید استریم کرد. به‌علاوه اپلیکیشن‌های Tonido هم برای انواع ابزارهای از آیفون و آیپد لغایت گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی و حتی مجهز به ویندوز یا بلک‌بری هم هستی دارد.

 

Tonido، امکان هم‌گام‌سازی فایل‌ها لغایت ۲ گیگابایت را به کاربران عرضه می‌کند. کمپانی سازنده رهنمود می‌کند که نرم‌افزار را روی رایانه اصلی خویش نصب کنید، ولی گذاشتن آن روی رایانه قدیمی، استعمال پشتیبان‌گیری را به‌صورت بهینه‌تری ارائه می‌کند. درنهایت فراموش نکنید که Tonido سیستم‌عامل نیست و برای اجرا، به ویندوز، لینوکس یا مک روی رایانه کهنه احتیاج دارد. از دیگر نرم‌افزارهای همانند برای ساختن سرورهای ذخیره‌سازی نیز می‌توان به Rockstor و XigmaNAS اشاره کرد.

 

محتوای رسانه‌ای

حتی اگر عاشق و معتاد سرویس‌های استریم آنلاین امروزین شده باشید، هنوز ساعت‌ها موسیقی، پادکست، برنامه‌ی تلویزیونی و فیلم سینمایی در آرشیو دیجیتال خود دارید. شاید گرایش داشته باشید که ازطریق ابزارهای متنوع همچون کامپیوتر شخصی، کنسول بازی یا گوشی هوشمند، به بایگانی دیجیتال خویش دسترسی داشته باشید. برای چنان هدفی، دربایستن به یک مدیاسنتر دارید.

 

نرم‌افزارهای متنوعی برای برپایی مدیاسنتر وجود دارند. از میان آن‌ها می‌توان به Kodi اشاره کرد. بس است نرم‌افزار سرور آن را روی دستگاه خاستگاه با سیستم‌عامل ویندوز، لینوکس، مک، iOS جیلبریک شده، حتی Rasperry Pi یا اندروید روت شده نصب کرده و ازطریق نرم‌افزار کنترلی در دستگاه‌های دیگر برای تماشای محتوای رسانه‌ای استفاده کنید. نرم‌افزارهای کنترلی بدون نیاز به روت هم برای سیستم‌عامل‌های موبایلی در دسترس هستند.

 

media

 

ابزار دیگر برای تشکیل مدیاسنتر، Plex اسم دارد که امکاناتی همچون نمونه‌ی فوق به کاربر ارائه می‌کند. سرور را می‌توان روی کامپیوتری با سیستم‌عامل ویندوز، مک، لینوکس، FreeBSD یا حتی سرورهای NAS از شرکت‌هایی همچون Synology، Netgear، QNAP، و Drobo نصب کرد. نرم‌افزار پخش رسانه‌ی این دست موزه نیز تقریبا  برای همه‌ی دستگاه‌های موجود، قابل بهره‌گیری است. علاوه‌بر همه‌ی گونه ها کامپیوترهای شخصی و گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های متعددی همچون Apple TV،‌Roku، TiVo، Amazon Fire TV، Google Chromecast، Android Tv، Android Auto، Nvidia Shield، Oculus Go، Samsung Gear و اکثر تلویزیون‌های هوشمند، از پلکس حمایت می‌کنند.این نرم‌افزار، در ضمن پخش زنده‌ی تلویزیون را نیز در کانال‌های اندک به کاربر ارائه می‌کند.

 

آرشیو باستانی خود را ازطریق اینترنت به اشتراک بگذارید

برای افزایش بهره‌وری از مدیاسنتری که با کامپیوتر کهنه می‌سازید، نرم‌افزار سرور رسانه‌ای را روی سیستم‌عاملی نو و تمیز روی آن نصب کنید. به‌علاوه، رایانه کهن را فقط به پخش محتوای رسانه برگزیدن دهید و تنگنا دیگری روی آن وارد نکنید.

 

دوربین امنیتی

اگر لپ‌تاپ کهن شما مجهز به وب‌کم بود یا کامپیوتری با قابلیت نصب وب‌کم داشتید، می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان چشمان امنیتی کاربرد کنید. نسخه‌ی تمیزی از ویندوز را به‌همراه نرم‌افزاری همچون iSpy روی کامپیوتری قدیمی نصب کنید. با همین مراحل ساده می‌توانید با هر بار روشن کردن کامپیوتر قدیمی، از هر نقطه‌ی باره عقیده به دوربین مداربسته‌ی جدید خویش متصل شوید. درصورت به‌کارگیری میکروفن در کامپیوتر نیز می‌توانید صداها را شنیده یا ضبط کنید.

 

دوربین لپتاپ

 

دوربینی که با تغییر کاربری رایانه قدیمی می‌سازید، می‌تواند برای مشاهده‌ی خانه، اتاق کودک، دفتر پیشه و حتی حیات وحش باره استفاده قرار بگیرد. نرم‌افزار مذکور، امکان تماشای زنده‌ی دوربین را هم در مرورگر و هم در اپلیکیشن‌های iOS و اندروید به کاربر می‌دهد. البته بعضی از امکانات نرم‌افزار پولی هستند، اما می‌توان نسخه‌های مجانی را نیز خریداری کرد. چه بسا این دوربین جدید، هزینه‌های اقلیت نسبت به پیاده‌سازی دوربین مداربسته داشته باشد.

 

کامپیوتری ساده برای خانواده و دوستان

همه‌ی ما افرادی در بین خانواده و رفقا داریم که مهارت‌های اولیه در به کارگیری کامپیوتر را ندارند و بسیاری اوقات، از ما تقاضا کمک می‌کنند. برآوردن تلفنی به مشکلات آن‌ها، احتمالا برای همه تجربه‌ای ناخوشایند محسوب می‌شود. به‌علاوه، مشکلات متعدد کامپیوتری، به کارگیری فناوری‌های جدید را برای همان رفقا و آشنایان نیز نه‌چندان دلچسب می‌کند.

 

می‌توانید با استفاده از رایانه یا لپ‌تاپ باستانی خود، به اعضای خانواده و رفقا کمک کنید. به‌جای بعید انداختن یا بازیافت کردن لپ‌تاپ قدیمی، هارد آن را کاملا پاک‌سازی کرده و نسخه‌ای جدید از ویندوز ۱۰ را روی آن نصب کنید. سپس، برای بازدارندگی از نصب نرم‌افزارهای اضافه و تفریق عملکرد سیستم، آن را قفل کنید. برای این منظور، وارد تنظیمات حساب کاربری در ویندوز شوید و از دسته Family & other users، روی Add someone else ti this pc کلیک کنید. یک حساب کاربری Administrator برای خودتان و یک حساب Standard User برای فرد مورد عقیده برپایی کنید لغایت امکان ایجاد تغییرات در سیستم‌عامل را نداشته باشد.

saqar بازدید : 35 پنجشنبه 14 اسفند 1399 نظرات (0)
گلکسی Z Flip گوشی تاشو جدیدی است که با ویژگی جالب Flex Mode معرفی شد.

ویژگی که به کاربر این امکان را می‌دهد همزمان با نمایش ویدئو و یا انجام کاری، در پایین صفحه به انجام کار دیگری بپردازند. روز گذشته اما خبری منتشر شد مبنی بر اینکه این قابلیت به زودی به گوشی‌های اندرویدی دیگر نیز خواهد آمد.

 

سامسونگ سه روز قبل از گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ و گوشی تاشو گلکسی Z Flip رونمایی کرد. در کنار قابلیت‌های جذاب گلکسی‌های اس ۲۰ از جمله فیلم‌برداری با کیفیت ۸K، گلکسی Z Flip نیز با حالت جدیدی تحت عنوان Flex Mode همراه شد. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد هنگام تا کردن دستگاه، روی دو نیم آن، دو کار متفاوت انجام دهند. مثلا همزمان با تماشای ویدئو، در بخش پایین صفحه به خواندن کامنت مشغول شوند!

 

با توجه به وب‌سایت The Verge، قابلیت Flex Mode نتیجه همکاری گوگل و سامسونگ است. در همین راستا گوگل از عرضه این قابلیت‌ برای دیگر گوشی‌های اندروید نیز خبر داد. Flex Mode قابلیتی متفاوت با Split Screen و مولتی تسکینگ است! بنابراین نباید آن را نسخه بهبود یافته این دو ویژگی دانست! به عبارتی در Flex Mode، صفحه به دو بخش تقسیم می‌شود تا دو کار متفاوت در یک برنامه را همزمان انجام دهیم.

 

برای مثال، در برنامه یوتیوب، می‌توانید ویدیویی را در بخش بالایی صفحه تماشا کرده و در پایین به صورت همزمان به خواندن کامنت یا جست‌و‌جوی ویدئو‌های دیگر بپردازند. در برنامه پیام‌رسان، دوربین و Google Duo نیز باید انتظار چنین تقسیم‌بندی را در حالت Flex Mode‌ داشت.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11047207.html

saqar بازدید : 23 پنجشنبه 14 اسفند 1399 نظرات (0)
پس از آنکه بسیاری از شرکت های بزرگ از جمله نوکیا، سونی، آمازون و ال جی به دلیل شیوع کرونا از شرکت در کنگره جهانی موبایل خودداری کردند، این مراسم در سال جاری لغو شد.

به گزارش مهر به نقل از ورج، کنگره جهانی موبایل که بزرگترین رویداد صنعت موبایل به حساب می آید به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نمی شود.

 

پس از شیوع ویروس کرونا و خودداری شرکت ها از شرکت در این رویداد، سازمان GSMA (برگزار کننده این کنگره) آن را لغو کرد.

 

طی هفته جاری بسیاری از شرکت ها از جمله نوکیا، ZTE، سونی، اریکسون، آمازون، ال جی، دویچه تله کام به دلیل شیوع این بیماری اعلام کردند در این مراسم شرکت نمی کنند.

 

درهمین راستا خبرگزاری بلومبرگ به نقل از جان هافمن مدیر ارشد اجراییGSMA  نوشت شیوع ویروس کرونا برگزاری این رویداد را غیرممکن کرده است.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11047110.html

 

saqar بازدید : 24 چهارشنبه 13 اسفند 1399 نظرات (0)

مزایا و معایب تلفن اینترنتی (VOIP)

تلفن اینترنتی با علامت اختصاری VoIP یک تکنولوژی است که از طریق آن پیام های صوتی می‌توانند در شبکه های پروتکل اینترنتی (IP) مثل اینترنت پیوستگی برپا کنند. این تکنولوژی مثل یک سرویس تلفنی با به کارگیری اینترنت به جای سرویس تلفنی سنتی عمل می کند. تلفن اینترنتی (VOIP) ، نرخ های پائین تری درمقایسه‌با بسیاری از کمپانی های تلفنی ارائه می کنند. یک اتصال باند گستر باکیفیت خوب می تواند یک پیش احتیاج برای اجرای بی زحمت سرویس باشد. اکنون، اجازه دهید لغایت مزایای خط تلفن VOIP نگاهی به بعضی از مزایا و معایب تلفن اینترنتی (VOIP) داشته باشیم:

مزایای تلفن اینترنتی (VOIP) :

ویژگی های کمی از مزایای تلفن اینترنتی (VOIP) دردسترس است. دستور دهید ببینیم که این مزایا چه هستند:

نصب و نگهداری آسان

نصب تلفن اینترنتی (VOIP) راحت تر از تلفن های عادیست. برای این شغل نیازی به دانش فنی چندانی نیست. به کابل یا سیم اضافی احتیاجی نیست. نصب شامل تاسیس یک تلفن IP حتی بدون نصب نرم انگیزه ها می باشد.

هزینه کمتر

خدمات تلفن اینترنتی (VOIP) را می طاقت با خرج زیاد کمی مورد استفاده قرار داد. درصورتی که از یک پیوستگی اینترنتی کاربرد می کنید، می توانید استفاده از VoIP را تقریباً رایگان درنظر بگیرید. کل آنچه که برای پرداخت بدان نیاز خواهید داشت خرج های اینترنتی است زیرا VoIP شامل هیچ گونه هزینه اضافی برای سخت‌افزار، سیم، کابل و غیره نمی شود.

شماره قابل حمل

یک عدد تلفن اینترنتی (VOIP) ، که عموماً به عنوان شماره مجازی شناخته می شود، کاملاً قابل حمل است. از همین عدد می توان برای هرکجا که می روید، مورد استفاده پیمان داد. این شماره به خصوص برای افرادی که به‌طور‌مرتب سفر می کنند مفید است. حتی اگر آدرس تغییر کند می توانند به عدد VoIP دسترسی‌داشته‌باشند.

مشخصه های بسیاری موجود است

سرویس تلفن VoIP هیچ چیزی کمتر از سرویس سنتی نیست. این سرویس از یک ویژگی شماره ای مثل تماس های کنفرانس، دایورت تماس، چشمداشت تماس و غیره حمایت می کند. حتی در دانشمند امروز موارد بسیاری وجود دارد که احتیاج به تسهیلات فکس پیدا خواهید کرد. VoIP شناسه هایی بنام فکس مجازی برای این قصد ارائه می کند. حساب ایمیل متصل به سیستم VoIP را می تاب جهت ارسال و اخذ پیام های فکسی مورد کاربرد قرار داد.

معایب تلفن اینترنتی (VOIP) :

هر فرآورده معضل های خود را دارد. فلذا تلفن اینترنتی (VOIP) نیز از این قاعده مستثنی نیست. این معضل ها عبارتند‌از:

کمتر قابل اعتماد است

کیفیت خدمات VoIP بشدت ارتباط به اتصال اینترنتی دارد. در صورت اینکه ترافیک شبکه بالا باشد، کیفیت صدا زیر می آید. این مسئله معمولاً در فاصله بعید با تماس های بین المللی که طی آنها صدا مخدوش بنظر‌می رسد، دیده می شود. این می تواند منجر به بروز یک مشکل، عمدتاً برای تماس های بازرگانی که طی‌آن بستگی می بایست تند و عمل می بایست براساس پاسخ صورت گیرد، می شود.

تحت تاثیر تفریق قدرت پیمان می گیرد

برخلاف تلفن های عادی، سرویس تلفن اینترنتی (VOIP) نیازمند منبع توان هستند. برقراری تماس ممکن نیست، اگر وقفه ای در منبع توان رخ دهد. گرچه تلفن های عادی برق گرفتن می کنند، تلفن های  VoIPدر چهره فقدان برق نیازمند یک ژنراتور هستند. پس در این مواقع به یک بک آپ دائمی نیاز است.

تماس های اضطراری را نمی تواند ردیابی کند

در تلفن های عادی، تماس های اضطراری می توانند بدرستی ردیابی شوند. آنها به کم و بیش ترین مرکز تماس جایی که محیط‌ ریزبین را بتوان معرفی کرد، دایورت می شوند. ارتباطات تلفن اینترنتی (VOIP) میان دو آدرس IP می‌باشد که می تواند در هر کجا از دانشمند واقع شود. بنابراین یافتن سرآغاز تماس غیرممکن است.

امنیت

سرویس های اینترنتی همواره با مسائل امنیتی روبرو می شوند. در مورد تلفن اینترنتی (VOIP) همین باره نیز صادق است. هک شدن تلفن نگرانی اصلی در این رابطه است. بدلیل زمان کمی که برای اسکن بسته دیتا ها اختصاص‌داده‌می شود، عملکرد دیوارهای اثیر (FIREWALL) ممکن است کمتر از سطح خوشنودی بخش باشد. تلفن اینترنتی (VOIP) تحت تاثیر کرم ها و ویروس ها نیز قرار می گیرد. کل اینها تهدیدی برای ایمنی اینترنت محسوب‌می‌شوند.

مسائل پردازشگر

کیفیت تماس های تلفن اینترنتی ارتباط به مشخصات PC مورد بهره‌گیری پیمان دارد. پردازشگر به ترتیب در فرآیندهای مختلف در برنامه نویسی چندگانه واقع می شود.  از این جهت هنگامی که هدف اجرای یک برنامه را دارید، درحالیکه درحال استفاده از تلفن هستید، کیفیت گرایشات تماس روبه کاهش می گذارد. چنین مشکلاتی هنگام کار کردن با کامپیوتر با سرعت پردازش گر پایین همواره هستی دارد.

saqar بازدید : 28 چهارشنبه 13 اسفند 1399 نظرات (0)
شرکت اپل در تولید آیفون با کمبود تراشه هایی که مصرف برق در آیفون و و دستگاههای دیگر را مدیریت می کنند، روبرو شده است.

به گزارش ایسنا، معلوم نیست کمبود این تراشه ها تا چه حد عرضه گوشیهای آیفون در سه ماهه جاری را که پرتقاضاترین فصل اپل به شمار می رود، محدود خواهد کرد. منابع آگاه اظهار کردند با وجود این کمبود، تامین کنندگان احتمالا اپل و تولید مدل جدید آیفون ۱۲ را نسبت به سفارشهای سایر مشتریانشان در اولویت قرار خواهند داد.

 

افزایش تقاضا برای سیلیکون در تولید مجموعه ای از محصولات و اختلالات زنجیره تامین به دلیل همه گیری کووید ۱۹ دلیل اصلی این کمبود هستند. شرکت تایوانی TSMC در اکتبر اعلام کرده بود که تلفنهای هوشمند ۵G به ۳۰ تا ۴۰ درصد محتوای تراشه بیشتری نسبت به گوشیهای ۴G نیاز دارند. این مورد و ابهامات نسبت به روند همه گیری باعث شده است مشتریان قطعات را از ترس کمبود پنهان کنند به خصوص پس از این که شرکت هواوی در آستانه مهلت سپتامبر برای اجرای تحریمهای آمریکا علیه این شرکت، به انبارسازی عظیم قطعات مورد نیازش پرداخت.

 

این انبارسازی به مشکلات موجود در صنعت الکترونیک جهانی که همچنان با پیامدهای قرنطینه قبلی و مختل شدن تولید دست و پنجه نرم می کند، اضافه کرد. انتظار می رود اختلالات در شش ماه آینده ادامه پیدا کند.

 

مدیریت مصرف برق در آیفون ۱۲ با توجه به قابلیتهای دوربین و ۵G اهمیت بیشتری نسبت به مدلهای قبلی دارد و نیاز اپل برای این قطعات را افزایش می دهد. اپل اخیرا مدلهای ۵G را عرضه کرده و تحلیلگران تقاضای قوی برای این گوشیها را پیش بینی می کنند. تیم کوک، مدیرعامل اپل اخیر در کنفرانس اخیری که با تحلیلگران داشت درباره محدودیت عرضه آیفون ۱۲، مک، آی پد و برخی از مدلهای اپل واچ هشدار داد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews76934.html

saqar بازدید : 26 چهارشنبه 13 اسفند 1399 نظرات (0)
واتس اپ قابلیت جدیدی برای کاربرانش عرضه می کند که طبق آن پیام ها پس از ۷ روز به طور خودکار ناپدید می شوند.

به گزارش مهر به نقل از تلگراف، قابلیت جدید واتس اپ به کاربران اجازه می دهد پیام هایی ارسال کنند که پس از ۷ روز به طور خودکار پاک می شوند. البته کاربران خود باید قابلیت مذکور را فعال کنند.

 

 آپدیت مذکور همراه گزینه ای طراحی شده که چت ها را سبک تر و خصوصی تر می کند. در حقیقت این ویژگی مشابه قابلیتی است که در اسنپ چت نیز وجود دارد.

 

به گفته واتس اپ هدف از ارائه قابلیت پیام هایی ناپدید شونده آن است که چت ها برای همیشه حفظ نشوند. کاربران می توانند این ویژگی را برای خود فعال کنند و همچنین ادمین گروه ها نیز قابلیت کنترل ویژگی را دارند.

 

واتس اپ قصد دارد با فعال کردن این ویژگی حس واقعی‌تری به گفتگوهای مجازی بدهد و به کاربران این حس را القا کند که گفتگوها برای همیشه باقی نمی‌مانند.

 

این پیام رسان در بیانیه ای می نویسد: ما با قابلیت حذف شدن خودکار پیام ها در ۷ روز شروع کردیم. البته هنوز استفاده از چت ها امکانپذیر است و فرد موضوع محاوره را فراموش نمی کند. فهرست خرید یا آدرسی که چند روز قبل درچت ذخیره کرده اید برای مدتی که به آن نیاز دارید، باقی می مانند و پس از آن ناپدید می شوند.

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews76993.html

saqar بازدید : 25 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

محاسبه آنلاین قیمت طراحی سایت یگانه از اقداماتی است که با استفاده از آن می تاب به یک نتیجه سریع و دقیق دست یافت. البته که تعرفه های تعریف شده بدست گروه های مختلف برای طراحی سایت یکسان نیست. اما این تعرفه ها تابع مشخصه های مشابهی تعیین می شوند.

قیمت و خرج سفارش طراحی سایت خوب و چیره دست بدست یک گروه حرفه ای و متخصص، شباهتی به تعرفه تعیین شده توسط یک گروه نوپا یا غیر چیره دست ندارد. ضمن اینکه نتایج حاصل از این دو طراحی نیز یکسان نخواهند بود.

برای آشنایی با اهمیت تخصص و میزان مهارت طراح، باید گفت که طراح سایت وردپرس در چهره عدم آشنایی با شبکه ها یا گذرگاه های نفوذ به وب سایت، بی گمان زیرساخت مناسبی را برای عدم هک و آسیب دیدگی وب برپایی نخواهد کرد.

این در حالی است که طراح سایت وردپرس حرفه ای و متخصص، با پروا به آشنایی کامل با محیط وردپرس، همگی مسیر های نفوذ و هک را به خوبی مسدود خواهد کرد. امنیت سایت یگانه از مهم ترین دغدغه های مشتریان یا کارفرمایان در زمان سفارش طراحی سایت است.

امنیتی که تضمین آن به طور صد در صد و قطعی امکانپذیر نیست. استفاده از تارنما های حاضر CMS یا تارنما های ASP.NET که از بانک اطلاعاتی Microsoft SQL Server سهم می برند، مزایا و معایب خاص خود را داراست.

عدم وجود محدودیت به منظور ثبت سفارش ساخت سایت در مجموعه های مختلف

از مهم ترین فاکتورهای کارساز در هزینه سفارش طراحی سایت باید به این موارد اشاره کرد.

•    ظاهر سایت

•    پشتیبانی سایت

•    زبان برنامه نویسی

•    هاست و دامنه

•    طراحی سایت با CMS آماده

•    نوع سیستم مدیریت و تولید محتوا

•    طراخی اختصاصی

محاسبه قیمت سفارش سایت در گروه های طراحی وب همانند گروه حرفه ای راتین بر اساس پارامترهای مختلفی اتمام می گیرد.

سفارش ساخت سایت در کمپانی های مختلف بر اساس اصول و قواعد متعددی گرفتن می شود. احد از مهم ترین پارامتر ها در سفارش ساخت سایت پروا به کدنویسی و برنامه نویسی است.

اطمینان از هستی این مهارت در تیم مورد نظر برای ثبت سفارش سایت، اصلی ترین موضوعی است که باید به آن توجه کرد.  

سفارش طراحی سایت چیره دست و فوق پیشه ای

ثبت سفارش طراحی سایت با توجه به انتظارات مخاطبین و همینطور در نظر داشتن موضوعات مهمی از دسته کیفیت و سطح تکاپو رقبا منطقی است. به همین انگیزه اخذ مشاوره های تخصصی قبل از سفارش سایت، این فرصت را در اختیار مشتریان پیمان می دهد الی امکان انتخاب مناسب ترین راه را داشته باشند.

مشاهده نموه های طراحی شده برای سفارش سایت می تواند یکتا از فرصت های فوق العاده دلخواه برای آشنایی با سخیف کار و میزان تخصص یک گردآور یا گروه باشد. سفارش طراحی سایت چیره دست با رسیدگی مثال کارها بی گمان فرصت آزمون و خطا را ایجاد می کند.

سفارش ساخت سایت به چهره حرفه ای یا فوق حرفه ای باید با بررسی مثال کارهای آنلاین یا در نظر داشتن میزان تجربه و تخصص طراح، اتمام گیرد. سفارش سایت به عنوان یک راه پرنفوذ در دنیای وب سفارش طراحی سایت فروشگاهی برای فعالیت و همینطور کسب درآمد در صورت اطلاع از قبل نیازهای ضروری، هرگز پشیمانی یا خسارت مالی را به به اتفاق ندارد.

بسیاری از کمپانی ها با تبلیغات فریبنده درباره سفارش ساخت سایت مایه گمراهی یا اشتباه مشتریان می شوند. احد از رایج ترین اشتباهات درباره اعتماد به یک گروه جهت سفارش ساخت سایت نادیده دریافت مثال کارهایی است که سندی بر چیرگی یا بی تجربگی گروه خواهد بود.

نتیجه گیری

با بررسی تمامی این نکات می طاقت دریافت که انتخاب یک شرکت حرفه ای و تخصصی به هدف ثبت سفارش طراحی سایت اهمیت اخص ای دارد. این گزینش می تواند تضمین کننده کیفیت پیشه از یک سو و حذف ریسک های احتمالی از سویی دیگر باشد.

با وجود کمپانی ها و همینطور طراحان زبده در دامنه طراحی یک وب سایت، امروزه هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد. طراحان چیره دست با رسیدگی مایحتاج و همینطور انتظارات کاربران، بهترین گزینه را برای پیش درآمد مراحل طراحی تارنما انتخاب می کنند.

اطمینان از نتیجه کار جزء برتری های مهمی است که در صورت گزینش شرکت معتبر طراحی یک وب سایت می نا گواه آن بود. کمپانی های مختلفی در سطح عالم با قیمت ها و تعرفه های ارزان امکان سفارش طراحی سایت چیره دست و فوق حرفه ای را برای متقاضیان فراهم کرده اند.

با توجه به این نکته که هرگز تعرفه نمی تواند تضمین کننده کیفیت باشد، اما باید گفت که قیمت ارزان درباره سفارش سایت معنایی جز کیفیت ناچیز و در نتیجه عدم حصول نتیجه باره عقیده ندارد.

saqar بازدید : 28 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway)، شرکت تحت مدیریت وارن بافت، چند روز پیش سرانجام نامه‌ی سالانه خود را خطاب به سرمایه‌گذاران منتشر کرد تا بیشتر درباره‌ی نحوه‌ی سرمایه‌گذاری این شرکت خوشه‌ای در سال ۲۰۲۰ بدانیم. وارن بافت در نامه‌ی امسال گفت اپل بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری سهام عادی برکشایر هاتاوی محسوب می‌شود؛ حتی با درنظرگرفتن این حقیقت که شرکت خوشه‌ای تحت مدیریت بافت ۹٫۸۱ میلیون از سهام اپل را در پایان سال ۲۰۲۰ به‌ فروش رسانده است.

براساس گزارش 9to5Mac، وارن بافت اعتقاد دارد AAPL سهامی است که «به‌وضوح قدرت بازخرید نشان می‌دهد.» برکشایر هاتاوی نخستین بار در اواخر سال ۲۰۱۶ شروع ‌به خریداری سهام اپل کرد و در حال ‌حاضر ۱۲۰ میلیارد دلار از کل سهام اپل را در اختیار دارد. وارن بافت می‌گوید شرکت تحت مدیریتش در اواسط سال ۲۰۱۸ فرایند خرید سهام اپل را متوقف کرده و در آن زمان ۵٫۲ درصد از سهام اپل را در اختیار داشته است. برکشایر هاتاوی ۳۱٫۱ میلیارد دلار از سهام اپل را خریده بود و پس از چند سال ارزش سهام خریداری‌شده توسط این شرکت سه برابر رشد کرد.

وارن بافت می‌گوید برکشایر هاتاوی بخش اندکی از سهام اپل را در پایان سال گذشته‌ی میلادی به ‌فروش رسانده است تا ۱۱ میلیارد دلار به جیب بزند. به ‌دلیل بازخرید‌های (بای‌بک) اپل، برکشایر هاتاوی با وجود فروش ۱۱ میلیارد دلار از سهام شرکت کوپرتینویی، ۵٫۴ درصد از کل سهام را در اختیار دارد. وارن بافت می‌گوید از زمان توقف خرید سهام اپل، سالانه به‌طور میانگین ۷۷۵ میلیون دلار سود سهام کسب کرده است. بافت در نامه‌‌ی سالانه‌ می‌نویسد اتفاقات اخیر به نفع سرمایه‌گذاران برکشایر هاتاوی تمام می‌شود. 

آن‌طور که بلومبرگ می‌نویسد، وارن بافت سال‌‌ها از خریداری سهام اپل خودداری می‌کرد زیرا نمی‌توانست این شرکت بزرگ حوزه‌ی فناوری را درک کند. بااین‌حال برکشایر هاتاوی در همکاری با تاد کامبز و تد وشلر در نهایت سراغ خرید سهام اپل رفت و سهام شرکت‌های دیگری مثل آمازون و ورایزن را نیز خریداری کرد. 

منبع:
saqar بازدید : 12 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

گلکسی زد فولد 2 سامسونگ (Samsung Galaxy Z Fold 2) با فرم‌فکتور جدید و One UI 3 بر پایه‌ی سیستم‌ عامل اندروید 11، تجربه‌ی کاربری متفاوتی برای طرفداران گوشی‌های هوشمند رقم زد. سامسونگ با انتشار One UI 3.1 تلاش می‌کند تجربه‌ی کاربری گوشی تاشدنی خود را بهبود ببخشد. براساس گزارش MSPoweruser، شرکت کره‌ای در جدیدترین نسخه‌ی One UI برای گلکسی زد فولد 2 بهبودهایی روی قابلیت مولتی‌تسکینگ، بخش نوتیفیکیشن، اپلیکیشن دوربین و بخش‌های دیگر اعمال کرده است.

در نسخه‌ی جدید رابط کاربری گلکسی زد فولد 2 کاربران می‌توانند ازطریق تب Recents، به‌صورت فوری به حداکثر سه پنجره‌ی Multi-Active در صفحه‌ی اصلی بازگردند و دو پنجره‌ی Multi-Active را مستقیما از صفحه‌ی اصلی به صفحه‌نمایش خارجی محصول ببرند. سامسونگ می‌گوید وان یو آی 3.1 باعث می‌شود کاربر پنجره‌ی Multi-Active را مستقیما از بخش نوتیفیکیشن در Quick Panel اجرا کند. برای باز کردن نوتیفیکیشن در قالب پنجره‌ی Multi-Active، انگشت خود را روی نوتیفیکیشن نگه دارید و آن را درگ اند دراپ کنید. 

از این پس کاربران برای خاموش کردن صفحه‌نمایش مجبور نیستند سراغ استفاده از دکمه‌ی پاور بروند. با فعال‌سازی قابلیت Palm touch to turn off screen در منوی تنظیمات، می‌توان با لمس کف دست یا دو ضربه‌ی متوالی، صفحه‌نمایش خارجی و داخلی گلکسی زد فولد 2 را خاموش کرد.

سامسونگ از به‌روزرسانی اپلیکیشن دوربین در نسخه‌ی جدید One UI خبر می‌دهد که هنگام فیلم‌برداری در حالت Flex، می‌توان جایگاه دکمه‌های کنترلی را تغییر داد. سامسونگ با توجه به درخواست کاربران، گزینه‌ی Delete و Share را به پنجره‌ی پیش‌نمایش در حالت Flex اضافه کرده است. 

مطابق گفته‌ی سامسونگ، نوتیفیکیشن‌ها در Quick Panel دسته‌بندی می‌شوند و می‌توانید ازطریق سوایپ کردن در آن، در بین گزینه‌های مختلف برای کنترل پخش محتوای چندرسانه‌ای جابه‌جا شوید. ویجت‌های آب‌و‌هوا در صفحه‌نمایش خارجی و داخلی گلکسی زد فولد 2 همگام‌سازی می‌شوند تا کاربران صرف ‌نظر از نحوه‌ی استفاده از گوشی، به اطلاعاتی واحد دست پیدا کنند.

سامسونگ می‌گوید تجربه‌ی بصری صفحه‌نمایش اصلی گلکسی زد فولد 2 در این به‌روزرسانی بهبود پیدا کرده است. ‌هنگام برقراری تماس ویدئویی در حالت Flex، کاربران می‌توانند تصویر شخصی که مشغول حرف زدن با او هستند در نیمه‌ی بالایی صفحه‌نمایش قرار بدهند. سامسونگ همچنین به بهبود تم Light و Dark اشاره کرده است.

منبع:
saqar بازدید : 19 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

روز گذشته (۱۰ اسفند ۹۹) همراه اول سایت 5G خود را در در برج ستاره ونک تهران راه‌اندازی کرد. به گزارش زومیت، نخستین سایت‌های همراه اول ۴ اسفند در مشهد افتتاح شدند. همراه اول در نظر دارد پس از تهران و طی روزهای آتی، در اصفهان، شیراز، اهواز و تبریز سایت‌ 5G تأسیس کند.

آنتن نمادین 5G همراه اول

 

اپراتور اول کشور ورود به فناوری 5G را از سال ۹۵ آغاز کرد و با استفاده از توان داخلی، فرایند بومی کردن این فناوری را پیش برد؛ تا جایی که آنتنی که در مشهد استفاده کرد، تولید داخل بود.

مدیرعامل همراه اول در ابتدای مراسم افتتاح سایت 5G تهران با اشاره به اینکه ترافیک شبکه‌ی همراه اول ظرف یک سال شیوع کرونا دو برابر شده است، اعلام کرد که افزایش تقاضا، اپراتور را به سمت تکنولوژی‌های جدید هدایت می‌کند. مهدی اخوان بهابادی گفت:

 

۲۰۰۰ گیگابیت بر ثانیه بیت ریت در شبکه‌ی ما تحمل شد که عددی قابل‌توجه است. دیتاسنترهای همراه اول در سال جاری چندین برابر سنوات گذشته، ترافیک تولید و به شبکه ملی اطلاعات تزریق کردند.

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/tech-iran/368517-mci-5g-launched/

saqar بازدید : 24 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)

با ورود زیرو کلاینت ها به بازار IT و رشد قابل توجه آنها در مجموعه های کوچک و بزرگ ، مدیران تکنولوژی این قبیل گردآور ها به پیگیری جایگزین کردن زیروکلاینت به جای کیس ، لپ تاپ، مینی کامپیوتر ، تین کلاینت و… هستند . لذا در پایین ما چگونگی نصب و تاسیس زیرو کلاینت ها را به طور اجمالی شرح میدهیم .

 

مراحل نصب

راه اندازی زیرو کلاینت ها به طور کلی شامل چند گام نصب و راه اندازی زیرو کلاینت می باشد که در بیشتر زیرو کلاینت ها مشترک می باشد :

 

گام نخست:

نصب نرم انگیزه ها مدیریتی زیرو کلاینت خود بر روی سرور ( رایانه مادر) .

 

گام دوم :

ساخت یوزر( User) برای کاربران .

 

گام سوم :

نصب فیزیکی دستگاه که معمولا پشت مانیتور یا در کناره آن پیمان می گیرد.

 

گام چهارم :

اجرای فایلی مانند Multi User Pach که بتواند عملیات ریموت را روانتر و تندتر نماید.  

 

گام پنجم :

لاگین کردن به سرور ، یا به صورت اتوماتیک است ، یا IP سرور به صورت دستی برای پیوستگی به زیرو کلاینت داده می شود.

 

سرور زیرو کلاینت ها

نکات مهم درباره سرور  :

سرور ها همان رایانه مادر در شبکه است.

بهتر است ویندوز جدید بر روی سرور نصب گردد.

چناچه ویندوز پیشتر نصب شده باشد توجه کنید Update آن غیر پرکار باشد.

باید پروا داشت Firewall ویندوز غیرفعال باشد.

اگر Internet Security برروی سیستم نصب شده است،  آن را منزه کنید.

به شمار زیرو کلاینت های مورد بهره‌گیری ،  نام کاربری استاندارد در سرنوشت User Account تعریف کنید.

برای هر USER رمز جداگانه در عقیده بگیرید.

گزینه Allow Connection… در قسمت Remote Setting را برگزیدن کنید.

در سرنوشت User Select ، نام کاربری هایی که پیشتر ساخته اید را اضافه کنید.

با توجه به ویندوز نصب شده روی سرور ، نرم انگیزه ها مربوط به زیرو کلاینت خود را نصب و اجرا کنید.

 

 

کانفیگ زیرو کلاینت ها

 

 

نکات مهم درباره کانفیگ زیرو کلاینت ها :

در سرنوشت Network زیرو کلاینت ها از پنجره Login  ، گزینه IP Server  را برای زیرو کلاینت ها تعریف کنید.

چناچه IP به صورت خودکار معرفی نشود باید سرور را به صورت دستی وارد یا تعریف نماید.

نام کاربری و رمز را در پنجره Login وارد نموده سپس گزینه Connect را بزنید .

توجه کنید که نام کاربری و رمز عبور قبلا در سرور تعریف شده است.

 

 

آموزش  راه اندازی زیروکلاینت

آموزش راه اندازی یک مثال از پرفروش ترین زیرو کلاینت ها

در پیوسته نگاهی به نصب و را اندازی احد از پرفروشترین زیرو کلاینت ها در سه سنه تازه با نام VCloudPoint میاندازیم :

 

گام نخست :

اطمینان از ویندوز نصب شده بر روی سرور و یا نصب ویندوز جدید برروی سرور

 

گام دوم :

نصب نرم اسباب VMATRIX که نرم اسباب مدیریتی زیرو کلاینت های VCloudPoint است.

 

گام سوم :

در هنگام نصب شما می توانید از تقدیر location of user private space فضایی شخصی هر کابر را مشخص کنید.

 

هر کاربر فقط به فضایی که شما در پسندیدن او پیمان میدهید دسترسی دارد.

 

گام چهارم:

در قسمتpartitions visible to everyone دیوارک های که تمایل دارید در دسترس عموم پیمان بگیرند را مشخص می نمایید.

 

گام پنجم :

شما در قسمت how to view user desktop میتوانید کاربران را کنترل کنید .

 

حتی میتوانید دسکتاپ آنها را در کمر بستن بگیرید.

 

گام ششم :

شما می توانید به سادگی کاربر جدید تعریف کنید .

 

بطوریکه حتی دربایستن نیست از طریق ویندوز این پیشه را انجام بدهید.

 

گام هفتم :

شما میتوانید هر شمار از کاربران را که تمایل دارید خصوصی یا سفارشی نمایید.

 

مثلا گرافیک بیشتری برای کاربر خاصی در عقیده بگیرید ، ورودی های USB آنها را ببندید و…

 

گام هشتم:

از پنجره ابزار (tools) امکانات زیادی مانند broadcast mode برای شما فراهم میشود .

 

این امکان Desktop شما را برای همه کاربران پخش میکند .

 

این خاصیت در زیرو کلاینت VCloudPoint منحصر بفرد بوده و زیاد مورد پیشباز مراکز آموزشی قرار گرفته است.

 

گام نهم :

از تقدیر log شما می توانید گزارش کاملی از ورود و خروج USER ها و…داشته باشید.

 

 

 

 

 

VMATRIX - نرم اسباب مدیریتی- VCloudPoint- ZEROCLIENT

VMATRIX – نرم افزار مدیریتی- VCloudPoint – ZERO CLIENT

 

 

 

این نرم اسباب مدیریتی نیرومند و ساده امکانات متعددی دارد که در اینجا به قسمتی از آنها پرداختیم . این نرم انگیزه ها در هنگام خرید دستگاه به به اتفاق فایل کامل تعلیم نصب و راه اندازی به زبان پارسی به خریداران ما عرضه می شود . در چهره لزوم از راه سایت های زیر نیز میتوانید این نرم اسباب را دانلود نمایید:

 

دانلود

 

Vcloudpoint.com

 

نکات کلیدی تاسیس زیروکلاینت

چندین نکته قابل توجه درباره نصب زیروکلاینت:

استفاده از حافظه SSD برای نصب سیستم عامل برروی سرور ، میتواند سرعت زیاد مناسبتری به کل شبکه تعریف شده با زیرو کلاینت ببخشد .معمولا یک حافظه  SSD با ظرفیت ۶۴ یا ۱۲۸ برای درایو C در نظر میگیریم الی سیستم عامل بروی آن نصب شود . علاوه بر آن یک هارد HHD برای خود سرور نیز تعبیه میشود . 

 

 

در به کارگیری زیرو کلاینت ها در تمام پروتکل های ارتباطی آنها، حجم بار بر روی RAM بالاست . لذا پیشنهاد میشود لغایت حدی که مادربورد سرور شما حمایت میکند،  RAM آن را افزایش دهید.

درادامه برای مثال، چند کانفیگ سرور در دو پروتکل RDP وDDP را برای ۱۵ کاربر ، بررسی میکنیم:

سرور با ۱۵ زیرو کلاینت معمولی : پروتکل ارتباطی RDP (برای کار با کلیه نرم اسباب های گرافیکی ، سخیف و سنگین)

Core i9 –ram 48G-VGA 4G-SSD64-HHD 1TB = کمتر از ۲۰ میلیون تومان

 

 

 

سرور با ۱۵زیرو کلاینت معمولی : پروتکل ارتباطی DDP (برای پیشه با نرم اسباب های گرافیکی ، سبک و سنگین)

Core i5 – ram 24G-SSD 64-HHD 1 TB = کمتر از ۵ میلیون تومان

 

 

 

سوال : چه تفاوتی بین زیرو کلاینتها وجود دارد که مشخصات و بها سرور ها تفاوت زیادی دارد؟

در راستی تفاوت بین پروتکل اجرایی آنها می باشد . در پروتکل RDP ، داده به صورت فریم به فریم بین کلاینت ها و سرور انتقال میابد . اما در پروتکل DDP تنها مختصات تصویر (پکت های بسیار کوچک دیتا در حتماً کیلوبایت) انتقال می یابد . به همین انگیزه پروتکل RDP پهنای باند بیشتری نسبت به پروتکل DDP اشغال میکند . علت  اینکه در پروتکل DDP  ، سرور به CPU با توان زیاد زیر تری از پروتکل RDP نیاز دارد ، روش پردازش و انتقال برنامه ها برروی CPU و RAM می باشد .به این ترتیب که CPU یک بار برنامه باره عقیده را اجرا کرده و به RAM انتقال میدهد .سپس USER ها از روی RAM یک SESSION (جلسه) میگیرند . این امر سبب میشود که برنامه فقط یک بار روی کامپیوتر سرور اجرا شود . و یوزرها یک یا هر چند بار از روی رم آن برنامه را اجرا کنند . 

 

نکته :

تقریبا کل زیروکلاینت ها از پروتکل RDP کاربرد میکنند به جز VCLUDPOINT که از DDP استفاده میکند . البته زیرو کلاینت های  دیگری هم در بازار هستی دارند که از پروتکل ارتباطی PCOIP استفاده میکنند . این پروتکل کاملا مجزا از دو پروتکل بیان شده در بالا می باشد . معمولا گردآور های خاصی از پروتکل ارتباطی PCOIP کاربرد میکنند . این زیرو کلاینت ها باید روی بستر مجازی و با سرورهای زیاد قدرتمند پیاده سازی شوند . البته فرهنگ و روش پیاده سازی آنها توسط متخصصین پهنه مجازی سازی شدنی می باشد و روشنگری آن در این نوشتار نمیگنجد .

saqar بازدید : 26 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)
شرکت اینتل گروه جدیدی از تراشه‌های نسل یازدهم خود را عرضه کرده که مجهز به سپر سخت افزاری و قابلیت مقابله با حملات باج افزاری هستند.

به گزارش مهر به نقل از زد دی نت، تراشه یادشده Core vPro نام دارد و حاوی به‌روزرسانی‌های سخت افزاری است تا شناسایی تهدیدهای امنیتی را تسهیل کند.

 

تراشه‌های یادشده با همکاری شرکت امنیتی سایبریزون تولید شده‌اند و انتظار می‌رود به صورت انبوه در نیمه اول سال ۲۰۲۱ عرضه شوند. دو قابلیت سپر سخت افزاری و شناسایی تهدیدهای تراشه مذکور با قفل کردن بخش UEFI/BIOS و تسهیل شناسایی کدهای مخرب از نفوذ باج افزارهای خطرناک به رایانه‌ها جلوگیری می‌کند.

 

هر دو فناوری به طور مستقیم به پردازنده جدید اینتل اضافه شده‌اند و از این طریق برخی داده‌های مهم با نرم افزارهای امنیتی و ضدویروس به اشتراک گذارده می‌شوند تا شناسایی بدافزارها قبل از مخفی شده در رایانه‌ها و آغاز روندهای خرابکارانه ممکن شود. امید می‌رود تولید این تراشه‌های جدید موجب شناسایی سریع حملات باج افزاری و جلوگیری از خسارت مالی به افراد و شرکت‌ها شود.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/banews78761.html

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 196
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 45
  • بازدید ماه : 267
  • بازدید سال : 2,326
  • بازدید کلی : 11,153